XXL Nutrition

Welke vorm van HIIT?

Bezoekers in dit topic

PitufoCanario

Novice
Lid geworden
1 jul 2020
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m69
Massa
89kg
Goeiedag DBBers
Ik wil beginnen met mijn gewicht/vetverlies. Zit dit al veel te lang uit te stellen en moet me eindelijk is focussen
Nuja naast training en dieet (weeg zelf 91/92kg, 25% vet + denk ik) 2000 kcal is dit goed voor mijn stats? Of 1900? KT is 3x week full body
Nu wil ik achter mijn KT HIIT doen, enkel weet ik niet welke. Dacht aan touwspringen maar ben hier niet goed in, zou het als HIIT gezien worden als ik 1 minuut touwspring (met de gewoonlijke fails omdat ik er nier goed in ben) en 30sec rust voor 10min? Of bv crosstrainer op niveau 4 of 5 en 15 of 20sec volluit gaan en de rest vd minuut rusten ook bv 10x?
Of welke zouden jullie nog kunnen aanraden of doen jullie zelfs eventueel?

Alvast bedankt!
 
Reken je behoefte goed uit, dan is cardio zelfs overbodig. 1900 kcal voor jouw gewicht i.c.m. 3 keer trainen per week is weinig en zul je op de lange termijn niet volhouden.

Begin eens op 2300 kcal bijvoorbeeld en kijk wat dit doet in 3 weken. Zak je 0.3 tot 0.5 kg gemiddeld per week, dan zit je goed en is het een kwestie van een lange adem hebben.

Gaat het je te langzaam, kun je verlagen, maar dat zal uiteindelijk ook je prestaties in de gym beïnvloeden.
 
Thanks man, zal dan 2300 proberen
Dacht op losse dagen sowiezo cardio te doen ivm conditie. Maar zou dan bv voor die spinningfiets kiezen met zo'n programma op basicfit met dat ik zelfs geen fiets heb
 
Thanks man, zal dan 2300 proberen
Dacht op losse dagen sowiezo cardio te doen ivm conditie. Maar zou dan bv voor die spinningfiets kiezen met zo'n programma op basicfit met dat ik zelfs geen fiets heb
Je kunt op dagen dat je geen KT doet zeker wel wat cardio toevoegen, maar zou het niet overdrijven. Tenzij je cardio erg leuk vindt. Anders is het zonder ook heel goed te doen.
 
Je kunt ook interval lopen of fietsen buiten op niet trainingsdagen. Bij mij vlogen ze er zo af,wel riskant voor blessures.
 
Ja idd niet overdoen. Loop nu al met een hardnekkige tenniselleboog die maar niet weg wilt.. (niet dat dat met cardio iets te maken heeft. Wou roeien maar geen goed idee me die elleboog)
 
Back
Naar boven