XXL Nutrition

werking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Don9292

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2009
Berichten
166
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
23%
Ik vraag me nou wel eens af, werken die supplementen echt, of zit het gewoon tussen de oren.
BV: er staat dat je een enorme boost krijgt en er voller van wordt, dan ben je aan het trainen maar merk je niks en omdat je opeens gaat denken he ik voel iets dan werkt het???
Dan denk je alleen maar ik krijg een boost en dat 100x herhalen -.-
 
Sommige werken merkbaar, andere merk je niks van (terwijl ze mss ook kunnen werken).

Als je mentaal lekker goed zit, goed gemotiveerd heb je geen supplementen nodig op whey/protien na. Je zou creatine nog erbij kunnen pakken maar pre-workouts zijn eigelijk overbodig als je mentaal 100% goed bent.
 
Veel supplementen als creatine en PWO's geven voornamelijk een mentale boost.

Als jij een PWO neemt en gelooft dat jij daardoor niet moe kan worden, zul je ook veel minder snel moe worden.
 
Veel supplementen als creatine en PWO's geven voornamelijk een mentale boost.

Als jij een PWO neemt en gelooft dat jij daardoor niet moe kan worden, zul je ook veel minder snel moe worden.

Dit dus, als je motivatie goed is heb je geen pre-work nodig.
 
1ste keer dat ik een pwo nam merkte ik dat in die 30min voor het trainen dat me huid tintelde en dat me spieren opgepompter werden, was ook te zien in de spiegel dat alles meer opgezet was.

Tijdens het trainen zelf komt het aan op die mentale boost. Als die niet goed is kan je met pwo ook een k*ttraining hebben.
 
Dit dus, als je motivatie goed is heb je geen pre-work nodig.

Niet mee eens, ik ben ontzettend gemotiveerd, maar zon PWO kan je gewoon net even de 'mental edge' geven om nog een stapje verder te gaan.
 
Niet mee eens, ik ben ontzettend gemotiveerd, maar zon PWO kan je gewoon net even de 'mental edge' geven om nog een stapje verder te gaan.

Hmmmm, denk dat dit per persoon verschillend is. Maar zou goed kunnen idd.
 
Tuurlijk werkt het! kijk maar naar de crash die je krijgt van (iets te veel) noxipro
 
van de supps die ik al genomen heb (wey, crea, pre, post, amino) merk ik enkel een werking van de pre WO's (unleash, maximize, noxipro), omdat die ook doelen op een merkbaar effect na een ~half uur. Van whey en crea kan ik alleen maar verwachten dat ze hun werk doen (wat wel waarschijnlijk zal zijn)
 
zie het meer als 'favoriete boxer'', voor de een werkt het, voor de ander totaal niet ;)

Oke, maar toch ben ik ervan overtuigd dat 8/10 PWO's pure mentaal kracht is, een oppepper waarvan je goede gedachten krijgt, maar je spieren uiteindelijk niet veel profijt van hebben (uithoudingsvermode).

Met een goede gedachte kom je uiteraard ook ver, maar daar heb ik geen PWO voor nodig.

En bij sommige heb je idd wel profijt, merkbaar meer energie...
 
80% op de markt is bs,

'zoveelhonderd' % meer spiermassa.
meer als wat?

Paar categories supplementen zijn goed de rest geldklopperij.
Voeding-> supps

maar ging is toch al een topic over van BigT?
 
een beetje wat rijstwafel zegt. werkt dus voor 0,3% en 95% daarvan is door je eigen wilskracht (zeker als het supplement vrij duur is hehe)

dat is wat ik geloof. er zijn wel dingen iets doen maar ik neem ook weleens paar lepels honing of pindakaas of gebak voor het trainen. werkt dan ook voor mij..meer als alle supps en er heb nogal wat gehad. op tribulus 8 jaar terug ook 2 of 3 dagen stuk harder gegaan..deed daarna nix meer..weird
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je best bij de basics blijft en best wegblijft van hypes of luxeblends (tenzij je het financieel aandurft). Ik denk dat iedereen het eens is over het feit dat de volgende supps werken :

- whey
- creatine
- multivit, omega, vit-d

En ja, natuurlijk voel je pre-workouts werken, en de rest minder. Dat komt omdat caffeine en andere stimulerende middelen een onmiddellijk effect hebben op je lichaam (nerveus, warmte, licht gevoel, euforisch gevoel, en mogelijk aftercrash). Dingen zoals creatine moet je opbouwen en kan je pas evalueren na een periode gebruik. Whey gebruik je om aan gemakkelijke eiwitten te komen, maar kan, net zoals een multivit, mits enige moeite voldoende uit voeding gehaald worden.

Laat je niet misleiden door omschrijvingen als '5 kg droge massa op 1 maand'. Dat is bullsh*t en dit is praktisch onmogelijk (tenminste niet met 'legale' supplementen).
 
Back
Naar boven