AndroidHealthClinic

Westside barbell log KaLe

Bezoekers in dit topic

Vooral mijn hams beginnen echt staalkabels te worden :D
 
Dat bedoel ik, wat lekkere sweep in die beentjes.
 
ME Benchpress

Latpulldown (warmup)
12x50
12x50
12x50

Bench lockout (ong. 5 cm vanaf borst)
8x60
8x60
5x100
5x100
3x120
3x125
1x130
1x135
1x140 (failed)

Incline Cable/dumbbell combo press
8x28(dumbbell)+20(cable)
8x28(dumbbell)+25(cable)
6x30(dumbbell)+25(cable)
6x30(dumbbell)+25(cable)

Pendlay rows
8x100
8x100
8x100
8x100

Triceps pressdown
15x40
12x40
12x40
12x40

One arm olympic barbell curl
12xbar
12xbar
12xbar

Opmerking;

Korte training. Beetje suf vanwege slaap tekort. Nog last van allergieen. Bench lockout was voor de eerste keer. Vind ik zwaar!
Van de cable/dumbbell combo press ben ik zeer, maar ook zeer over te spreken!
Ik lig tussen de crossovercables, welke ik bevestig (dmv ancle bands) aan mijn polsen en ga vervolgens dumbbelldrukken. Extra weerstand + constante spanning dus. Je gehele borst staat in vuur en vlam. Ook zeer handig als je geen zwaardere dumbbells meer hebt ;)
 
logisch dat je bench lockout zwaar vindt als je deze 5 cm vanaf de borst uitvoerd, lijkt dan meer op een floor press hoogte denk. Een lock out houdt in, eigenlijk net het rechtklappen van je armen, dus voornamelijk triceps werk. Dat gaat dan eerder om de laatste 10 cm.

met die ankle bands heb ik ook al eens aan het denken geweest, alleen vraag ik me steeds af hoe ik na mijn laatste rep weer los moet komen als mijn beide armen vast aan het blok links en rechts zitten??
 
logisch dat je bench lockout zwaar vindt als je deze 5 cm vanaf de borst uitvoerd, lijkt dan meer op een floor press hoogte denk. Een lock out houdt in, eigenlijk net het rechtklappen van je armen, dus voornamelijk triceps werk. Dat gaat dan eerder om de laatste 10 cm.

met die ankle bands heb ik ook al eens aan het denken geweest, alleen vraag ik me steeds af hoe ik na mijn laatste rep weer los moet komen als mijn beide armen vast aan het blok links en rechts zitten??

Ow vandaar. Nou niet slecht dan voor een "floorpress" toch? :D
Iig bedoelde ik ermee, dat daar vaak mijn falen ligt.

Ancle bands gaan goed hoor. Het is een beetje klooien, maar dat gaat op een gegeven moment wel goed. Je moet alleen niet tot falen gaan, dan heb je een probleem denk ik :D

Ik doe het als volgt.

- anclebands om mijn polsen
- dan 1 kant bevestigen aan pully
- dan trek je de pully mee naar de andere kant en bevestigd de andere band
- gaat zitten en pakt de dumbbells op

terug;

- Dumbbells neerleggen
- 1 kant het bandje van de band lostrekken met je tanden (bij voorkeur klittenband ;) )
- en dan de andere kant losmaken.
 
wat ook een super oefening is met die acle bands zijn pure cable incline flyes:

image003.jpg

image004.jpg
 
met handles zijn het gewoon flyes, die ancle bands maken toch een verschil.

goed bezig kerel, lekker crea!
 
met handles zijn het gewoon flyes, die ancle bands maken toch een verschil.

goed bezig kerel, lekker crea!

ok, ga het eens proberen. Ik zie het idd aan de stand van de handen. Ik vind WSB tot nu toe erg leuk om te doen. En die vreemde oefeningen erbij maken het een stuk leuker. Ik was altijd bang om massa mis te lopen door PL te trainen. Maar het valt prima te combineren. Ik merk gewoon al dat ik sterker word en ik word massiever.
Ik baal ervan dat ik 3 oktober aan mijn amandelen geopereerd word, want dan heb ik best wel een terugval (weinig eten, prednison, etc). Hopen dat ik het daarna snel weer oppak.
 
Ik merk vooral dat mijn massa hard word, functionele massa.
Het leuke is inderdaad dat je gewoon dat in kan vullen waar je behoefte aan hebt. Assistance doe je gewoon op een bb-manier. Ik ben er ook voor gevallen, al moest ik in het begin wel echt puzzelen om me draai te vinden. Nu doe ik gewoon weer ff lekker twee maanden wat meer reps, straks weer wat pr's proberen te halen, vooral op de bank.

K*t idd van je amandelen, kan je lekker bulken met roomijs.
 
Ik merk vooral dat mijn massa hard word, functionele massa.
Het leuke is inderdaad dat je gewoon dat in kan vullen waar je behoefte aan hebt. Assistance doe je gewoon op een bb-manier. Ik ben er ook voor gevallen, al moest ik in het begin wel echt puzzelen om me draai te vinden. Nu doe ik gewoon weer ff lekker twee maanden wat meer reps, straks weer wat pr's proberen te halen, vooral op de bank.

K*t idd van je amandelen, kan je lekker bulken met roomijs.

Idd harde massa. Maar dat zei ik gister al over mijn benen. De assistence oefeningen pak ik idd tussen de 8-12 reps. Daar bouw je wel massa mee op. Plus dat je zwaardere gewichten hanteerd bij max. efforts, zodat je CNS en GH een optater krijgen. Ja, ik ben overtuigd. :D

Roomijs gaat slijmvorming geven ben ik bang :D
Ik sla wel een hoop weightgainers in ofzo :p
 
IDe assistence oefeningen pak ik idd tussen de 8-12 reps. Daar bouw je wel massa mee op.


Met zware singles bouw je ook massa hoor ;) Maar goed dat het je bevalt!
 
Gister berekend wat ik per dag aan voeding binnen krijg. Zit nu rond de 5000kcal. BW is nu 93kg
Geen zin om het hele schema neer te typen, dus dan alleen maar de hoeveelheden per product. Elke maaltijd is qua verhoudingen ongeveer hetzelfde, verdeeld over 6 maaltijden (incl PWO is 7)

- 200 gram brinta
- 300 gram basmatirijst
- 100 gram havermout
- 50 gram rozijnen
- 50 gram dextrose
- 2 eetlepels lijnzaadolie
- 3 plakken cheddar
- 300 gram broccoli
- 150 gram biefstuk
- 200 gram kipfilet
- 500 gram magere kwark
- 25 gram whey
- 300 gram tilapiafilet
- 1,5 liter melk
- 4 eieren
 
5000 kcal is aardig wat kerel met jouw 93 kg! Maar ik weet uit ervaring dat je het nodig gaat hebben. Toen ik volgas WSB ging zat ik op 7000 en toen pas begon ik wat zwaarder te worden.
 
7000? oh lord. Veel vloeibaar voedsel of heb je zo'n beestachtige eetlust dat je het met vast voedsel ook nog wegkreeg?

Zijn de verhoudingen met je voedingsschema een beetje goed kale? Denk het wel hè.
 
7000? oh lord. Veel vloeibaar voedsel of heb je zo'n beestachtige eetlust dat je het met vast voedsel ook nog wegkreeg?

Zijn de verhoudingen met je voedingsschema een beetje goed kale? Denk het wel hè.

het enige vloeibare waren mijn whey shakes en melk, de rest allemaal vast kwaliteit voedsel.
 
7000? oh lord. Veel vloeibaar voedsel of heb je zo'n beestachtige eetlust dat je het met vast voedsel ook nog wegkreeg?

Zijn de verhoudingen met je voedingsschema een beetje goed kale? Denk het wel hè.

Dat zeg zei ik ;) De verhoudingen zijn goed. Vooruit, toch ff de volledig plaatsen.

btw; als ik niet uitkijk zit ik ook zo op de 7000kcal. MET vast voedsel.

maaltijd 1
100 gram brinta
250 gr. magere kwark
1 eetlepel lijnzaadolie
500ml halfvolle melk

maaltijd 2
100 gram basmati rijst
200 gram kipfilet
1,5 plak cheddar
150 gram broccoli

maaltijd 3
100 gram basmati rijst
150 gram biefstuk
1,5 plak cheddar
150 gram broccoli

maaltijd 4
100 gram brinta
250 gram magere kwark
1 eetlepel lijnzaadolie
500 ml halfvolle melk

maaltijd 5
100 gram havermout
500 ml halfvolle melk
4 hele eieren

maaltijd 6 PWO
50 gram dextrose
25 gram whey

maaltijd 7
100 gram basmati rijst
300 gram tilapia filet
groente naar keuze
 
en trainen voor maaltijd 6 dan neem ik aan?
 
ja PWO = Post Workout ;)
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven