Ik denk persoonlijk dat als je echt lekker je agressie kwijt wilt en een vechtsport wilt je het beste voor een striking vechtsport kan gaan, kickbox, boxen, thaibox.
Wil je meer richting de verdediging zal ik zoiezo krav maga kiezen omdat dit gewoon bewezen de meest effectieve is in zijn soort.
Kan je niet kiezen en wil je van alles wat (striking, takedowns, chokes,arm bars) kies je voor mma.
Ik zou iniedergeval wegblijven van de oosterse vechtsporten want als je op latere leeftijd hier mee begint heb je een enorme achterstand en dit ga je nooit inhalen, verder worden deze oosterse vechtsporten pas werkelijk effectief als je er al jaren in getraint bent
Ik heb zelf 8 jaar gejudo'd en kan je vertellen dat het niet voor phaggots is als stated above, verder doe ik nu al 1,5 jaar mma en thaibox en dit is prima te combineren met BB, wel zijn echte gains maken wat moeilijker en is het soms wat k*t om met been spierpijn ook nog is thai trappen te krijgen maargoed dat is de keuze die je maakt! Veel plezier