XXL Nutrition

Welke supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kladblok69

Novice
Lid geworden
16 feb 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Ik ben al een geruime tijd aan het trainen en heb daarbij ook supplementen gebruikt (besteld via perfectbody) maar heb over het algemeen het gevoel dat ik daarna stil sta in ontwikkeling. Hierbij let ik ook zo goed mogelijk op het eten.

Het gaat zowel over vet verbranding als spiermassa aankomen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie persoonlijke aanraders zijn voor die 2 onderwerpen, heb al rond gekeken op XXL maar kon daar niet echt uitkomen.
 
Voeding.


Thats it.



Voeding.
 
Supplementen zijn niet de basis.
De basis is de juiste training voor jouw doel, voldoende rust, en voeding.
En het belangrijke is met name voeding, "op eten letten" en "ik eet genoeg" horen we hier vaak, maar als je echt gaat kijken wat je binnenkrijgt en wat je onderhoud is klopt het vaak niet.
Berkenen je onderhoud en ga daar 500kc boven zitten met ongeveer 2.5 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet en de rest koolhydraten.
 
Een keus maken of je vet wilt verbranden of massa wilt kweken lijkt me beter
 
gewoon lekker whey nemen en groeien vetverbranden hoef je geen sups voor te nemen gewoon goed eten
 
Ik ben al een geruime tijd aan het trainen en heb daarbij ook supplementen gebruikt (besteld via perfectbody) maar heb over het algemeen het gevoel dat ik daarna stil sta in ontwikkeling. Hierbij let ik ook zo goed mogelijk op het eten. Het gaat zowel over vet verbranding als spiermassa aankomen. Nu ben ik benieuwd wat jullie persoonlijke aanraders zijn voor die 2 onderwerpen, heb al rond gekeken op XXL maar kon daar niet echt uitkomen.
dat klopt wel want je kan niet én vvm kweken, én vet verbranden. tenzij beginner, anbowlen of recompen (zeer traag). als je je gaspedaal en rem tegelijk intrapt kom je ook niet vooruit. dus of ga rustig bouwen of ga cutten.

als je niet aan 2-2,5g/kg eiwit per dag komt kun je deze aanvullen met een whey shakie post workout. evt. dagelijkse Multivit en omega3. meer is niet nodig.
 
Supps zijn niet per se nodig maar het lijkt alsof ik je dát al niet meer aanpraten kan.
Kijk daarom maar eens of je uit onderstaand lijstje iets leuks ziet

Cla
Carnitine (ev alcar)
Leucine
Arginine
N acetyl cysteine
 
Thnx voor de antwoorden. Ik let juist heel erg goed op met de eiwitten dat ik die genoeg binnen krijg
 
whey (pre/post WO, gemakkelijke en cheap eiwitten)
multivit, imo nooit weg, voordelen spreken voor zich. je hebt eerder een tekort dan (schadelijk) overschot aan vit
omega3, idem (vnl hart/bloedvaten)

bcaa als je fasted workouts hebt.
crea kun je mee cyclen als je eens een kleine boost wilt (icm bijv citrulline/agmatine/arginine/beta alanine)

meer niet nodig

weight gaines ed zijn pure money waste, kan net zo goed zelf een gainer in elkaar flanzen, zo moeilijk is dat niet :P
 
Back
Naar boven