MuscleMeat

Werkgever failliet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik heb net vernomen dat het bedrijf waar ik al bijna 4 jaar werk failliet is. Hopen dat ik m'n salaris van mei nog krijg, en staks voor het eerst in m'n leven naar het CWI om m'n handje op te houden. Komt me nu wel ff goed uit ivm tentamens, maar straks wordt het wel een beetje erg rustig, met het begin van de academische vakantie.

Hopelijk komt er nog een doorstart ofzo, ik ben benieuwd.
 
Mmm da's k*t, hopelijk vind je vlug een nieuw bedrijf :(
 
das balen man, vooral als je t naar je zin had. en tja ik vind t geen handje ophouden hoor. een nieuwe baan is niet meer zo snel gevonden deze tijd en moet je wel wat financien blijven houden.

zorg wel dat je alles meteen regelt met de ww enzo, t kan maanden duren voordat je je 1e geld krijgt.....
 
Gecondoleert :(
Maar het is idd geen schande om voor deze reden je handje op te houden.
Je haalt per slot van rekening terug waar je zelf voor betaald hebt ;)
 
:( minder en het is idd geen schande om hiervoor je in te moeten schrijven bij het cwi
 
Sterkte bro :(

Ik hoop dat je weer snel aan de bak kan.
 
Genoeg mensen die zich graag bij het cwi inschrijven... maarjah goodluck in het vinden van een andere geschikte baan..
 
K*t voor je bro :( Ik hoop voor je dat ze snel wat anders voor je kunnen vinden.
 
Da's heel erg klote. Zo'n faillissement is voor iedereen k*t. Dat je snel een nieuwe bezigheid mag vinden...
 
Klote bro!
Misschien kun je nog wel als GoarNoalenPeller aan de slag :D
 
Helaas kote.
Maaruh, ik weet dat werknemers een van de laatste zijn die hun geld krijgen van het bedrijf waarvoor ze werkten. Eerst wordt de curator gedokt, dan de advocaten dan de bank dan de andere schuldeisers dan de werknemer. :mad:
M.a.w. zorg dat je je geld hebt, anders is het er niet meer.
 
Niet helemaal..

het UWV betaald het salaris van de werknemers, zijn ze verplicht..
 
Bedankt allemaal jongens. Ik ben er niet helemaal kapot van ofzo, maar ik hoop dat ik wel snel te horen krijg wat er nu gaat gebeuren, want die onzekerheid is niet echt relaxt. Gelukkig was het voor mij maar een bijbaan, maar ik heb collega's die er al 34-40 jaar werken, of een zware hypotheek ervan moeten aflossen, das toch wel erg zuur dan.
 
Ach, je hebt al die jaren premies betaald, dus wat dat betreft heb je wel recht op een uitkering.

Succes!
 
Hey kerel, kop op. Vaak wordt het alleen maar beter!
Heb het nu 2x meegemaakt.
Is ff lastig in het begin, want je moet weer wennen aan je nieuwe werkplek en collega's, maar hoeft niet altijd nadelig te zijn.
Salaris krijg je altijd (kan soms iets langer duren) inclusief vakantiegeld en vrije dagen die je nog had staan. Is allemaal pico bello geregeld normaal gesproken.
Inschrijven ben je verplicht, maar probeer zo snel mogelijk via relaties van andere bedrijven te polsen of je ergens terecht kan. Vaak werkt dat het snelste (spreek uit ervaring).
 
Heb het zelf ook gehad, UWV is verplicht tot loondoorbetaling. Achterstalling loon (dus mei) en de opzegtermijn krijg je 100% daar heb je recht op. Daarna beland je in de WW als je voldoet aan een aantal voorwaarden:
Werkloos, binnen 1 dag ingeschreven bij CWI en je beschikbaar stellen voor werk.
Verder moet je in de afgelopen 39 maanden 26 weken hebben gewerkt en in e afgelopen 5 jaar in 4 jaar minimaal over 52 dagen loon ontvangen.

Schaam je niet, je betaalt toch ook premies? De ww is niet alleen voor mensen die er misbruik van maken. Als je geen werk kan vinden dat aan jouw competenties voldoet is het echt geen schande.

Zorg er wel voor dat je zsm naar het CWI gaat!
 
Dat is K.T man, sterkte
 
success met 't zoeken
 
Maaruh, ik weet dat werknemers een van de laatste zijn die hun geld krijgen van het bedrijf waarvoor ze werkten. Eerst wordt de curator gedokt, dan de advocaten dan de bank dan de andere schuldeisers dan de werknemer.
Sorry, ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar het klopt voor geen meter.

Anyway,

Klotezooi man. Dat is toch een van de vervelende dingen die je kunnen overkomen. En uiteraard geen schande dat je je "handje moet ophouden", want daar heb je al die jaren voor betaald.

En het is deze tijd misschien wel een krappe arbeidsmarkt, maar mijn pa zei altijd: "als je echt wilt werken is er altijd wel werk".

Rustig aan, regel alle shit goed, ga rustig een nieuwe job zoeken en voor je het weet zit je weer op het goede spoor.

Saint
 
Back
Naar boven