AndroidHealthClinic

Welke van de volgende junkfood-maaltijden vind jij het lekkerst? (1 bezoeker)

Welke van de volgende junkfood-maaltijden vind jij het lekkerst?


  • Totaal stemmers
    261

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep.

Junkfood = grote energetische waarde (lege calorieën) zonder groenten (vitaminen, mineralen), met veel zetmeel en/of suikers, vetten en zout.

Bij gerechten als spaghetti en lasagne heb je naast een bom koolhydraten ook flink wat vetten (in de kaas die je er op strooit, en/of in de saus).

Het klopt dat deze gerechten zo bereidt kunnen worden dat ze gezonder zijn dan de klaarmaak versies in de supermarkt, maar het blijft voeding die zeer eenzijdig is en niet voldoet aan wat kan gezien worden als gevarieerd en gezond. Ik beschouw het dus als junkfood. Ik vrees dat sommige consumenten wat afgedwaald zijn en junkfood soms niet meer goed herkennen ;)
Ik doe altijd 4 of 5 uien door de spaghettisaus heen reken maar dat dat gezond is. En de spaghetti zelf? Pasta is toch het ultieme krachtvoer.. Die saus zit nauwelijks vet in.

Ik snap trouwens wel dat die kant en klaar bakjes uit de supermarkt niet goed zijn maar dat is niet te vreten (net als kant en klaar hamburgers uit de supermarkt trouwens)
 
Pizzahut: Medium pan hot 'n spicy zonder ajuin.

Liefst nog met 2 Duvels als 't even mag.
 
Mc menu gekozen
ik beschouw spachetti, kebab, lasanga en pizza niet als junk :o
 
Spaghetti, lasagne en pizza vind ik niet echt junk...

Medium big mac menu met cola + medium friet + Mc chicken.
Iedere week...
Lekker:p
 
pizza gaat er altijd wel in:D
 
Döner Kebab, zal nu moeten afkicken :( in de cut
 
volkoren pasta met een tomatensausje met rundergehakt en roerbakgroenten en dan nog een bak rauwkost/sla erbij niks mis mee, behalve dat je er gauw teveel van eet...
 
Lasagne..mmm..staat toevallig ook nog in de oven net :D
 
Ik doe altijd 4 of 5 uien door de spaghettisaus heen reken maar dat dat gezond is. En de spaghetti zelf? Pasta is toch het ultieme krachtvoer.. Die saus zit nauwelijks vet in.

Ik snap trouwens wel dat die kant en klaar bakjes uit de supermarkt niet goed zijn maar dat is niet te vreten (net als kant en klaar hamburgers uit de supermarkt trouwens)
Deegwaren zijn op zich niet zo slecht, maar het gebrek aan groenten en gezonde vetten blijft een probleem vormen. Zoals gezegd: met varkensvlees (eigenlijk spek) en vette strooikaas erbij heb je eigenlijk echt wel te maken met junkfood. Het is niet omdat mensen dit niet aanvoelen als junkfood dat het daarom gezond is.

Je kan natuurlijk ook gezondere spaghetti maken... maar in deze poll heb ik het echt over de eerder ongezondere versies van deze gerechten.
 
friet met stoofvlees
of friet met satésaus en uitjes

een big mac komt stipt op 2e plaats!
 
Lasagna is de shit! Vind het zelf in de bulk echt wel heerlijk.
 
vaak in de stad na uitgaan een broodje donner kebab:D echt heerlijk dan...

lekker veel knoflook erop;)
 
absoluut de hamburgers van het kraam als het markt is in sinnekloas.
 
Spaghetti en lasgane ook wel. Vooral als me tante het maakt.
(is lang met een italiaan getrouwd geweest en ze kan daarom verdomd lekker italiaans koken)
 
kroketten met mayo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven