AndroidHealthClinic

welke truc gebruiken jullie bij incline dumbbells (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik zet ze eerst op mijn knieeen of borst en daarna omhoog!

suc6
;)
 
leg ze op je bovenbenen

ga daarna liggen en doe tegelijk je bovenbenen naar je toe trekken .

daarna kan je ze meteen omhoog liften als het goed is..
 
cleanen alleen dan tijdens het gaan liggen. Door de achterwaartse vaart gaat dat makkelijk. Dus gewoon zitten, vastpakken ( gewoon vastpakken, laten liggen verder ) en als je gaat liggen, zwiep ( clean ) die dingen naar je borst. Doe dit wel geconcentreerd, kan ook bij flat exercises succes
 
Zo heb ik onlangs mijn pols geblesseerd. Door het momentum van de zwaaibeweging te gebruiken bij het zittengaan.
Drie weken rust moeten houden ivm een kneuzing. :-(

Nu besef ik dat ik gewoon mijn onderarmen sterker moet maken en deze niet als ondergeschoven kindje moet behandelen, omdat dit mijn vooruitgang in de weg staat.
 
Zo heb ik onlangs mijn pols geblesseerd. Door het momentum van de zwaaibeweging te gebruiken bij het zittengaan.
Drie weken rust moeten houden ivm een kneuzing. :-(

Nu besef ik dat ik gewoon mijn onderarmen sterker moet maken en deze niet als ondergeschoven kindje moet behandelen, omdat dit mijn vooruitgang in de weg staat.

oke bruikbare info
 
Met mijn 75kilo (op 1m85) kreeg ik zelfs 44kilo'ers omhoog. Begrijp het probleem niet..... Gewoon die dingen stil leggen op je knieen en dan omhoog wippen met je knieen, en op de zelfde manier zet je ze weer terug!
 
'kreeg'

nu niet meer dan? :p
 
ik leg ze gewoon op mn knieen...buig ik voorover met mn borst tegen die gewichten aan...dan leun ik naar achter met die gewichten op mn borst...dan zijn ze omhoog, moet je ze bovenaan nog ff een kwartslag draaien om dumbbell press te maken...
 
omdat ik het zelf ook wil kunnen :p
gaat nu trouwens wel beter, maar de hele zware gewichten laat ik ze altijd iemand meehelpen omhoog.
 
Eerst op de knieën zetten en dan met een zetje vanuit de benen omhoog wippen. :wl:
 
hmm denk dat ik binnekort nieuwe sportschool moet gaan zoeke, dumbbells gaan maar tot 30:(
 
Op knietjes en opwippen. Piece of cake. Lukt het je niet ga terug qua gewicht en oefen een paar keer. Lukt vanzelf. Dat zwaaien zuigt kost je spiegels als je niet uit kijkt lol.:D

Suc7
 
Eerst op de knieën zetten en dan met een zetje vanuit de benen omhoog wippen. :wl:

ik doe de oefening siinds kort weer regelmatig, maar het wil nog niet echt soepel!


tot 26 kilo lukt het wel zonder zwaaien, direct vanaf de borst, maar vanaf de 30 lijk ik wel dronken..............

:o :D
 
Ik hammercurl ze altijd gewoon omhoog en ga dan liggen, dat gaat met onze zwaarste dumbbells (35 kg) nog altijd goed... en jah .. ik heb hele sterke armen ;)

nice hammers!

maar 35 kilo incline DB press is natuurlijk niks.. of doe je die 20 reps? :p
 
ik doe 30 incline 10 keer maar ja doe wel alleen bij de eerste 2keer en bij de 3 een beetje hulp want zoiets heet uitputting :D
 
Nog een oplossing: eerst bankdrukken en flyes doen, en incline dumbbell drukken als laatste oefening doen. Dan zijn je spieren al flink uitgeput en kun je minder gewicht pakken.
 
hm ja als je het zo bekijkt, maar wij wisselen dus af.
dus week 1 beginnen we met bench, zodat we die hard kunnen aanpakken
week 2 pakken we eerst incline.
fly's meestal als laatste

ik denk dat je moeheid niet moet verwarren met het feit dat je ze zwaar genoeg gepakt hebt.
 
Back
Naar boven