MuscleMeat

Wendlering out of Ectoternity

Bezoekers in dit topic

JoeyC

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
26 sep 2012
Berichten
2.881
Waardering
537
Lengte
1m80
Massa
72kg
Besloten om na een tijdje trainen ook een log te starten over mijn progressie.
informatie staat in de spoilers om het hier overzichtelijk te houden.

Introductie:

Mijn naam is Joey.

ik woog sept 2012 57kg @ 1,80m
toen op advies van wat maten van me beter op voeding gaan letten, minder onregelmatig en met name meer.

Momenteel weeg ik 71kg @1,80m vp schatting 14%


Stats:
dit is wat ik maximaal gedaan heb. heb dus nog niet gemaxt om te kijken hoe het op 1 rep zit.
Squat: 1x5x105kg
BP: 1x5x75kg
Deadlift 1x5x135
Military press: 1x5x50kg

Ik volgde het stronglift 5x5 principe.
Ik ben op 27 oktober 2014 begonnen aan Wendler 5/3/1 de Boring But Big variant
ik train daarbij op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
 
Laatst bewerkt:
First in buddy
 
Gelijk beginnen met de training van vandaag:

squats:
3 opwarmsetjes tot 50kg
5x 70kg
5x 70kg
5x 70kg
5x 75kg
5x 75kg laatste 2 reps waren zwaar

bij squat 2 weken geleden kleine terugval gehad van 75 naar 60 om ff de techniek te verbeteren, had vaak dat ik bij de laatste reps knikkende/naar binnen buigende knieën kreeg. of eerst met mn kont omhoog kom en daarna pas met de rug. gaat nu beter.

Military press:
2 opwarmsetjes
5x30kg
5x30kg
5x35kg
5x35kg
5x35kg

Deadlift:
opwarmsetje met 60kg
5x95kg gewicht ging wel, moet goed op mn rug letten. met name mn zweethanden werken me tegen bij de deadlift.

Chinups
7x bodyweight
7x bodyweight
6x bodyweight

ging easy, wel verzuurde armen, maar bij de chinups te weinig rust gepakt :o

naar huis knallen op de fiets

---------- Post toegevoegd 8 April 2013 om 23:03 ----------

First in buddy

haha welkom, je moet karma verdelen :(
 
kom je aan op 2750 kcal per dag? vind dat eigenlijk vrij weinig.
 
In. Succes kerel!

Erg nice trouwens die deadlift (115kg), nu net gedeload ofzo?
 
kom je aan op 2750 kcal per dag? vind dat eigenlijk vrij weinig.
heb dat via n excel berekent hier:
2jeaelk.jpg

zo kwam het er ongeveer uit, enige wat ik lastig vindt in te vullen is activiteitsfactor. misschien dat die hoger zit dan?
op goede dagen zit ik daar wel boven (2750). maar in de eerste weken was voor mij met name voeding het belangrijkste want zat ver onder mn eiwitten en at onregelmatig. vaak ook veel te weinig. kreeg toen echt geen 2750kcal weg op n dag. heb dagen buikpijn gehad toen ik te eigenwijs was om dat in stappen op te bouwen :roflol:


In. Succes kerel!

Erg nice trouwens die deadlift (115kg), nu net gedeload ofzo?
tnx. die deadlift was 1x5. maar merkte daar ook dat ik de techniek nog niet helemaal goed beheerste en dat ik snel de neiging kreeg om mn rug krom te trekken. dan doe ik nu liever even met wat minder kg opnieuw opbouwen en de vorm proberen zo goed mogelijk te houden.

ow en welkom ofcourse :)
 
heb dat via n excel berekent hier:
2jeaelk.jpg

zo kwam het er ongeveer uit, enige wat ik lastig vindt in te vullen is activiteitsfactor. misschien dat die hoger zit dan?
op goede dagen zit ik daar wel boven (2750). maar in de eerste weken was voor mij met name voeding het belangrijkste want zat ver onder mn eiwitten en at onregelmatig. vaak ook veel te weinig. kreeg toen echt geen 2750kcal weg op n dag. heb dagen buikpijn gehad toen ik te eigenwijs was om dat in stappen op te bouwen :roflol:



tnx. die deadlift was 1x5. maar merkte daar ook dat ik de techniek nog niet helemaal goed beheerste en dat ik snel de neiging kreeg om mn rug krom te trekken. dan doe ik nu liever even met wat minder kg opnieuw opbouwen en de vorm proberen zo goed mogelijk te houden.

ow en welkom ofcourse :)

Zou niet teveel op die formule vertrouwen, is een mooi startpunt om vanuit te beginnen, maar het zijn maar gemiddelde's dus het zit bij iedereen net weer ff anders. Zal dus meteen ff goed bijhouden of je wel (genoeg) aankomt of niet (of teveel) & zonodig verhogen verlagen.
 
ja ik probeer nu ook zo goed mogelijk te monitoren wat er per dag in gaat en sta elke week op de weegschaal. kom eigelijk elke week wel aan. wisselt tussen de 100-400 gram, enig idee wat een goede balans zou zijn om per week te gainen?
 
Dacht dat voor een beginners 0,5kg per maand goeie (behoorlijk clean) gains zijn.
 
succes! er heeft gisteren iemand in een of ander topic een foto van je vriendin gepost (mijn complimenten)
 
Dacht dat voor een beginners 0,5kg per maand goeie (behoorlijk clean) gains zijn.

ok, ik stijg momenteel iets meer dan dat, maar dat vet en vocht dat gaat er later wel af. eerst wat meer progressie maken

succes! er heeft gisteren iemand in een of ander topic een foto van je vriendin gepost (mijn complimenten)

dankje :)
heb je daar een link van dan? of was dat in centraal topic voor chicks :p
 
Laatst bewerkt:
Training van gistermiddag 14:30:

Squats:
3 opwarmsetjes
5x70 --> zakte bijna in, wtf momentje vorige keer was 70 easy
5x70 ging al stuk beter
5x70
5x70 zwaar
5x70 zwaar

daarna het gevoel alsof ik niks had gedaan. maar zodra ik wou squatten deden mn benen niks, heel vreemd snap er niks van. misschien te kort na elkaar ivm training maandagavond? heb ook ruim genoeg gegeten, genoeg uren slaap enz.

Benchpress:
3 opwarmsetjes
5x55 --> was ff een moeilijke, voelde pijn aan linkerschouder
5x55 ging al beter
5x55 redelijk zwaar
4x55 --> 5e rep met ondersteuning
4x55 --> 5e rep met ondersteuning

ging beter dan verwacht aangezien vorige keer pr met 52,5kg. pijn aan schouder was savonds al weg. volgende keer weer 55 proberen.

Pendlay rows:
5x5x47,5

Ging zonder problemen.

Pull ups:
7x4xBW

Ging zonder problemen

naar huis knallen op de fiets HOPPAA kip kerrie madras gemaakt smullennn
 
training vanochted:

Squats:
3x warmup
5x 70
5x 70
5x 75
5x 75
5x 75 ging goed, pr sinds ik weer goede vorm heb :)

MP:
3x warmup
5x 30
5x 30
5x 30
5x 35
5x 35
5x 35 een setje 30 meer gedaan, wou kijken hoe het ging. uiteindelijk pr volgende keer 5x5x35 proberen

Deadlift:
warmup
5x100, ging goed, wel moeite met de grip houden.

einde training, zeer tevreden vandaag, meeste ging zonder veel moeite.
 
voedingsupdate van gisteravond:

j5jlsm.jpg


geslaagd recept, was wel wat teveel, totaal 1,8kg eten gemaakt voor 3 personen oops.

ingredienten:
rijst
kip (gemarineerd met olijfolie en marokaanse kruiden)
hete currysaus
chinese roerbakgroenten
tomaten

en nog casave kroepoek en gebakken uitjes erbij

echt een aanrader.
 
Waarom niet 5x5 squat zoals hrt hoort
 
Waarom niet 5x5 squat zoals hrt hoort

Deed ik toch? 75 is te hoog, 70 is net te laag en aangezien er geen 1.25 schijven zijn verhoog ik dan maar door de laatste setjes met 5 te verhogen ipv 2,5.

Vandaag even naar sportschool geweest. Maat gespot met zn squats en zelf pullups en chinups gedaan
Pullups:
50x verdeeld over 12 setjes ging makkelijker dan ik verwachte, aimde eigenlijk lager maar heb er schepje bovenop gedaan

Chinups:
Doel: 3x8xbw
Verloop:
Opwarm 6xbw
8xbw
7xbw +1uitgehangen
4xbw +2 uitgehangen --> te kort rust genomen was helemaal verzuurd

Uit ontevredenheid nog n set erop gedaan:
6xbw+1 uitgehangen --> 8e ging echt niet wat n faal :roflol:

Getypt op mn phony dus miss niet helemaal overzichtelijk. Mja het @#!##@ WiFi ligt eruit dus kan niks met mn laptop
 
Training vandaag 15:00

Squat

5x5x75kg PR

Bench

5x55
5x55
5x55
5x55 laatste rep hulp
3x55 laatste rep hulp

Pendlay rows

5x5x50kg

Comments
Squat ging zeer goed, voelde het wel maar geen tegenvallers oid.

Bench: waardeloos wtf ben ik echt boos op mezelf, vorige keer bijne 5x5x55 gehaald op 1 of 2 reps na. en nu bij laatste set zwaar gefaald.

Rows: ging wel lekker zo

daarna epic mealtime: pic:

3477mlg.jpg


iz1g6g.jpg

Rijst, met broccoli en romige kip korma met paprika ui en gebakken broccoli en kruiden waar ik de naam al van kwijt ben. was best goed te eten. wel veel te veel gemaakt lol

groetjes
 
goedzo, jammer van bench
 
goedzo, jammer van bench

tnx, baal echt van die bench, vorige keer ging t echt nice.
misschien komt het door de pullups en chinups van dinsdag. had epic spierpijn in mn biceps en lats lol
 
Ach Joey je kan altijd wel een mindere dag hebben ;). Niks van aantrekken en gewoon volgende training die bench pakken.
Ben Tom trouwens :P
 
Back
Naar boven