Fitness Seller

werk als cardio

awesome

Cool Novice
Waardering
0
normaal zit ik op school maar zoals je weet is het al enigzinds vakantie. Ik werk nu dus als schilder in de vakantie en ik loop, klim en schuur de hele dag.

kan ik nu de cardio ook laten zitten? ik ben elke dag al 8 uur bezig met cardio. graag even jullie mening hierover

Originally posted by awesome
normaal zit ik op school maar zoals je weet is het al enigzinds vakantie. Ik werk nu dus als schilder in de vakantie en ik loop, klim en schuur de hele dag.

kan ik nu de cardio ook laten zitten? ik ben elke dag al 8 uur bezig met cardio. graag even jullie mening hierover

ligt eraan hoe droog je bent en of je nog droger wilt..

Hoeveel cals je verbruikt
hoeveel je er eet etc

idd, hier kan je wel t een en ander mee berekenen

je gaat uit van je lich.gewicht en je vet%.

hierut komt je VM (gewicht/100 * vet%)

je VetVrijeMassa= dan gewicht-VM.

je energiebehoefte os je VVM *24. Dit is dan de GrondStofwisseling die zals gezegd nodoig is voor je lichamelijke metabole processe.

als je eet komt hier nog eens 10% bij:

kh met 10%, vetten met 5 en eiwite met maar liefst 20%.
Hier eten we meer eiwiten en onv.vetten dus kan de stofwisseling oplopen tot ong.15%.

Dit tellen we dus op bij je grondstofw. en is je energiebehoefte per dag..werken en bewegen nog niet meegeteld

doe je zwaar werk dan kan je percentage oplopen tot 50 a 70%

sport je regematig (kracht/duurtraining) en werk je iet al te zwaar dan komt hier ongeveeer 50% van je grondstofwisselinh bij.

doe je dus zwaarder werk en train je regelmatoig kan je 80% erbij reknenn. in principe gekd dit dan voor jou zou ik zeggen

En aangezien wij regelmatig sporten en jij dus ook mag je hier nogmaals 10% bijtellen want je stofwisseling blijft hoger naarmate je meer sport.

tel deze 4 waarden op en je zit op je dagelijkse energiebehoefte.

vooral lettende op wat je dan eet en de mate waarin je werkt is dan van belang.

hoop dat je er wat aan hebt