XXL Nutrition

Welke trainingsschema zou het meest geschikt zijn voor mij ?

Bezoekers in dit topic

RMCAFCA

Novice
Lid geworden
26 jan 2014
Berichten
28
Waardering
1
Lengte
1m85
Vetpercentage
21%
Hallo allemaal.

Ik hoopte dat iemand mij een aantal oefeningen kon geven om zo een trainingsschema in elkaar te kunnen zetten. Ik train momenteel weer iets meer als een maand en pak zeker elke spiergroep wel aan maar niet zoals het hoort, daarmee bedoel ik dat ik geen schema volg en vaak gewoon ter plekke wat ga trainen waardoor het voorkomt dat ik borst bijvoorbeeld te vaak train zonder genoeg rust van vorige dagen er bij te nemen. Ben ook begonnen met een beter eetpatroon wat nog altijd beter kan maar het gaat de goede kant op, twijfel nog klein beetje of dat ik wat wil afvallen nog of nog iets wil aankomen en dan later toch weer omlaag gaan in gewicht. Hierbij ook alle tips voor welkom.

Hieronder even wat stats van mij.

Leeftijd : 21
Gewicht: 81.6 kg
Lengte: 185cm
Vetpercentage: Tussen de 16-17% ( is 1,5 maandje voor laatst gedaan kan dus iets verschillen stond op 16.4%
VVM: 67,5kg ( kan dus ook iets verschillen door zelfde reden als hierboven maar geen extreem verschil.



Hoeveel trainingservaring heb je? Ik doe al jaren op en af fitness in de sportschool, alleen regelmatig kwam ik op het punt dat ik af en toe keer een sessie skipte en dat het zo telkens vaker voor kwam. Maar daar heb ik tegenwoordig geen last meer van gelukkig.

Wat is je doel? spieruithouding? massa? recreatief fitness? powerliften?
Mijn doel is om spiermassa te krijgen en ook om wat lager in vetpercentage te komen waardoor meteen de kleine zwembandjes en buikje weg gaan.

• Waar liggen je prioriteiten? Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht?

Hele lichaam.

Welke apparatuur heb je tot je beschikking?
Ehmm, de sportschool waar ik train beschikt over een groot assortiment van apparaten dus het grootste gedeelte van de oefeningen zijn mogelijk.

Wat is je beschikbare tijd? Niet iedereen kan / wil 7 dagen per week trainen.
Ik ben op zoek naar een 4-5 dagen per week schema.

Ben dus op zoek naar wat het beste is voor mij ( Fullbody, upperbody/lowerbody, splitschema etc.) en daarbij ook de oefeningen per lichaamsdeel.

Hopelijk hierbij genoeg informatie waar jullie iets mee kunnen en anders hoor ik het graag.
 
als beginner doe je best stronglifts of starting strenghts, zo leer je de grote compound oefeningen en nadat je ze goed onder de knie hebt kun je altijd wat isolatie oefeningen toevoegen!

en vooral
images?q=tbn:ANd9GcStwxVEQcr63GThCYgxP0B8sHYdXwttPGCfpLJ7zAQWbPLkzJgzfA.jpg
 
Back
Naar boven