Ik heb er al veel over gelezen en elke site zegt wat anders, maar welke tricep oefeningen pakt nou welke hoofd aan? Ik weet dat de long head voornamelijk word getraind door bijvoorbeeld: skull crushers, one arm dumbell tricep extension, french press enzo. Maar vooral de lateral en medial head blijft onduidelijk, de ene site zegt dit de andere zegt dat. Mijn vraag is dus: Welke tricep oefeningen pakt welke tricep hoofd aan? Heeft iemand misschien een betrouwbare site waar deze informatie op staat?
Ik denk dat je beter kunt stoppen met je hoofd daarover te breken.
Het verhaal lateral/medial head zal onduidelijk blijven, omdat het zeer moeilijk is -wellicht onmogelijk- om specifiek de nadruk te leggen op een van deze beide triceps-koppen.
En als het al kan zal dit zodaig gering zijn, dat het voor het resultaat in de praktijk geen moer uitmaakt.
Als je gewoon voldoende presses doet met de ellebogen maar binnen en naar buiten, zul je de lateral en medial heads beiden goed ontwikkelen.
De enige tricepskop waar je wél
enigszins de nadruk op kunt leggen, is de 'long head'.
Dat komt met name omdat dit deel van de triceps 2 functies heeft, elleboog-extensie én schouder-extensie, waarbij de laatse functie met name door 'overhead' posities wordt geactiveerd. (zoals in de oefeningen die jij noemde en de pushdownvariant van JW in de post hierboven)