Fitness Seller

Westside barbell log KaLe (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wo man, zi nu pas je LB training.
Bruut sterke gewichten heb je daar! nette opbouw van oefeningen.
 
gvd fullsquats 20x100 damn kan je nog lopen???:D
 
zoo lekker man KaLe.. die 245 lukt binnenkort wel hoor :)

alles raw?
 
Erg slecht geslapen, maar er toch een goede training uit weten te halen :)

ME Bench

Latpulldown (warmup)
12x50
10x50

Benchpress
12x50
12x50
8x80
5x100
5x100
5x110
1x120
1x125
1x130
1x135
1x145 Failed
1x145 PR
1x150 Klein beetje hulp gehad, failed dus

Dumbbell- cablepress combo
8x30(dumbbell)+20(cable)
8x30(dumbbell)+25(cable)
4x30(dumbbell)+30(cable)

T-bar in the corner
8x100 (ex. bar)
8x120 (ex. bar)
8x140 (ex. bar) pfoe, valt niet mee als je gister gedeadlift hebt..

Latpulldown
8x100
8x100
8x100

Tricepspressdown
12x50
12x50
12x50
12x50

One arm ol. barbellcurl
10xbar
10xbar
10xbar

Side raises (gebogen armen) ss reversed cable flyes
10x14 ss 10x20
10x14 ss 10x20
10x14 ss 10x20
 
Je hebt er al snel je personal toutch aagegeven zie ik wel.. wel heavy weights :thumbs:
 
personal touch?
 
Naja hoe noem je het, niet echt een standaard wsb gebeuren dit.

touch inderdaad foutje.
 
Naja hoe noem je het, niet echt een standaard wsb gebeuren dit.

touch inderdaad foutje.

Er is toch geen standaard WSB schema. Dat vul je zelf in. Je probeerd je zwakke punten/assistence te versterken om meer te liften op de grote 3.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt verschillende voorbeeld templates met verschillende technieken daarin, die zie ik niet echt terug in je trainingen.

Benchpress
12x50
12x50
8x80
5x100
5x100
5x110
1x120
1x125
1x130
1x135
1x145 Failed
1x145 PR
1x150 Klein beetje hulp gehad, failed dus

Hier ben je imo behoorlijk veel aan het opwarmen wat tenkoste gaat van je single's. Ik zie geen sets met 3hh waarvan je de laatste set met 3hh NET hebt kunnen halen en vervolgens op naar de 3-4 single's zijn er 6? geen aanval op je maar vind het beetje gek :)

En gebruikelijk pak je na borst 1-2 tricep oefeningen maar die pak je haast op het einde? Dacht dat dat ook een minpuntje was van je, kan me vergissen.

Waarom zeg ik dit dan, omdat ze zeggen (Dave Tate) dat je je zeker in het begin aan de basis (templates) moet houden, zie ik hier dus niet echt.. IMO!
 
Ik geef er idd een eigen smaakje aan. Daar heb je gelijk in. Ben me ook nog aan het inlezen. Spiermassa is ook belangrijk, vandaar dat ik bijv. 5 hh ipv 3.
Het dynamische werk lijkt er meer op. Ik hecht daar ook meer waarde aan.

Triceps lopen kwa vorm achter, qua kracht zijn ze een van mijn sterkste groepen.

Ik vind deze manier van trainen erg fijn en het werpt z'n vruchten af.
 
Ben benieuwd kale :D succes!
 
Haha, wie gaat er dan ook liften met een trouwring :roflol:

bij 180 ging t nog, maar die 190 en 200 werden erg pijnlijk!!


sindsdien ga ik zonder trouwring maxen, bij normale training tot 160 heb ik hem gewoon om ;)
 
beschadig je die ring dan niet?
 
nette bench kaLe, opmerking van heeze wel op z'n plek, dat weet je. Goed dat je tri's sterk zijn, dat moet ook, hoe sterker hoe beter, nummer 1 belangrijkste ondersteuning voor je bench. Mooie gewichten kerel, lekkere t-bar ook.

one arm olymp barbell curl? als dat is wat ik me erbij voorstel, dan denk shit, das een listige balans oefening, hoe doe je die en waarom?
 
nette bench kaLe, opmerking van heeze wel op z'n plek, dat weet je. Goed dat je tri's sterk zijn, dat moet ook, hoe sterker hoe beter, nummer 1 belangrijkste ondersteuning voor je bench. Mooie gewichten kerel, lekkere t-bar ook.

one arm olymp barbell curl? als dat is wat ik me erbij voorstel, dan denk shit, das een listige balans oefening, hoe doe je die en waarom?

Ok, tja ben dan ook nog een rookie op het gebied van WSB he ;)

Wat betreft die curl;
Super oefening. Waarom ik die doe? Ik heb het voor de gein eens geprobeerd en merkte dat deze gewoon super aanvoelt. Je krijgt echt dat "crunch"-gevoel in je biceps, welke ik bij dumbbellcurl veel en veel minder voel. Onderarmen train je ook niet normaal mee (door het balanseren). Of het specifiek door de oefening zelf komt weet ik niet, maar sinds ik deze doe is mijn arm weer bijna op oud formaat (om en nabij de 44cm).

Ik voer deze op de manier uit zoals je ee barbellcurl met 2 handen doet. Ik laat wel mijn arm helemaal uithangen en curl 'm dan omhoog.

Gister een gozer deze oefening ook aangeraden en die ging helemaal kapot met een 10kg stang.. welke nog een stuk korter is ook en dus makkelijker
 
Laatst bewerkt:
Ga eens proberen, thnx.
 
Dit zegt extreme fitness erover;
One-arm Barbell Curl

Nothing too tricky about this one. It's just a one-arm curl, only you'll be doing it with a 7-foot Olympic Bar. It sounds easy, but it ain't. Given the amount of coordination and gripping power it takes to balance the bar, you might end up losing control of the bar and knocking out the guy next to you who's doing dumbbell bench presses. That's okay, though. It's all part of the learning curve.

This is a great movement for building the forearms. Plus, it activates the central nervous system like no other biceps movement.

Klopt wel. Als je eenmaal een goede balans gevonden hebt gaat het wel lekker. Maar 1 foutje en de balans is compleet zoek..
 
IK snap dat je massa heel belangrijk vindt, maar ik zou dat benadrukken door de assistance oefeningen dan wat meer reps te pakken.
De ME oefeningen zou ik puur doen om juist die kracht te pakken, anders help je volgens mij juist een beetje om zeep waarvoor ze uberhaupt in het WSB opgenomen zijn.

Wat ik eerder zou doen is bijvoorbeeld:
10 x 50
8 x 80
5 (wellicht zelfs al 3) x 100
3 x 110
3 x 120
3 x 130 (zal op het randje zijn, vermoed ik)
1 x 135
1 x 140
1 x 145 (F)
1 x 145 PR :lifter:
en dan de 150 laten zitten, zeker als je 145 al een keer gefaild hebt.

Maar goed, zoals je al zei, is WSB toch ook een kwestie van persoonlijke invulling.
Maar wat ik in ieder geval niet zou doen, is op de ME oefeningen proberen te gaan hinkepoten tussen massa bouwen en kracht pakken. Dat bewaren voor de assistance oefeningen.

Maar, truth be told, ik ben ook een beginneling inzake WSB :o
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven