AndroidHealthClinic

Welke zink potje?

Bezoekers in dit topic

Moron22822

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Ik heb gisteren bij zo'n reform winkel zo'n Zink-15 potje van het merk Orthica gehaald.
Zag in de rek ook Zink-50 potje staan.
Wat is het eigenlijk verschil? en welke hebben jullie?

Heb zelf Zink citraat van Ortholon. 30mg tabs. Zit wel magnesiumstearraat bij als vulstof.
Was 6.35 euro voor 60 tabs. Genoeg voor 2 mnd ongeveer.

50 gram zink kan, op kortere termijn.

Ik heb ook zink-15, maar ga overstappen op zink-30.
Had 15 gekocht om eerst te laten 'wennen'

15 gram = 100 % ADH
30 gram dus 200%

Als BB-er/sporter heb je meer nodig, dan als iemand die niet traint.

En waarom ga je binnenkort overstappen naar Zink-30, is dit beter of is de hoeveelheid meer?

en zink met wat selenium kan ook geen kwaad....selenium is een prostaat beschermer.

Originally posted by Moron22822
En waarom ga je binnenkort overstappen naar Zink-30, is dit beter of is de hoeveelheid meer?

Hoeveel heid is meer, zegt het al, 30 gram.

Als BB-er/sporter heb je meer nodig, dan als iemand die niet traint.

ADH is 15 gram.

Als bb'er kan je tot 50mg per dag gaan. Houd daar dus rekening mee met je supplement keuze. Als je dus 30mg tabs hebt, dan ga je de 50 overschrijden met 2 stuks. Ga dus liever voor de fijne kleine tabletjes, en slik er wat meer...

Moron22822 zei:
Ik heb gisteren bij zo'n reform winkel zo'n Zink-15 potje van het merk Orthica gehaald.

Same here... toevallig gekocht bij Bodyvitaal?

Robin zei:
Als bb'er kan je tot 50mg per dag gaan. Houd daar dus rekening mee met je supplement keuze. Als je dus 30mg tabs hebt, dan ga je de 50 overschrijden met 2 stuks. Ga dus liever voor de fijne kleine tabletjes, en slik er wat meer...

Ik slik 1 tab van 30 gram ('s ochtends) en verdeeld over de dag nog eens 3 tabs van 5 gram waardoor ik in totaal op 45 gram uit kom.

Moron22822 zei:

Orthica is een goed merk... heb ik zelf ook staan...

Neem s'morgens een multi met 13mg zink.. en voor het slapen eentje van 15mg...28mg totaal dus.... als supletie dus.. niet meegerekent wat ik dagelijks via normale voeding binnen krijg..

Pas op met hoge doseringen...schijnt boven de 100mg de kans op prostaat kanker mer 2x te verhogen......:rolleyes:

http://www.ergogenics.org/zink4.html

TongPo zei:
Ik slik 1 tab van 30 gram ('s ochtends) en verdeeld over de dag nog eens 3 tabs van 5 gram waardoor ik in totaal op 45 gram uit kom.

Dat kan natuurlijk ook. Wat ik doe komt ook in die richting. 2x 15mg en dan aanvullen met 5mg tot een totaal van 50mg.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven