MuscleMeat

Welke vechtsport voor stoere meid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ga jij maar eens met marloes coenen sparren at gg. Kijken hoe lang je blijft staan.
of cris cyborg:p

Je overschat vrouwen denk je echt dat een vrouw van 65kg gewichtsklasse kansmaakt tegen man van 100kg? Een frontkick ze zit tegen de netten daar dan paar vuist combinaties 99% ko.
Er bestaat ook nog zoiets als afweren. Vrouwen met veel ervaring en veel kracht kunnen tegen menig man meer uitrichten dan je denkt.
 
of cris cyborg:p


Er bestaat ook nog zoiets als afweren. Vrouwen met veel ervaring en veel kracht kunnen tegen menig man meer uitrichten dan je denkt.

Dacht het niet, misschien tegen een random person die van niets afweet.
 
of cris cyborg:p
zo idd noem je ook wel twee toppers. vond het trouwens een nice gevecht tussen die twee.

Dacht het niet, misschien tegen een random person die van niets afweet.

Naja ik heb zelf een keer een workshop gehad van lucia rijker en die sloeg elke man er uit met het sparren. Waar bij ook gewoon een a-klasse bokser. Ook kreeg zij zelf hardere tikken te voorduren die menig man ko werkt.
dit is er op national geographic waarbij ze harder sloeg dan een europees professionele mannelijke bokser
http://www.youtube.com/watch?v=4eplLem4jPs
ik vind dat je vrouwen zeker niet mag onderschatten al hebben zij natuurlijk fysiek en genetisch gezien een iets minder sterke bouw als de man. maar geloof me dat er genoeg vrouwen zijn die menig man om ver werpen of ko werken:p.
 
zo idd noem je ook wel twee toppers. vond het trouwens een nice gevecht tussen die twee.



Naja ik heb zelf een keer een workshop gehad van lucia rijker en die sloeg elke man er uit met het sparren. Waar bij ook gewoon een a-klasse bokser. Ook kreeg zij zelf hardere tikken te voorduren die menig man ko werkt.
dit is er op national geographic waarbij ze harder sloeg dan een europees professionele mannelijke bokser
http://www.youtube.com/watch?v=4eplLem4jPs
ik vind dat je vrouwen zeker niet mag onderschatten al hebben zij natuurlijk fysiek en genetisch gezien een iets minder sterke bouw als de man. maar geloof me dat er genoeg vrouwen zijn die menig man om ver werpen of ko werken:p.

Wat een onzin, een vrouw die op een maandagavond naar zelfverdedigingscursus gaat of de beste vechtster ooit. Maar dan nog, ze heeft eens tegen een man gevochten en ging zwaar k.o.
 
Wat een onzin, een vrouw die op een maandagavond naar zelfverdedigingscursus gaat of de beste vechtster ooit. Maar dan nog, ze heeft eens tegen een man gevochten en ging zwaar k.o.
Helaas was dat een eenmalige wedstrijd, ik denk dat ze veel mannen aan had gekund. Mannen gaan toch ook tegen elkaar KO, dan wordt er niks van gezegd???
 
zo idd noem je ook wel twee toppers. vond het trouwens een nice gevecht tussen die twee.



Naja ik heb zelf een keer een workshop gehad van lucia rijker en die sloeg elke man er uit met het sparren. Waar bij ook gewoon een a-klasse bokser. Ook kreeg zij zelf hardere tikken te voorduren die menig man ko werkt.
dit is er op national geographic waarbij ze harder sloeg dan een europees professionele mannelijke bokser
http://www.youtube.com/watch?v=4eplLem4jPs
ik vind dat je vrouwen zeker niet mag onderschatten al hebben zij natuurlijk fysiek en genetisch gezien een iets minder sterke bouw als de man. maar geloof me dat er genoeg vrouwen zijn die menig man om ver werpen of ko werken:p.


Is een k*t programma maar ben duidelijk geirriteerd door het feit dat ze duidelijk niet op het zelfde manier slaat als de mannen.

