XXL Nutrition

UPDATE: Welkom + verhaal + fysiek fotos before after (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lion

Cool Novice
Lid geworden
23 aug 2022
Berichten
99
Waardering
84
Lengte
1m70
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Dag beste forum leden,

Ik ben 26 jaar en ben sinds 1 jaar ‘serieus’ beginnen ‘bodybuilden’ ik heb in het verleden altijd hier en daar voor 5-6 maanden getraind dan weer 3-4 maanden gestopt, vervolgens weer beginnen, zo herhaaldelijk in dat cirkel gebleven. Nooit echt serieus vol voor gegaan, nooit geweten wat bijvoorbeeld bulken of cutten was, wat bijvoorbeeld wegen van je maaltijden is, wat calorieën überhaupt is.

Qua trainingen ging het wel altijd lekker, ik weet hoe ik moet trainen, ik ging/ga er altijd vol voor, ful ROM, focussen vooral op muscle mind connection ipv alleen het gewicht weg tillen. Uiteraard houd ik ook van zwaar trainen, maar vorm komt natuurlijk eerst.

Echter tijdens/na de corona break kwam ik enorm veel lichaamsvet bij, ik woog op mijn piek 108kg met ongeveer 35%? Op 1.70 is dat behoorlijk zwaar, in die tijd ook corona te pakken gehad en ja hoor in het ziekenhuis aan de beademing beland.

Het feit dat ik daar te horen kreeg dat ik obesitas had en dat dat vooral de reden was dat ik zo erg was aangetast door covid was voor mij een bittere pil. Ik wist wel dat ik was bijgekomen en niet meer ‘fit’ was maar dat ik obesitas had, en te zwaar was en eigenlijk volledig ongezond was, nee dat was voor mij enorm hard en pijnlijk. Maar goed ik had het mezelf aangedaan en ik moest het zelf ook aftrainen.

Nadat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis (1week aan de beademing) en het leven weer stilaan normaal werd, besloot ik mij te verdiepen in voeding, trainen, cardio etc. Ik ging er vol voor, volledig gefocust, gedisciplineerd en vooral gemotiveerd. Ik voelde me elke dag fitter en gezonder en de mensen om me heen zagen de resultaten ook al heel snel.

Ik ben ongeveer 38 kg kwijt gespeeld op 1 jaar tijd, dit heb ik puur gedaan door op me voeding te letten (Myfitnesspall je hebt mijn leven gered) krachttraining en cardio. Het heeft in begin enorm veel pijn gedaan, vooral cardio was enorm zwaar. Maar het is het allemaal waard geweest.

Ben ik er waar ik moet zijn? Nee, vandaar mijn vraag aan jullie, hoe en wat ik nu zou moeten doen om volgend jaar een bodybuilding amateur show te kunnen meedoen. Ik ben nu nog lang niet droog en mis enorm veel massa om daar nu over na te denken, vandaar een doel naar volgend zomer toe. Voor nu wil ik doorcutten naar een 10% ik gok dat ik nu rond de 15% sta(?)

Mijn vraag, wat zou het juiste stappenplan zijn om volgend zomer show ready te staan met genoeg massa. Ik heb nog nooit AAS genomen maar sta er wel volledig open voor.

Indien jullie vragen voor mij hebben, hoor ik het graag!
BCE70C09-2C7C-4AAF-8C3A-B1C0CD4D5EB0.jpeg
AECAA87C-BF5B-4C33-8BFA-7884E22233F6.jpeg
7E7BE2FA-897C-48D9-BD61-13F765854D82.jpeg
 
Super veel respect dat je zo het roer hebt omgegooid zeg! Op je 26e zo veel overgewicht + ziekteverloop door Covid lijkt me echt heftig.

Stappenplan durf ik je geen advies over te geven, maar aan je inzet zal het niet liggen! 💪
 
  • Like
Waarderingen: Lion
hou vol, zorg oor regelmaat dan komt het goed.
welkom en succes 💪
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Super veel respect dat je zo het roer hebt omgegooid zeg! Op je 26e zo veel overgewicht + ziekteverloop door Covid lijkt me echt heftig.

Stappenplan durf ik je geen advies over te geven, maar aan je inzet zal het niet liggen! 💪
Bedankt, waardeer het!

Het gekke is, ik ben covid anders wel ‘dankbaar’ oké het was een klote periode en ik was echt 1 maand hevig ziek long onsteking, zware koorts etc..

Maar zonder covid had ik nooit realiteit voor ogen gezien, en het is jammer dat je vrienden, geliefde, je eigen familie/ouders nooit eerlijk genoeg zijn en zeggen waar het op slaat, het is pas nadat ik zoveel kg verloor dat ze zeiden, oh ja je bent afgevallen.

Men beseft soms niet dat mensen die zwaarlijvig zijn vaak soms het zelf niet inzien..
 
Goed bezig, maar zoals je zelf al zei, je hebt het zelf naar binnen geschoven. Het is vooral doorgaan, en het leuk blijven vinden. Als je nog maar zo kort traint, moet je je nog niet druk maken over aas. Naturel een goede basis leggen en dan nog maar eens bedenken of je jouw gezondheid weer op het spel wilt zetten. Maar zoals gezegd goed bezig :thumb:
 
Goed bezig, maar zoals je zelf al zei, je hebt het zelf naar binnen geschoven. Het is vooral doorgaan, en het leuk blijven vinden. Als je nog maar zo kort traint, moet je je nog niet druk maken over aas. Naturel een goede basis leggen en dan nog maar eens bedenken of je jouw gezondheid weer op het spel wilt zetten. Maar zoals gezegd goed bezig :thumb:
het is zn eerste dag vandaag hier, en jij begint over AAS, hij heeft toch hele andere dingen aan zn hoofd joh
AAS is wanneer je grenzen gaat verleggen die naturel niet haalbaar zijn
Begin bij het begin.... :)
 
het is zn eerste dag vandaag hier, en jij begint over AAS, hij heeft toch hele andere dingen aan zn hoofd joh
AAS is wanneer je grenzen gaat verleggen die naturel niet haalbaar zijn
Begin bij het begin.... :)
Hij begon er zelf over in zijn op 😉
 
sorry, zie ene laatste zin :rolleyes:
 
Maar zonder covid had ik nooit realiteit voor ogen gezien
True, crisis als kans zeggen ze wel eens. Gelukkig voor jou heeft het zo uitgepakt!

het is jammer dat je vrienden, geliefde, je eigen familie/ouders nooit eerlijk genoeg zijn en zeggen waar het op slaat, het is pas nadat ik zoveel kg verloor dat ze zeiden, oh ja je bent afgevallen.
Bizar is dat he, het lijkt soms wel hoe dichter mensen bij je staan ze minder de waarheid durven te zeggen... ze nemen je gewoon zoals je bent (op zich mooi natuurlijk, maar niet als het niet meer gezond is).

Men beseft soms niet dat mensen die zwaarlijvig zijn vaak soms het zelf niet inzien.
Tbh kan ik me hier ook moeilijk een voorstelling bij maken. Je moet dat toch in de gaten hebben als je kleding koopt, dat je uithoudingsvermogen minder wordt of als je in de spiegel kijkt? Of is het misschien dat je je er bij neerlegt dat het zo is? Ik weet oprecht niet hoe dat werkt..
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Als je nog maar zo kort traint, moet je je nog niet druk maken over aas. Naturel een goede basis leggen en dan nog maar eens bedenken of je jouw gezondheid weer op het spel wilt zetten.
+1. Als je nu pas een jaar traint valt er denk ik naturel nog een hele hoop winst te behalen.
 
Tbh kan ik me hier ook moeilijk een voorstelling bij maken. Je moet dat toch in de gaten hebben als je kleding koopt, dat je uithoudingsvermogen minder wordt of als je in de spiegel kijkt? Of is het misschien dat je je er bij neerlegt dat het zo is? Ik weet oprecht niet hoe dat werkt..
Hoe gek het ook klinkt, je ziet heus wel dat je wat bent bijgekomen maar je denkt ‘oh het zal wel mee mee vallen’ niemand van je directe omgeving zeg er wat over, dus denk je het zal wel meevallen. Niet dus.

