XXL Nutrition

Welke vechtsport?

Bezoekers in dit topic

csiegers

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
9 feb 2010
Lengte
1m80
Massa
99kg
Absoluut MMA anders Brazilian Ju Jitsu. Samen is eigenlijk nog wel leuker, althans dat vind ik dan

JxB

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
17 nov 2009
Lengte
1m85
Massa
80kg
Weer zo'n topic!

Lorenzzzz

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
7 feb 2010
Lengte
1m90
Massa
90kg
Zoek een sport die bij je past. Wil je goed worden, dan is het niet de sport, maar degene die de sport beoefend. Ik doe zelf taekwondo en ben er zeer tevreden over, maar ik denk dat andere sporten als inderdaad thai/kickboxen effectiever met sparren zijn.

critmonster

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
18 aug 2008
Ik zou ook gaan voor MMA. Als je dat niet kan doen zou ik gaan voor Jiu-jitsu of Judo als je een verdedigingssport wilt en voor kick- of thaiboksen als je een vechtsport wil. Krav Maga ben ik niet zo voor.

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jan 2009
Lengte
1m80
Wat is Krav Maga eigenlijk? En wat is er slecht aan dan (critmonster)?

sTiiWaZz

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
4 okt 2011
Lengte
1m93
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Ik volg een computer cursus

TechN9ne

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2010
Zeker BJJ. Echt een super sport om met BB te combineren. Veel techniek en minder tegen boksbal. Haat het om te thaiboksen met spierpijn en door BB zo'n beetje elke dag van de week spierpijn. Super effectief op straat. Zou de aangeleerde technieken echter niet gebruiken tenzij je begeeft in een levensbedreigende situatie. Dit omdat veel technieken zeer ernstige gevolgen voor je tegenstander heeft (bijv armbars, heel hooks, leg locks en chokes). En natuurlijk ook gevolgen voor jezelf -> politie.

Biobeast

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
29 nov 2010
Lengte
1m94
Massa
110kg
Vetpercentage
15%

Zie t topic nu pas weer, op [Link niet meer beschikbaar] er al 4, de meeste sportscholen staan niet op zulke sites En vind je door gewoon wat rond te vragen En te zoeken. In roosendaal zijn er al 10 ofzo, laat staan in heel zeeland

ThomasK

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
1 apr 2010
Lengte
1m86
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Engelse boks, weinig kans op blessures in vergelijking met thai/kickbox, freefight, worstelen.. Bovendien focus je je vooral op basisslagen waardoor je meer aandacht kan besteden aan goed voetenwerk (wat zeker op straat van pas kan komen zou je het ooit nodig hebben). Daarbovenop komt nog eens dat je bij boksen je zwaartepunt altijd zeer laag kan houden en niet op de grond hoeft te vechten. Stel dat je een kick gebruikt en je geraakt uit balans omdat de ander chargeert, wel, vaak is het al beslist eens je neergaat (op de straat).

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld omdat ik zelf boks :) maar iedere vechtsport heeft z'n voor- en nadelen. Ga gewoon niet zitten aankloten met oosterse gevechtskunsten want deze worden vaak verkeerd gedoceerd hier in Europa, en van hun trainingen word je spontaan obees.

Sebbe

Lichtelijk autistisch
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
17 jan 2008
Lengte
1m57
Massa
83kg
Vetpercentage
26%
ik doe kickbox leuke sport maar wel gelijk tok kopen want schop in je ballen doet pijn

Koelkastdeur

Novice
Lid geworden
6 nov 2011
Lengte
1m95
Massa
81kg
Wat is Krav Maga eigenlijk?
Een vechtsport bestaande uit een mengsel van een heleboel bestaande vechtsporten geloof ik. Tis in ieder geval uitgevonden door een Israëliër en 't is nu de officiele vorm van zelfverdediging van het leger daar zeg maar. :P

MickG

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
31 aug 2010
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Ik denk persoonlijk dat als je echt lekker je agressie kwijt wilt en een vechtsport wilt je het beste voor een striking vechtsport kan gaan, kickbox, boxen, thaibox.

Wil je meer richting de verdediging zal ik zoiezo krav maga kiezen omdat dit gewoon bewezen de meest effectieve is in zijn soort.

Kan je niet kiezen en wil je van alles wat (striking, takedowns, chokes,arm bars) kies je voor mma.

Ik zou iniedergeval wegblijven van de oosterse vechtsporten want als je op latere leeftijd hier mee begint heb je een enorme achterstand en dit ga je nooit inhalen, verder worden deze oosterse vechtsporten pas werkelijk effectief als je er al jaren in getraint bent

Ik heb zelf 8 jaar gejudo'd en kan je vertellen dat het niet voor phaggots is als stated above, verder doe ik nu al 1,5 jaar mma en thaibox en dit is prima te combineren met BB, wel zijn echte gains maken wat moeilijker en is het soms wat k*t om met been spierpijn ook nog is thai trappen te krijgen maargoed dat is de keuze die je maakt! Veel plezier

MadRuffian91

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2011
Lengte
1m84
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
is thaiboksen een goede manier om mijn agressie kwijt te raken?
kickboksen ook nog een alternatief?

edit: judo is voor phaggots

wat een onwijs grote kneus.

met judo own je elke andere vechtsport-beoefenaar.

****ing faggot dat je bent.
insta ban please.

bas94

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 aug 2010
Lengte
1m72
Massa
84kg
Vetpercentage