Bij een normal punch kan je veel minder kracht opzetten op een dummy omdat het kracht gewoon weggaat doordat de dummy niet vaststaat en deze punch doet de mannen hier ,maar zij maakt een draaibeweging waardoor je misschien minder kracht tot hetzelfde kracht hebt maar veel meer snelheid kan beoefenen door het zwaaien van je vuisten.



Vanaf nu kijk ik niet meer naar national geographic duidelijk gemanupuleerd programma.

En toen ze de dummy hitte kijk waar zij eens staat en waar het jongen stond.

Moesten de positie's hetzelfde blijven , punches zelfde zijn zou ik hiermee akkoord gegaan zijn.
 
Laatst bewerkt:
On topic: kyokushin karate vind ik een goede vechtsport voor 'stoere' meiden :p.
 
zoek gewoon iets op bij je in de buurt, neem een proeflesje en kijk of het bij je past. Iets in de trant van bjj en kickboksen ofzo, redelijk overal te vinden dat kickboksen, anders wat judo, is ook bijna overal verkrijgbaar. Gewoon even googlen wat er bij jou in de buurt te vinden is, en je komt al een heel eind.
 
Hi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag voor jullie.

Ik ben niet bepaald een meisje meisje. Dus kom niet aan met het is een meisje, laat die die vechtsport maar doen, want dat is voor meisjes.

Ik zoek namelijk een ideale combinatie van 2 vechtsporten. Eentje voor veraf vechten, als je tegenstander redelijk ver van je af staat en eentje voor close combat en/of voor op de vloer.

Reden?

Ok ik ben een vrouw. Dat is een feit en ik kan er niet omheen. Dit betekent dat als ik ergens in het donker in mijn eentje ben, dat ik op mezelf ben aangewezen en er sommige heren graag gebruik willen maken van deze situatie voor hun eigen belangen. En natuurlijk ben ik hier niet van gediend. Dat is reden 1. Reden 2: Mocht er tijdens het uitgaan iemand mot met mij willen zoeken, wil ik natuurlijk niet weerloos zijn. Nu heb ik altijd wel 2 stoere kerels mee die wel aardig thuis zijn in de vechtsport, maar ik wil dit natuurlijk ook wel zelf kunnen oplossen. En als laatste reden: Mocht er een groepje zich dreigend opstellen ergens, los van het uitgaansgebied, zou ik er niet graag als iets nutteloos bij willen staan. Ik zou graag ook iets willen doen en niet de dame in nood zijn als het even kan.

Dus een verdedigingssport en een vechtsport aka eentje waarbij ik iemand flink zijn gedachten kan laten veranderen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel ^^:D.

Wie kan mij helpen met het uitkiezen van een vechtsport. Ik kan tegen een stootje.

Het beste is boxen keep it simple in een straat gevecht ga je echt geen kunstjes proberen uitvoeren bij voorkeur een school die hardschool is die je veel laat sparren en niet een school waar je alleen je fysiek traint.
 
Het beste is boxen keep it simple in een straat gevecht ga je echt geen kunstjes proberen uitvoeren bij voorkeur een school die hardschool is die je veel laat sparren en niet een school waar je alleen je fysiek traint.

Dit ook, iets waarbij je veel ervaring kan opdoen en steeds weer afwisselend is, anders wordt het een sleur en focus je te veel op een ding, dan gaat dat ding jou controleren, en dat moeten we niet hebben.

Just like Bruce Lee zegt: Haal uit een vechtsport wat voor jou van toepassing is en laat weg wat je niet kan gebruiken.
 
Echt niet een vrouw die mij op grond kan gooien heeft nog niet bestaan en is nog niet geboren. Natuurlijk werkt al die gooi technieken als je je laat doen maar laat ze dat eenkeer proberen bij een man die stevig in zijn voeten staat en die nog eenkeer op u slaat ook...

Vrouwen die vechtsport beoefenen worden zwaar overschat vind ik. Om een vergelijking te geven bij ons in de gym vroeger als er gasten met vrouwen in de ring stapten waren dat altijd de zwakste gasten en ook kregen ze beperkingen opgelegd zodat het beetje fair play was en dat tegen een ervaren vrouwelijk boxer.

---------- Post toegevoegd Tue 23 Aug 2011 om 17:54 ----------

Wel ben ik ervoor dat een vrouw geweer moeten hebben ter bescherming vooral snachts.

Laatst nog artikel gelezen over een klein handgun die je kan uithalen in paar seconden uit je bh.
veel (straat) gevechten eindigen vroeg of laat op de grond, vallen, struikelen, dronken, aanranding, gooien etc. als je je verdiept in stijlen als BJJ, grappling, dan weet je dat iemand van 60 kilo iemand van 100kg overwint op skill.
 
Meeste vechttechnieken halen niets uit op straat. Zoek dan iets om jezelf te verdedigen, want winnen ga je het toch niet.

Sporten moet je gewoon doen omdat je het leuk vindt, niet om zo'n reden.
 
Meeste vechttechnieken halen niets uit op straat. Zoek dan iets om jezelf te verdedigen, want winnen ga je het toch niet.

Sporten moet je gewoon doen omdat je het leuk vindt, niet om zo'n reden.

mee eens. maar ik zie dit dan ook als de geisoleerde case, grote en zware vent vs een licht 'zwak' persoon.
 
mee eens. maar ik zie dit dan ook als de geisoleerde case, grote en zware vent vs een licht 'zwak' persoon.

Wing Chun (of hoe je het ook wilt typen) is oorspronkelijk uitgevonden door een vrouw, om een grote slechterik te stoppen die haar pijn deed of verkrachte of iets dergelijks. Het is meer een counter-zelfverdedigingskunst.

De grote man slaat, hij laat en plek open en is kwetsbaar en je raakt m daar waar je zo veel mogelijk schade kan doen. (in z'n ballen, middenrif, ogen, oren enz. enz.)

Alleen jammer dat wing chun niet overal verkrijgbaar is.
 
Zoals iedereen weet, zijn er enkele regels wat betreft vechtsporten of 'op straat' vechten.

Als je een vechtsport gaat beoefenen, of dat nu alleen recreatief of competitief is, is van belang dat je:

1. er plezier in hebt en blijft behouden;
2. je geduld en passie moet hebben om de (basis-)technieken goed onder de knie te krijgen;
3. op een gegeven moment toch keuzes moet maken: MMA/BJJ of Krav Maga/Systema bijvoorbeeld en nog later, wil ik ook wedstrijden gaan doen of bijvoorbeeld een bepaalde graad/dan halen en zelf mensen onderrichten.

Op straat vechten is moeilijk te analyseren, omdat er zoveel scenario's/factoren mogelijk zijn of meespelen. Feit is wel, dat:

1. je uitstraling, postuur en manier van lopen een rol speelt (ook als je alleen over straat loopt);
2. je zonder invloed van alcohol/drugs toch beter en effectiever kan vechten (niet incasseren, maar als er messen of pistolen in het spel zijn, wordt je toch wakker in het ziekenhuis ...)
3. je altijd toch moet proberen om met verstand de situatie in te schatten of de confrontatie aan te gaan: weet wanneer je wat doet en wanneer je wegrent (max. 8 jaar voor zware mishandeling is ook niet fijn).

Ik schat jou in dat je wel MMA en BJJ zou willen proberen, dus begin gewoon met een paar lesjes in de week en houd je aan bovenstaande regels.

Toch zijn dit slechts 'ringsporten' en kunnen je wel helpen om uit te delen en hard te worden, op straat en solo heb je meer aan Krav Maga/systema.

Tenslotte: wees verstandig, houd je hoofd koel en begin niet als eerste of zoek het op ... ;)
 
Vind gewoon uit wat je leuk vindt om te trainen. Krav/MMA zijn het meest volledig. Ik heb zelf kickboksen en jiu jitsu gedaan, simpelweg omdat in die tijd Free Fight net nieuw was in Nederland en er nog nauwelijks in getrained kon worden. Als je een vechtsport doet die je leuk vindt en je bent er goed in, dan loop je hoe dan ook met een zelfverzekerder uitstraling over. Wing Tsun behoorde in die tijd ook tot de meer effectieve vechtsporten, weet niet of dat nog steeds zo wordt gezien.
 
