- Waardering
- 14.553
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 18%
Hallo mede reizigers, wereldverkenners en anderen met kennis, advies of een mening.
Na onze reis naar Canada en hoe ongelovelijk gelukkig mijn vriendin en ik daarvan werden zijn we gaan denken over onze volgende reis.
We kwam er al snel op uit dat we naar Zuid Amerika willen, maar dan langer dan de 5 weken die we in Canada hadden. Daarvoor zouden we dan eventueel willen kijken voor een korte sebbatical van 3 maanden. Maar mijn vriendin wilt ook graag naar Azie omdat ze daar nooit geweest is. We zouden in het voorjaar van 2025 naar Vietnam gaan.
Vrij snel kwamen we tot de conclusie dat we waarschijnlijk maar 1x een sebbatical kunnen nemen in deze levensfase en die dan ook goed willen gebruiken. Ook hebben we best veel plekken die we zouden willen zien.
We zijn serieus aan het nadenken om een wereldreis van 5-6 maanden te gaan doen in 2027. 2027 omdat we in 2026 'reisverplichtingen' hebben en ook tijd nodig hebben om het geld te sparen.
Ons idee van planning zou nu ongeveer dit zijn.
Landen niet op volgorde, werelddelen wel. Het idee is in Januari te beginnen in ZA, dan april en mei in Azie en dan eindigen in Afrika.
10-12 weken Zuid. (*willen we sowieso heen)
- Columbia*
- Equador
- Galapagos eilanden
- Peru *
- Bolivia
- Chili*
- Argentinie*
Azie 8-10 weken
- Vietnam*
- Cambodia*
- Thailand
- Maleisie
- Nepal*
- Filipijnen
Afrika 4-6 weken:
- Madagascar*
- Namibie
- Botswana
- Tanzania
We hopen dit te doen met een budget van ongeveer €30k. Dat is exclusief vaste kosten die we in NL hebben en de kosten van onbetaald verlof.
Mijn vragen aan jullie:
Ben je in een van deze landen geweest?
- Wat zijn je tips in het algemeen MBT dit land?
- Must see en must do?
- Welke vaccinaties?
- Geld op locatie, omgaan met verschillende valuta, hoe deed je dat?
- Goede tips voor besparingen?
- Tips voor reizen binnen het land?
- Ander land wat niet op de lijst staat maar we volgens jou echt heen moeten? Tell me more.
Wie ervaring heeft met een langere reis. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en advies.
- Hoe lang en waar ben je geweest?
- Hoeveel geld was je hier voor kwijt?
- Beste bespaartips?
- Tips MBT vaccinaties?
- Hoe ging je om met het aanvragen van Visa's en grensovergangen?
- Hoe plande je je reis? Hoe lang duurde dit? Tips? Ect.
- Met wie deed je dit.
- Wat voor accomodaties had je?
- Hoe reisde je van land naar land en binnen het land?
Verder is al het andere advies natuurlijk ook welkom.
Ter inspiratie:
Na onze reis naar Canada en hoe ongelovelijk gelukkig mijn vriendin en ik daarvan werden zijn we gaan denken over onze volgende reis.
We kwam er al snel op uit dat we naar Zuid Amerika willen, maar dan langer dan de 5 weken die we in Canada hadden. Daarvoor zouden we dan eventueel willen kijken voor een korte sebbatical van 3 maanden. Maar mijn vriendin wilt ook graag naar Azie omdat ze daar nooit geweest is. We zouden in het voorjaar van 2025 naar Vietnam gaan.
Vrij snel kwamen we tot de conclusie dat we waarschijnlijk maar 1x een sebbatical kunnen nemen in deze levensfase en die dan ook goed willen gebruiken. Ook hebben we best veel plekken die we zouden willen zien.
We zijn serieus aan het nadenken om een wereldreis van 5-6 maanden te gaan doen in 2027. 2027 omdat we in 2026 'reisverplichtingen' hebben en ook tijd nodig hebben om het geld te sparen.
Ons idee van planning zou nu ongeveer dit zijn.
Landen niet op volgorde, werelddelen wel. Het idee is in Januari te beginnen in ZA, dan april en mei in Azie en dan eindigen in Afrika.
10-12 weken Zuid. (*willen we sowieso heen)
- Columbia*
- Equador
- Galapagos eilanden
- Peru *
- Bolivia
- Chili*
- Argentinie*
Azie 8-10 weken
- Vietnam*
- Cambodia*
- Thailand
- Maleisie
- Nepal*
- Filipijnen
Afrika 4-6 weken:
- Madagascar*
- Namibie
- Botswana
- Tanzania
We hopen dit te doen met een budget van ongeveer €30k. Dat is exclusief vaste kosten die we in NL hebben en de kosten van onbetaald verlof.
Mijn vragen aan jullie:
Ben je in een van deze landen geweest?
- Wat zijn je tips in het algemeen MBT dit land?
- Must see en must do?
- Welke vaccinaties?
- Geld op locatie, omgaan met verschillende valuta, hoe deed je dat?
- Goede tips voor besparingen?
- Tips voor reizen binnen het land?
- Ander land wat niet op de lijst staat maar we volgens jou echt heen moeten? Tell me more.
Wie ervaring heeft met een langere reis. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en advies.
- Hoe lang en waar ben je geweest?
- Hoeveel geld was je hier voor kwijt?
- Beste bespaartips?
- Tips MBT vaccinaties?
- Hoe ging je om met het aanvragen van Visa's en grensovergangen?
- Hoe plande je je reis? Hoe lang duurde dit? Tips? Ect.
- Met wie deed je dit.
- Wat voor accomodaties had je?
- Hoe reisde je van land naar land en binnen het land?
Verder is al het andere advies natuurlijk ook welkom.
Ter inspiratie: