• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

Welke supplementen

Bezoekers in dit topic

fisie

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Halo,

Na enige tijd niet meer getraind te hebben ga ik nu weer beginnen.
De bedoeling is om minimaal 3x in de week te gaan trainen.

Omdat er zoveel op de markt is kan ik wel wat hulp gebruiken bij het kiezen van een goed supplement.

Ik ben 23, weeg 85 kg en mijn lengte bedraagt 1,85 m.
Mijn doel is om spiermassa op te bouwen.

Nu heb ik voorheen syntha 6 gebruikt, enkel na het trainen. Dit heb ik ervaren als een lekkere shake. Nu vroeg ik mij af of dit voldoende is naast de training en uiteraard de 3 maaltijden per dag en voldoende nachtrust ?

Of kunnen jullie mij wat anders aanbevelen ( creatine, weight gainer ) ?

Gr,

Roy

enige echt bewezen supplementen zijn whey, creatine en beta alanine. deze raad k je dus ook aan om aan te schaffen. whey alleen alsje niet genoeg kwalitatief eiwit per dag kunt innemen. en creatine pas na 12 weken trainen ivmkracht toename wat je danook goedkanmerken. beta alanine is goed ommelkzuur te remmen en dus onmisbaar als je er een paar extra reps uit wilt persen.

ik zou zelf 4 vaste maaltijden nemen,dus ontbijt sochtends rond 11 uur en smiddags rond 2-3 uur en dan savonds weer. dan heb je nog na het trainen je shake, eventueel dan nog een maaltijd en dan voor het trainen kwark ;) dus 6-7 eetmomenten per dag

gr Davey

3 eetmomenten per dag is prima, waar je vooral op moet letten is dat je per dag voldoende binnenkrijgt en dat je e/k/v verhoudingen in orde zijn.

Oftewel, supplementen zijn leuk, maar als je voedingsschema niet klopt heb je er geen reet aan.

Je zegt dat je wilt aankomen, dan reken je dus je onderhoud uit en ga je daar een paar honderd kcal boven zitten.

Omdat het in de praktijk vaak lastig is om 3x per dag >1000kcal naar binnen te werken, kan het gemakkelijker zijn om dit over meerdere eetmomenten per dag te verdelen.

Eitwitshakes kunnen je helpen om makkelijk aan je dagelijkse eiwitbehoefte te komen, verwerk deze dus in je voedingsschema indien nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, helder. Maar kan ik dan beter een wheigt-gainer extra nemen als eiwitshake of een wat puurdere eiwitshake (isolaat wordt dit volgens mij genoemd) zoals de syntha 6 met minder vet ?

Ik lees trouwens goede berichten over een Whey-Protein voor ’s ochtends en na de training in combinatie met Kre-Alkalyn EFX Trainingsdagen: 2 capsules 1 uur voor de training en op rustdagen: 2 capsules bij het ontbijt.
Iemand hier ervaring mee ? Of kunnen jullie me andere supplementen adviseren ?

Gr,

Roy

Isolaat is de beste Whey soort te vinden, is heeeel erg goed opneembaar voor het lichaam. En just stick to the creatine Monohydrate. die andere dingen in pilvorm zijn echt 2-3x zo duur. maar het is maar waar je je geld aan wilt uitgeven he ;)

zelf gebruik ik Isolaat en Monohydraat en Beta-Alanine, een goede stack als je t mij vraagt.

sochtends kun je idd whey protein nemen maar dat is puur omdat je lichaam dan snelle eiwitten nodig heeft omdat je snachts niks gegeten hebt, maar als je kwark op hebt voor het slapen gaan dan heeft het niet echt veel voordeel om sochtends snelle eiwitten te hebben, zelf doe k het sochtends met 3 hele eieren door mijn havermout heen. enige moment dat k een shake heb is na het trainen en das 40 gram isolaat oftewel 36 gram eiwit, met creatine en dextrose. hoop dat k je beetje geinformeerd heb over supps enz, laat je niet te snel omkopen door van die praatjes, stick to the basics. neem op de dagen dat je moe bent en motivatie nodig heb eventueel een stimulerende pre workout, maar probeer zoveel mogelijk bij de basis supllementen te blijven, dit bespaard veel geld, geef fdat geld liever uit aan kwaliteit voedsel: zuivel, vlees en eieren. wil je toch gaan voor extra dingetjes omtrend het trainen, lees veel reviews op het forum en verdiep je er goed in!! veel succes :)

Bedankt ;)

persoonlijk neem ik whey over de dag 2 x eens bij men ontbijt mix ik die in men haver en eentje om 16.30 met stuk fruit tussen de maaltijden door 's avonds neem ik een shake met casseine ( trage eiwitten die in een tijdspanne van enkele uren vrijkomen in je bloedsomloop) voor het slapen gaan. voor de workout neem ik ook bcaa caps en erna ook.
Persoonlijk vind ik het goed om eens te cyclen met creatine niet altijd gebruiken. bv 4 weken elke dag dan een tijdje niet. ook heb ik een pre workout staan die ik vaak wel eens gebruik voor ik naar de gym ga . is wel leuk voor die extra pump enzo :).

Mocht ik van jouw zijn zou ik kijken voor een goeie eiwit shake. en een deftig voedings schema maken als je ziet dat het begint te werken denk dan aan creatine en beta alanine.

Terug
Naar boven