Fitness Seller

Westside barbell

Bezoekers in dit topic

facebook

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2011
Berichten
1.139
Waardering
34
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
Zoek me al even suf naar info over een template maar ik vind telkens andere dingen.
Leek me daarom dus handiger als ik gewoon een approved stempel van de leden vraag..

Maandag ;
Max effort squat/DL
1 van de volgende als main lift

Safety squat bar squat
boxsquat
backsquat
frontsquat

Opwerken naar een 1RM en elke week een andere oef. kiezen. Na een maand dan terug bij de eerste beginnen en die vorige 1RM proberen te verbreken.

'bodybuild' de assistence. Dingen zoals hypers, frontsquats, good mornings..
Dacht aan 3-4 sets en 8-12 reps..

Dinsdag ;
DE bench

4 variaties op de bench, 1tje kiezen die je dan vorige week hebt gedaan op de Max effort bench dag. Daarvan dan 50% nemen en 10x2reps met <60sec rust.

Bodybuild de assictence (schouders, triceps,..) met een licht gewicht. Las een paar keer dat je bv kan dumbell pressen voor 3-4 minuten.

Do ;
DE squat/DL

Zelfde als bench, dus 50% nemen van de 1RM van maandag.

Vr :
Max effort bench

Zelfde als maandag maar dan met aangepast assistence en een variatie van de bench.

Misschien heel simpel voorgesteld, maar ben een complete leek op dit vlak.
Ik kan ook erg cheap aan kettingen en bands komen (werkte vroeger in een gym), dus kan die misschien wel gebruiken? :)

thx voor input.
 
ik en ritchhh volgen wsb, dus ik zal proberen wat uit te leggen:
- als je raw lift, doe zo veel mogelijk ME oefeningen full range of motion, dus weinig boardpresses etc... Je hoeft overigens niet elke week van oefening te wisselen, ikzelf wissel om de 3 weken...
- speed sets geen variant op de lift pakken maar altijd de main lift! Daarnaast in cyclussen werken waarbij je volume/bandenspanning/chains/gewicht opbouwt of iig wisselt, dus niet elke week hetzelfde! Daarnaast, speed is belangrijk, 50% is op zich een redelijk percentage (al is het iets aan de lage kant, zeker als je zonder bands doet) maar is per persoon afhankelijk, als je op 50% traag bent moet je lager en als je op 70% rocket speed hebt moet je hoger, is per individu
- pas je main lifts EN assistance aan op jou zwaktes! Ga bijvoorbeeld niet constant cgbp of floorpress als main lift nemen wanneer je faalt vanaf de borst, of constant rackpullen als je liftoff zuigt! Assistance is deels "bodybuilden" zoals jij dat noemt, maar een groot deel is zwaktes versterken!

Ik denk dat je het allemaal wat te simpel opneemt, WSB is een geweldig systeem maar het vraagt veel denkwerk!
 
Vandaar ook mijn vragen ofc. :)

Dus speed sets altijd bench/squat/ DL werk zonder speciaal gedoe..

Toevallig ook een progressie template? Zit daar een logica achter?
 
ja, maar geen straight progressive overload
 
geen fan van wsbb voor raw lifters
 
idem

Hoewel ik fan ben van het gebruik van bands en chains in een Raw-template
 
Back
Naar boven