Maar goed, het gaat om je eigen leven en jij moet het inzien en niet iemand anders. Lesje geleerd 😅
 
Goed bezig man knappe transformatie!!!


Je lijkt ook een grof frame te hebben waar je straks goed wat kwaliteitsmassa op kan pakken.
 
Knap gedaan zeg
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Dag beste forum leden,

Ik ben 26 jaar en ben sinds 1 jaar ‘serieus’ beginnen ‘bodybuilden’ ik heb in het verleden altijd hier en daar voor 5-6 maanden getraind dan weer 3-4 maanden gestopt, vervolgens weer beginnen, zo herhaaldelijk in dat cirkel gebleven. Nooit echt serieus vol voor gegaan, nooit geweten wat bijvoorbeeld bulken of cutten was, wat bijvoorbeeld wegen van je maaltijden is, wat calorieën überhaupt is.

Qua trainingen ging het wel altijd lekker, ik weet hoe ik moet trainen, ik ging/ga er altijd vol voor, ful ROM, focussen vooral op muscle mind connection ipv alleen het gewicht weg tillen. Uiteraard houd ik ook van zwaar trainen, maar vorm komt natuurlijk eerst.

Echter tijdens/na de corona break kwam ik enorm veel lichaamsvet bij, ik woog op mijn piek 108kg met ongeveer 35%? Op 1.70 is dat behoorlijk zwaar, in die tijd ook corona te pakken gehad en ja hoor in het ziekenhuis aan de beademing beland.

Het feit dat ik daar te horen kreeg dat ik obesitas had en dat dat vooral de reden was dat ik zo erg was aangetast door covid was voor mij een bittere pil. Ik wist wel dat ik was bijgekomen en niet meer ‘fit’ was maar dat ik obesitas had, en te zwaar was en eigenlijk volledig ongezond was, nee dat was voor mij enorm hard en pijnlijk. Maar goed ik had het mezelf aangedaan en ik moest het zelf ook aftrainen.

Nadat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis (1week aan de beademing) en het leven weer stilaan normaal werd, besloot ik mij te verdiepen in voeding, trainen, cardio etc. Ik ging er vol voor, volledig gefocust, gedisciplineerd en vooral gemotiveerd. Ik voelde me elke dag fitter en gezonder en de mensen om me heen zagen de resultaten ook al heel snel.

Ik ben ongeveer 38 kg kwijt gespeeld op 1 jaar tijd, dit heb ik puur gedaan door op me voeding te letten (Myfitnesspall je hebt mijn leven gered) krachttraining en cardio. Het heeft in begin enorm veel pijn gedaan, vooral cardio was enorm zwaar. Maar het is het allemaal waard geweest.

Ben ik er waar ik moet zijn? Nee, vandaar mijn vraag aan jullie, hoe en wat ik nu zou moeten doen om volgend jaar een bodybuilding amateur show te kunnen meedoen. Ik ben nu nog lang niet droog en mis enorm veel massa om daar nu over na te denken, vandaar een doel naar volgend zomer toe. Voor nu wil ik doorcutten naar een 10% ik gok dat ik nu rond de 15% sta(?)

Mijn vraag, wat zou het juiste stappenplan zijn om volgend zomer show ready te staan met genoeg massa. Ik heb nog nooit AAS genomen maar sta er wel volledig open voor.

Indien jullie vragen voor mij hebben, hoor ik het graag!
Bekijk bijlage 565924Bekijk bijlage 565925Bekijk bijlage 565926
Welkom man, gekke transformatie! Respect
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Dag beste forum leden,

Ik ben 26 jaar en ben sinds 1 jaar ‘serieus’ beginnen ‘bodybuilden’ ik heb in het verleden altijd hier en daar voor 5-6 maanden getraind dan weer 3-4 maanden gestopt, vervolgens weer beginnen, zo herhaaldelijk in dat cirkel gebleven. Nooit echt serieus vol voor gegaan, nooit geweten wat bijvoorbeeld bulken of cutten was, wat bijvoorbeeld wegen van je maaltijden is, wat calorieën überhaupt is.

Qua trainingen ging het wel altijd lekker, ik weet hoe ik moet trainen, ik ging/ga er altijd vol voor, ful ROM, focussen vooral op muscle mind connection ipv alleen het gewicht weg tillen. Uiteraard houd ik ook van zwaar trainen, maar vorm komt natuurlijk eerst.

Echter tijdens/na de corona break kwam ik enorm veel lichaamsvet bij, ik woog op mijn piek 108kg met ongeveer 35%? Op 1.70 is dat behoorlijk zwaar, in die tijd ook corona te pakken gehad en ja hoor in het ziekenhuis aan de beademing beland.

Het feit dat ik daar te horen kreeg dat ik obesitas had en dat dat vooral de reden was dat ik zo erg was aangetast door covid was voor mij een bittere pil. Ik wist wel dat ik was bijgekomen en niet meer ‘fit’ was maar dat ik obesitas had, en te zwaar was en eigenlijk volledig ongezond was, nee dat was voor mij enorm hard en pijnlijk. Maar goed ik had het mezelf aangedaan en ik moest het zelf ook aftrainen.

Nadat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis (1week aan de beademing) en het leven weer stilaan normaal werd, besloot ik mij te verdiepen in voeding, trainen, cardio etc. Ik ging er vol voor, volledig gefocust, gedisciplineerd en vooral gemotiveerd. Ik voelde me elke dag fitter en gezonder en de mensen om me heen zagen de resultaten ook al heel snel.

Ik ben ongeveer 38 kg kwijt gespeeld op 1 jaar tijd, dit heb ik puur gedaan door op me voeding te letten (Myfitnesspall je hebt mijn leven gered) krachttraining en cardio. Het heeft in begin enorm veel pijn gedaan, vooral cardio was enorm zwaar. Maar het is het allemaal waard geweest.

Ben ik er waar ik moet zijn? Nee, vandaar mijn vraag aan jullie, hoe en wat ik nu zou moeten doen om volgend jaar een bodybuilding amateur show te kunnen meedoen. Ik ben nu nog lang niet droog en mis enorm veel massa om daar nu over na te denken, vandaar een doel naar volgend zomer toe. Voor nu wil ik doorcutten naar een 10% ik gok dat ik nu rond de 15% sta(?)

Mijn vraag, wat zou het juiste stappenplan zijn om volgend zomer show ready te staan met genoeg massa. Ik heb nog nooit AAS genomen maar sta er wel volledig open voor.

Indien jullie vragen voor mij hebben, hoor ik het graag!
Bekijk bijlage 565924Bekijk bijlage 565925Bekijk bijlage 565926
Netjes man
 
Respect!!
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Knap hoor !
Ken er veel die beginnen, maar er snel mee stoppen, en zeker niet zo ver zijn als jij nu bent.
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Update:

Uiteraard zijn we door blijven gaan. Ik ben tevreden met mijn resultaten maar ik wil meer. Iemand die kan vertellen wat ik nu het beste kan doen?

Ik zit volgens mij op 14-15% bodyfat (denk ik) zit denk ook een kleine deel losse vel in me onderbuik. weeg ongeveer 68kg op 1.70cm. Mijn droom is toch om ooit naar die 8-10% te gaan.

Echter gaat het nu heel stroef, ondanks verhogen van cardio (90 min per dag en krachttraining) calorien zitten op 1700

Ik val weinig tot niets meer af, of heel traag althans.

Probleem: ik wil bulken om meer spiermassa te hebben tegen volgend zomer, tegelijk wil ik denk ik nog niet bulken, ik denk dat ik nog te vet ben.

Iemand weet ik kan doen?

Foto’s van huidig shape.
 

Bijlagen

  • 888091A7-9C0C-4778-9884-791FD42FAAD9.jpeg
    888091A7-9C0C-4778-9884-791FD42FAAD9.jpeg
    95,9 KB · Weergaven: 113
  • 76B53E6A-F0EE-4F7F-AF75-A101A999A2F1.jpeg
    76B53E6A-F0EE-4F7F-AF75-A101A999A2F1.jpeg
    67,3 KB · Weergaven: 113
  • B085A965-0E8D-49A9-A13B-5A1A90E90514.jpeg
    B085A965-0E8D-49A9-A13B-5A1A90E90514.jpeg
    71,7 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven