Fitness Seller

werk als cardio

awesome

Cool Novice
Waardering
0
normaal zit ik op school maar zoals je weet is het al enigzinds vakantie. Ik werk nu dus als schilder in de vakantie en ik loop, klim en schuur de hele dag.

kan ik nu de cardio ook laten zitten? ik ben elke dag al 8 uur bezig met cardio. graag even jullie mening hierover

Originally posted by awesome
normaal zit ik op school maar zoals je weet is het al enigzinds vakantie. Ik werk nu dus als schilder in de vakantie en ik loop, klim en schuur de hele dag.

kan ik nu de cardio ook laten zitten? ik ben elke dag al 8 uur bezig met cardio. graag even jullie mening hierover

ligt eraan hoe droog je bent en of je nog droger wilt..

Hoeveel cals je verbruikt
hoeveel je er eet etc

idd, hier kan je wel t een en ander mee berekenen

je gaat uit van je lich.gewicht en je vet%.

hierut komt je VM (gewicht/100 * vet%)

je VetVrijeMassa= dan gewicht-VM.

je energiebehoefte os je VVM *24. Dit is dan de GrondStofwisseling die zals gezegd nodoig is voor je lichamelijke metabole processe.

als je eet komt hier nog eens 10% bij:

kh met 10%, vetten met 5 en eiwite met maar liefst 20%.
Hier eten we meer eiwiten en onv.vetten dus kan de stofwisseling oplopen tot ong.15%.

Dit tellen we dus op bij je grondstofw. en is je energiebehoefte per dag..werken en bewegen nog niet meegeteld

doe je zwaar werk dan kan je percentage oplopen tot 50 a 70%

sport je regematig (kracht/duurtraining) en werk je iet al te zwaar dan komt hier ongeveeer 50% van je grondstofwisselinh bij.

doe je dus zwaarder werk en train je regelmatoig kan je 80% erbij reknenn. in principe gekd dit dan voor jou zou ik zeggen

En aangezien wij regelmatig sporten en jij dus ook mag je hier nogmaals 10% bijtellen want je stofwisseling blijft hoger naarmate je meer sport.

tel deze 4 waarden op en je zit op je dagelijkse energiebehoefte.

vooral lettende op wat je dan eet en de mate waarin je werkt is dan van belang.

hoop dat je er wat aan hebt

Dat is geen cardio werk in de strikte zin van echt cardio werk. Je hartslag zal niet binnen een vaste range liggen waarbij je kan spreken van een inspanning die daar aan voldoet.

Of schiet jou hartslag naar de 130 en hoger bij dat schilderen ? :) Lijkt me niet. Daaronder is het voor weinigen nog cardio werk.

Wandelen zal nog meer effect hebben dan schilderen.

ik dacht hier net aan idd na t poste van mn eerdere post. Je bent telksn ff bezig en t zal idd niet van regeltechte invloed zijn op je vetverbranding in die zin dat je continu bezig bent en in een bepaalde zone zit qua verbranding.

maar Ericr was me weer voor toen ik tv aan t kijken was, hoedan ook. je zal zeker wel meer verbranden dan dat je een kantoorbaantje hebt waardoor t wel van invloed zal zijn op je energiebehoefte

• Topic Starter Topic Starter
ik ben al een paaar maand bezig met cutten. kep nog wel wat vet over. weeg 82 kg. ik neem 2100 calorien. wel veel koolhydraten ook al zul je zeggen dat ik minder moet nemen. en ik heb denk ik ongeveer 170 gram eiwit (ja ik weet et dat moet ook de lucht in). ik heb op mn schema niet echt advies nodig. dat kan ik wel goed krijgen als ik dat wil, maar ik heb de koolhydraten nodig (en mn ma wil de kip enz niet betalen maar brood wel).

dat schilderen is trouwens veel activer dan wandelen. je staat steets op een been en je klimt echt constant. en ik moet schoon maken en schuren enzo. je moet dan echt heel hard drukken en je sweet je kapot van de inspanning. Je schouders zwellen wel helemaal op :). zitten doe ik de hele dag niet

mn vet% weet ik niet (ben jammer genoeg thuis trainer want ik heb geen gym in de omgeving en kep geen vervoer). Ik denk rond de 13%. ik train nu ongeveer 1,5 jaar. en lees hier elke dag al vanaf november.geen beginnners advies nodig dus. om al die dingen zoals uitrekenen hoeveel calorien ik nodig te besparen.

niet om cru over te komen hoor maar puur uit nieusgierigheid, maar waarom koop jezelf dan geen kip ed?

ik ben ook maar een arm studentje :). ik krijg kwark en brood van mn ma enz, maar ze wil me niet elke dag kip kopen omdat ze dat te duur vindt. ik kan et er zelf ook niet bij betalen, want ik koop mn suplementen ook zelf. Ik wil er nu whey bij gaan nemen en je weet hoe duur dat is :( .

moet je bij aldi kijken. goedkope diepvrieskip en erg lekker. en anders heb je daar ook kalkoenfilet. 0.77 eurovoor 7 plakjes a 100 gram. ideaal voor op brood.

meer werken, minder uitgaan en slim op zoek naar goedkoopste eiwitbronnen.

Een pak magere melk bevat circa 40 gram eiwit en kost een eurootje... meer waar voor je geld dan broodbeleg, waar slechts 20 gram eiwit per 100 gram zit...

kwark en melk enz neem ik al. neem wel volle melk, want ik heb gehoord dat ik dat beter kan nemen dan magere ook al cut ik. Ik neem ook elke avond een blikje tonijn.

he dandy bedankt. Ik zal eens kijken naar die goedkope diepvries kip.

Originally posted by awesome
kwark en melk enz neem ik al. neem wel volle melk, want ik heb gehoord dat ik dat beter kan nemen dan magere ook al cut ik. Ik neem ook elke avond een blikje tonijn.

he dandy bedankt. Ik zal eens kijken naar die goedkope diepvries kip.

Heel goed volle melk blijven drinken ook tijdens het cutten.

je verbrand wel, en als je doel van cardio was te verbranden kan het wel.

maar als je ook goede conditie ed op wilt bouwen zul je tog wel moeten cardioën (hartslag >60% max hartslag)

mn doel is nu alleen verbranden. kep al een tijdje cardio gedaan. Ben nu meestal gewoon te moe om nog te gaan joggen ofzo

Terug
Naar boven