MuscleMeat

Welke waarden laten testen tijdens cruise

Bezoekers in dit topic

forzaboy

Cool Novice
Lid geworden
10 sep 2013
Berichten
73
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
102kg
Vetpercentage
15%
Hey dames en heren, ik ben al een tijdje on en laat daarom om de zoveel tijd bloed prikken. Om de 3 maanden laat ik cholesterol en leverwaarden checken bij de arts, gelukkig is deze vrijwel altijd in orde zelfs met orals etc. Nu wil ik deze maand graag voor de zekerheid nog extra test doen ik zat te denken aan bloedbeeld test ht/hb bij bloedwaardentest.nl . Aangezien ik morgen weer lever en cholesterol laat testen vind ik t vrij prijzig om zn uitgebreide test van 170 eu te doen graag heb ik jullie advies wat ik nog extra moet laten controleren. Ps zodra uitslag goed is ga ik weer blasten dus denk dat daardoor ook veel factoren niet getest hoeven worden? Mvg
 
Creatinine (eGFR), hematocriet, LDL-, HDL- en totaal cholesterol. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Als je op leeftijd bent evt. PSA.
 
Creatinine (eGFR), hematocriet, LDL-, HDL- en totaal cholesterol. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Als je op leeftijd bent evt. PSA.
Heel erg bedankt 🙏
 
Wat is op leeftijd eigenlijk exact Galen ? Vanaf welke leeftijd ongeveer, heeft het zin om PSA mee te nemen?
 
Wat is op leeftijd eigenlijk exact Galen ? Vanaf welke leeftijd ongeveer, heeft het zin om PSA mee te nemen?
Goede vraag, ik zou zeggen rond de 40-50 jaar. Dit is ook een beetje de leeftijd vanaf wanneer er door sommigen überhaupt screening wordt aanbevolen. Al is dat nog vrij controversieel.
 
Goede vraag, ik zou zeggen rond de 40-50 jaar. Dit is ook een beetje de leeftijd vanaf wanneer er door sommigen überhaupt screening wordt aanbevolen. Al is dat nog vrij controversieel.

Oke nog 3 jaar :emo:

Thanks!
 
Hey heb de uitslag van m'n bloed binnen, denk dat t voor de lange periode dat ik al on ben best prima waardes zijn maar toch graag voor de zekerheid even aan de kenners vragen. Lever en cholesterol was al goed terug gekomen bij de dokter, zie in de afbeelding bloedbeeld en creatinine zoals Galen zei. Niks om me zorgen over te maken en klaar voor een blast of wat zeggen jullie? Mvg
 

Bijlagen

  • Snapchat-1943115613.jpg
    Snapchat-1943115613.jpg
    60 KB · Weergaven: 115
Iemand?
 
Wat zeggen wij? Luister naar Galen. Beter advies ga je hier niet krijgen op dit forum.
 
Hey heb de uitslag van m'n bloed binnen, denk dat t voor de lange periode dat ik al on ben best prima waardes zijn maar toch graag voor de zekerheid even aan de kenners vragen. Lever en cholesterol was al goed terug gekomen bij de dokter, zie in de afbeelding bloedbeeld en creatinine zoals Galen zei. Niks om me zorgen over te maken en klaar voor een blast of wat zeggen jullie? Mvg
Hematocriet ietwat hoog maar niets bijzonders. Kuren verhoogt het. Normaal gesproken is dat niet zo'n punt zolang het niet verder stijgt. Hoe oud ben je en rook je? Zou het in elk geval halfjaarlijks blijven meten. De lichte afwijking in MCHC is waarschijnlijk niet van betekenis. Rest is normaal.
 
Hematocriet ietwat hoog maar niets bijzonders. Kuren verhoogt het. Normaal gesproken is dat niet zo'n punt zolang het niet verder stijgt. Hoe oud ben je en rook je? Zou het in elk geval halfjaarlijks blijven meten. De lichte afwijking in MCHC is waarschijnlijk niet van betekenis. Rest is normaal.
Goed om te horen en bedankt voor de feedback! Ga het sws nu 1-2 x in het jaar laten nakijken, roken doe ik niet (hoogstens een paar per maand) en ben 24 op t moment dus daar zal het niet aan liggen lijkt me. Opgelucht dat t na 2 jaar on te zijn en nooit gecontroleerd te hebben dan toch relatief goed is, thanks!
 
Back
Naar boven