Mijn gedacht zijn er toch ook vrouwen die serieus kunnen uitdelen zene.
Daniella Somers in haar gloriejaren was toch niet te onderschatten.

Mijn gedacht voor vrouwen gaat dan weer uit naar Aikido.
Doe zelf Wing Chun en wil dat ook wel aanraden maar heeft volgens mij toch meer tijd nodig omdat het een (voor mij) volledige aanpassing was in houding. Heb er ondertussen wel een 2 de liefde (Escrima) bij gevonden om me ook wat meer met wapens bezig te houden, kan ook wel een ideetje zijn.:)
 
MMA Nee zeker niet!!! Je moet goede basis van sub game en stand-up game hebben voordat je hieraan begint.
Dit is een zoals het woord Mixt Martial Arts voorspelt, het is een mix van voorbeeld Braziliaans ju jitsu,worstelen,thai boksen enzv. Elke vechter heeft zijn eigen style. Zo is gebleken in het verleden dat braziliaans Ju jitsu 1 van de beste uit de voeten kwam tijdens UFC 1,2,4 door een super atleet Royce gracie . Hij versloeg iedereen en verbaasde de wereld met zijn 26 jr en 77 kg.
http://www.youtube.com/watch?v=pgdrXb86uN0

Optie's:

Doel zelfverdedigind (systeem)
- Krav maga: ben ik hier zelf niet een voorstander van, omdat je als leek technisch niet alles goed kan uitvoeren, waardoor de effectiviteit van het zelf verdedigen niet efficient (ondanks ze anders pretenderen) kan worden toe gepast. Maar het is wel 1 van de beste zelf- verdedigingssystemen.http://www.youtube.com/watch?v=xhKjpdWyYMc

- Systema: Russische variant op de Israelische Krav maga.
http://www.youtube.com/watch?v=O7_dzu4TQDs

Note:
Vergis je niet in de boven geplaatste demo's, deze mannen hebben allemaal een vecht achtergrond. Zie hieronder een typisch voorbeeld van Jason Chambers (Brown belt Bjj en MMA vechter) in human weapon krav maga.http://www.youtube.com/watch?v=s8meQomtSxU


Wedstrijd vechtsporten:

Brazillian jui jitsu: Dit is naast thai boksen het meest belangrijke basis die je moet hebben om een goede MMA vechter te worden. BJJ is kwa techniek zeer technisch, maar zeer efficient wanneer je deze goed leert uit te voeren. Er wordt dan ook per gradatie witte band t/m zwarte band (rood) rekening gehouden met de technieken. Zo groeit je een van een single choke van een basale choke naar combinatie choke's en/of naar andere submissions, wanneer je band donkerder wordt.
NO GI (zonder bjj pak)
http://www.youtube.com/watch?v=xbXJmXr8HA4

GI (met bjj pak)
http://www.youtube.com/watch?v=Jas1uBpdVaE

Thai boksen: Dit is de ander basis die je moet hebben om een complete vechter te worden. Dit is een relatieve makkelijke vechtsport, de ervaring leert dat de sport snel gaat vervelen. Waarom is mij nog onduidelijk, ik denk dat variatie/prikkeling de rede is.

http://www.youtube.com/watch?v=jL5P0MIKXJg&feature=related

Zo heb je natuurlijk altijd meerdere wedstrijd vechtsporten die waarmee je goed uit de voeten mee kan komen. Het gaat immers NIET OM DE VECHTSTYLE DIE HET BEPAALD MAAR DE VECHTER DIE HET TOEPAST.

Ikzelf heb redelijk wat gedaan op contact sport en mijn advies is om eens wat rond te gaan snuffelen en mee doen met een aantal verschillende stylen. Dan heb je een goede indruk van wat bij jou past.


suc6 met zoeken.
GURU
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven