- Waardering
- 25.459
- Lengte
- 1m83
Leefgebied tijger, de grootste is de Siberische.
Overigens leven er wel leeuwen buiten Afrika, in India.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thnx voor je feedback en tips.Wat een mooie plannen, jullie zullen onvergetelijke herinneringen opdoen. `Enkele praktische tips:
- tijdplanning; even snel rekenen leert dat jullie in 6 maanden gemiddeld 1.5 week hebben per land. Dat is extreem kort. Het is te doen maar bedenk dat dan niets tegen moet zitten qua weer/vervoer/gezondheid/etc. Ik heb met mijn gezin 4 weken door Thailand gecrossed en dat was eigenlijk te kort. Dat geldt ook voor de 3 weken die we hadden in Colombia en de 3 weken in Vietnam….
- logistiek; vervoer is in sommige landen uit jouw lijstje uitstekend en betrouwbaar, bij het meerendeel is dat echter niet het geval. Vaak is het lokaal huren van chauffeur met vervoermiddel een praktischere en betrouwbare oplossing.
- overnachtingen; via booking.com kun je zonder betalingsverplichting overnachtingen vastleggen. Zo blijf je flexibel qua kosten en planning (bijv als je ergens toch langer wil blijven, het weer even tegenzit of je lokaal veel goedkoper kunt verblijven)
- probeer je in te lezen via reisblogs, die hebben vaak actuelere informatie mbt must-do’s en tips dan kennissen die 7 jaar geleden ergens zijn geweest.
- reisplanning; hou rekening met de regenseizoenen in Azie en de temperatuurverschillen in Zuid Amerika (Peru gaat van +30 naar -30 in enkele uren terwijl je in Ecuador continue nat bent van het zweet of van de regen).
- kosten; 30k voor 6 maanden en 17 landen wordt krap. Azie is goedkoop, daar red je jezelf wel met redelijk comfort voor 50e/dag/pp inclusief eten/vervoer/verblijf. Op Galapagos en in Argentinie, Chili en Botswana loop je leeg. Met 17 landen x 2 vliegtickets zit je tegenwoordig al een heel eind tegen de budgetgrens.
- gezondheid; neem een volledig dekkende reisverzekering en houd cash geld achter de hand voor eventuele medische hulp (virusje, tand kapot, crash met motor, uit de boot gevallen, etc). In de helft van de landen uit jouw lijstje is de gezondheidszorg niet aangesloten op de internationale verzekeringsprocessen. Dit betekent in de praktijk vaak cash afrekenen en hopen dat je dat na thuiskomst kunt declareren.
Nogmaals, heel leuk plan en ik wens jullie tzt een fijne tijd!
En in Libanon!
Leefgebied tijger, de grootste is de Siberische.
Overigens leven er wel leeuwen buiten Afrika, in India.
![]()
Lol, die "libaneese tijgers" zijn toch al in 1980 "uitgestorven"
Samir werd mr O in 1983.Lol, die "libaneese tijgers" zijn toch al in 1980 "uitgestorven"
🤣Lol, die "libaneese tijgers" zijn toch al in 1980 "uitgestorven"
Bedankt voor je reactie!
30k voor beide ja. Inclusief vluchten, overnachten, eten, ect. Exclusief kosten thuis zoals doorbetalen pensioen enzo.
Waarom denk je dat dat krap is? Jij hebt zo te horne meer ervaring dan wij dus ik ben benieuwd.
Wat ik online vond is dat mensen in Azie met een stel van 2 pers +-€1500 per maand kwijt zijn en in ZA ong €3000 per maand. Wij dachten dat we dan met 30k inclusief vluchten en bezienswaardigheden wel uit zouden moeten komen.
Als ik chatGPT vraag naar de kosten van onze reis kwam het uit op 24 tot 32k bij semi budget reizen. Dus wel goedkopere hotels maar wel gewoon eigen kamers en wel soms eigen auto's huren maar soms uit bussen en geen luxe auto, ect.
Ook goede tips kwa locaties. Patagonia staat echt sterk bovenaan de 'must do' lijst. Wij houden echt van bergen en dat is een plek waar we echt graag heen willen en onze tijd willen nemen ook. Wat heb je daar allemaal gedaan en heb je nog tips om te doen, dingen om rekening mee te houden?
Sepa ga ik ook even uitzoeken, ik zou namelijk graag een paar dagen op de motor willen touren in Vietnam.
Thailand staat niet echt op de lijst omdat ik er zelf al ben geweest en mijn vriendin er ook niet perse heen wilt.
Surfen in de Filipijnen klinkt ook heel gaaf, helemaal nog niet aan gedacht maar vonden we in Canada beide erg leuk.

Laos is inderdaad nog wel iets waar ik naar wil kijken indien we tijd over hebben, al verwacht ik eerder tijd te kort te komen.(Vooral een bumpje)
Moest je in Vietnam voor zitten op schema, zou ik Zuid-Laos meepakken als tussenstop.
Geen idee wat bv een vlucht Hanoi-Pakse kost, maar onze motortocht van 3 dagen op het Bolaven-plateau en de eilanden in de Mekongdelta zouden we meteen opnieuw doen.
Of heel Laos eigenlijk![]()

Hoe weet je dan of het gaat lukken met het budget?Prijzen van vluchten heb ik eigenlijk nog helemaal niet naar gekeken ook, daar moet ik me in gaan verdiepen. Ook met het oog op onze bagage en hoe we dat precies gaan doen.
Het is altijd eerder tijd te kort komenLaos is inderdaad nog wel iets waar ik naar wil kijken indien we tijd over hebben, al verwacht ik eerder tijd te kort te komen.
Ik ben in(ik geloof) 2014 met mijn ouders in Laos geweest en dat vond ik echt heel gaaf, ik denk ook dat er enorm veel te ontdekken is daar.
Ik zal eens kijken naar de dingen die je noemt, meer motortocht vind ik altijd een goed idee
Prijzen van vluchten heb ik eigenlijk nog helemaal niet naar gekeken ook, daar moet ik me in gaan verdiepen. Ook met het oog op onze bagage en hoe we dat precies gaan doen.

Budget is een grove schatting op basis van wat we ongeveer denken kwijt te zijn per dag en wat AI zegt dat het verwacht dat het ongeveer kost.
Ik had het duurder verwacht, maar ik krijg ook als antwoord dat het te doen is vanaf €20k inclusief vluchten, eten en verblijf.Budget is een grove schatting op basis van wat we ongeveer denken kwijt te zijn per dag en wat AI zegt dat het verwacht dat het ongeveer kost.
Dat vliegen totaal enkele duizenden per persoon gaat kosten is wel duidelijk, maar om nu al te bepalen hoeveel het echt kost is praktisch onmogelijk. De variatie is enorm en we moeten per land uitzoeken wat handig is en hoe we dat slim kunnen doen.
Als iemand toevallig nog goede apps daarvoor heeft hoor ik het graag.
Het hangt natuurlijk af van hoe luxe je wilt en wat voor gekke dingen je gaat doen. 20k voor 6 maanden met 2 man lijkt mij behoorlijk krap, maar echte backpackers doen het soms echt voor weinig.Ik had het duurder verwacht, maar ik krijg ook als antwoord dat het te doen is vanaf €20k inclusief vluchten, eten en verblijf.