XXL Nutrition

Werken in ploegen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

andy555

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 apr 2006
Berichten
163
Waardering
0
Hallo

Zijn er nog mensen (zoals ik) die werken in een 3 ploegensysteem?
Dus, ik werk deze week de namiddag shift (van 14 uur tot 22 uur)
Volgende week de vroege shift (van 06 tot 14 uur) en de week erachter 's nachts. (Van 22 tot 06 uur). En dan begint het hele circus opnieuw.
En dat is zo verdomde moeilijk om een deftig voedingsschemasamen te stellen en in praktijk uit te voeren.

Tweede vraag: de weken dat ik nacht doe en overdag slaap: werkt uw hormonenhuishouden dan nog wel efficient. Bv uw GH spiegel. Want dat wordt steeds grondig door elkaar geroerd!

Hoe regelen jullie dit? Ik ben zeker dat er nog mensen dezelfde problemen ondervinden om uw maaltijden netjes te verdelen en vooral de overgang naar andere week is een ramp.
 
Laatst bewerkt:
Ook hallo,

Ik loop zelf ook diensten en net zoals jij zo te zien zit je in de nachtdienst. Ik heb zelf niet zo veel moeite met wisselen.

Verder heb ik nog geen voedingsschemamaar ik ben me wel al aan het verdiepen hoe en wat ik moet doen. Het is idd wel een goeie dat het moeilijk wordt als je diensten draait.
 
gewoon een job zoeken die past bij u training
 
gewoon een job zoeken die past bij u training

De job op zich stoort me niet.
En ik kan niet zomaar effe van job veranderen.
Ik heb me behoorlijk opgewerkt binnen bedrijf.
Dat laat je niet zomaar los.

Ik wil gewoon eens zien of er nog mensen in ploegen/shiften/diensten staan en hoe zij ermee omgaan.
 
heyhey,ik werk zelf ook in 3 ploegen dienst,maar wat eten betreft ik kom altijd nog uit op ongeveer 6 maaltijden,als ik nacht dienst heb eet ik gelijk wanneer ik wakker word(dus alware ontbijt nog)
Dan gewoon avond eten en dan in de gehele nacht eet ik 6/8 boterhammen en dan als ik thuis kom sochtends neem ik mijn kwark nog voor het slapen gaan.
Hoe doe jij het dan?
 
Het juist aantal calorietjes behalen op de overgangsdagen is bij mij meestal een probleem. Dus wanneer ik switch van vroege post naar nachtpost.
Ook omdat ik soms slecht slaap.
Discipline is extra nodig wanneer je shiften draait. Vooral op tijd naar uw bedje gaan en tijdig op staan.Wanneer je bij overgang van nachtshift naar late shift slecht hebt geslapen dan blijf je al eens wat langer in je bed liggen (want je werkt dan pas vanaf 14 uur) om te recuperen en dan loopt je voedingsschemafout.
 
Back
Naar boven