MuscleMeat

Welke vloer? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben bezig met het inrichten van mijn homegym. Onverwacht is de vrouw er volledig achter gaan staan, en ondanks dat er nog niets aan besteld materiaal binnen is (begrijpelijk met dat Corona gedoe), is de opdracht:

Maak een ruimte met een WOW factor, dat er fatsoenlijk uitziet.

Situatie schets:

De ruimte is 8m bij 4m. 3 'wanden' zijn glas/schuifpui, en een kant is een muur.
Materiaal:
- ATX powerrack in te staan met Lat pulley
- Dumbbell standaard (wordt zelf in elkaar gelast, 40cm breed, 30cm diep, 40cm hoog) voor de schijven (gietijzer) en 2x halters (Domyos spul van decatlon)
- Olympische bar 220 m. (zal voornamelijk in rack bewaard worden)
- 140 KG aan diverse schijven (rubber coated)
- ATX Multi Bench MBX-660
- Cross trainer
- TV met kast (gaat aan een paal die in de hoeken van de ruimte staan; er zijn er 4 totaal).
- Rubber vloer in/rond de rack van ong 6 meter (model D bij fitness-seller) van 3 cm hoog

In de korte/middellange termijn komt er ook een step trainer bij.

Vraag waar ik nu voornamelijk mee zit: De vloer. In eerste instantie was het idee dat het rack op zichzelf zou staan, en de rest van de ruimte mixed purposes had (chillen en tv kijken).
Nu is het een dedicated HomeGym als doel. Logischerwijs zou ik de hele vloer voorzien van rubber tegels zoals reeds besteld, dan is alles gelijk.

Maar dit is echt heel veel duur. ;) Dat gaat niet door de vrouw commissie heen komen.

Wat ook kan:
-> tegels erin van 1m bij 1m en 2,5 (hoogteverschil platform) en die stapgewijs aankopen.
-> laminaat (zwart) met dikke ondervloer en dan op de plekken van de andere apparatuur enkel rubberen matten.

Wat zeker moet: mijn jongens van 13 en 15 willen ook trainen, en zullen dit niet doen met enorm zware gewichten. Maar ook schijven (rubber/gietijzer) kunnen de vloer (nu liggen er tegels) doen barsten. Laat staan een lege stang..De vloer mag onder geen voorwaarde stuk..Dan word ik niet blij. Gewoon..helemaal niet blij. En ongelukjes gebeuren..dan liever een laminaat vloer waar een schijf uitsteekt tot aan de ondervloer (die op de tegels ligt).

Heeft er iemand (betaalbare) tips?
 
Dit is inderdaad wel een optie..maakt het een stuk betaalbaarder voor de hele vloer..en scheelt een 0,5 cm met het andere platform. Alleen moet ik daar dan de schuine kanten wel vanaf halen..maar dit kan dus ook gradueel opgebouwd worden..ik til niet zomaar 26 van die dingen de auto in ;) (wel mooie krachttraining)

Mooie tip! Thx!
 
Stuntgrasstunter in Alphen aan de Rijn heeft ook vierkante tegels van 1 of 2.5cm dik, die vallen qua prijs erg mee. Ik heb de 2.5cm en en bevallen erg goed.
 
Even een andere aanvullende vraag: ruiken die tegels enorm naar chemische middelen? Ik snap dat ze een beetje een specifieke geur hebben, maar stalmatten die ook aangeraden worden (aldus youtube) die kun je niet eens binnen leggen zonder longschade...Het hele huis naar rubber laten ruiken gaat hem ook niet worden..(de gym zit direct aan/in de beneden verdieping het is eigenlijk een een serre)..
 
Even een andere aanvullende vraag: ruiken die tegels enorm naar chemische middelen? Ik snap dat ze een beetje een specifieke geur hebben, maar stalmatten die ook aangeraden worden (aldus youtube) die kun je niet eens binnen leggen zonder longschade...Het hele huis naar rubber laten ruiken gaat hem ook niet worden..(de gym zit direct aan/in de beneden verdieping het is eigenlijk een een serre)..
Hier heeft de gym zelf wel enkele weken een niet heel felle geur gehad.
 
Laminaat is in elk geval helemaal niks. Gaat je enorm beperken waar je wel en niet wat mag neerleggen.
Valt er een keer wat op een hoop herrie en gaat je vrouw het je verbieden op bepaalde tijden te trainen.
 
Laminaat is in elk geval helemaal niks. Gaat je enorm beperken waar je wel en niet wat mag neerleggen.
Valt er een keer wat op een hoop herrie en gaat je vrouw het je verbieden op bepaalde tijden te trainen.
Dit klinkt idd al heel bekend.. we gaan idd voor rubber..laminaat is geweigerd door de vrouw commissie. Die ziet de bui al hangen met een vloer vol butsen en gaten..
 
Ik heb ongeveer 25m2 rubber tegels van Stuntgrasstunter in de garage liggen. Ik heb ze alleen tijdens het leggen wat geroken, verder eigenlijk niet. Het is denk ik ook een beetje afhankelijk van hoe lang ze al bij de leverancier hebben gelegen voor je ze als eindgebruiker ontvangt. Gelukkig dat je niet voor laminaat gaat, dat wordt heel snel lelijk en kost toch ook al gauw zo'n €8 per m2. Voor €12 per m2 meer heb je rubber tegels. Gaat langer mee en het ziet er gewoon bad ass uit in een homegym.

Succes! Wel foto's plaatsen als je klaar bent he :)
 
Ik heb mijn hele zolder hiermee bedekt.

Als ik ga deadliften leg ik nog zo’n tegel onder de gewichten.

het voordeel van zo’n dunne vloer is dat de deur er gewoon overheen kan draaien en het staat staat steviger dan wanneer je overal van die dikke tegels hebt liggen.
 
Ik heb deze besteld afgelopen week voor mn te bouwen garage gym.
 
Ik heb deze besteld afgelopen week voor mn te bouwen garage gym.
Van deze heb ik 6m2 om onder/voor de powerrack te leggen. Dat was oorspronkelijk het idee, voordat ik de hele ruimte tot mijn beschikking kreeg om in te richten. Deze wilde ik niet afbestellen, dus ik ga voor een combinatie van zwaar gewichten stuk (3 cm dikte) en een lichter gewicht/nice look voor de rest van de vloer. Deze zullen dan 2.5 cm dik zijn. Dat randje plaats ik dan van die geel/zwarte plakband om, zodat je niet met je gezicht het rack invalt. Met 'je' bedoel ik dan mezelf.. ;)
 
Ik heb onderstaande, na 2j gebruik nog prima in orde en goedkoop (gooi regelmatig dumbells van 40+ kg af)

Hier heb ik dezelfde liggen! Het is even rijden voor mij, maar gezien de prijs is het dat wel waard.
Had eerst wel een geur, maar als je ze eens afwast is het meteen veel beter!
 
Hier heb ik dezelfde liggen! Het is even rijden voor mij, maar gezien de prijs is het dat wel waard.
Had eerst wel een geur, maar als je ze eens afwast is het meteen veel beter!
Hoe was je deze af? Gooi je er een emmer sop overheen?
 
Back
Naar boven