AndroidHealthClinic

weten jullie wat ik verkeerd doe? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

babygirlB_21

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
15
Waardering
0
ik zit met een probleempje.
ik ben 162 en woog 5 weken geleden 76 kg
ik besloot er drastisch iets aan te gaan doen, mijn streef is 58.
ik begon met elke dag 30 min. crosstrainer en ong. 4 x per week tae bo bootcamp daarnaast volg ik geen dieet maar stel ik zelf een voedingsschema samen met weinig cal.(niet minder dan 1000 en niet meer dan 1300 en alle voedingstoffen die ik wel nodig heb (vooral veel vezels, fruit en groenten)
ook drink ik nu 2,5 liter soms zelf meer water!
alcohol, snoep, kaas etc laat ik al 5 weken staan terwijl dat daarvoor dagelijks voorbij kwam.
ik heb op doktersvoorschrift ook nog xenical voorgeschreven gekregen, (koste me in totaal 80 euro voor een kuurtje van 2 weken)

ik weeg nu 74.0 kilo

ik ben heel erg boos en verdrietig hierom. ik verwacht geen 5 kilo per week kwijt te raken maar ik doe echt heel erg mijn best om het vol te houden allemaal en dan maar 2 kilo kwijt in 5 weken :s zou er iets mis zijn met me? wie kan me helpen want ik trek dit zo niet en ik wil helemaal niet opgeven maar voor 2 kilo per 5 weken pffff dan moet ik wel een heel sterke wil hebben :s

ik snap er niks van.
hier nog even mijn eetschemaatje:

smorgens: 1 kiwi, 1 kom magere yoghurt met kellogs special k

smiddags: 1 glas tomatensap, paar kleine worteltjes, stukje komkommer, 2 volkoren zonder boter met kipfilet

savonds: 200 gram groenten, 100 gram mager vlees, 2 kleine aardappeltjes, 50 gram rauwkost(zonder dressing) 1 vitalinea delight straciatella

na half 8 eet ik niks meer, en drink dus veel water over de hele dag.
het bewegen probeer ik op een normaal tempo te doen zodat ik het langer volhoud ( ik sta dus niet als een achterlijke te crossen op die crosstrainer)
nou ja heel verhaal maar ik hoop dat er iemand advies kan geven of weet wat er mis is met mij
ik word er echt depri van.

ben trouwens een vrouw van 23 jaar
 
het vraagt tijd!!
heb geduld en je zal zien/merken!
na 5weken is dit volkomen normaal..en zo te zien ben je heel goed op weg!
 
na half 8 nog wel ff wat eten.. vlak voor het slapen gaan.. 3 stukjes ananas met magere kwark ofzo..

je zit erg laag in koolhydraten, wat tevens wel goed is! complimenten

maar je moet vaker eten, zorgen dat 'de motor' blijft draaien, zodat dus je spijsvertering blijft doorlopen

en volgensmij zit je nog maar net tegen de 1000kcal.. wat erg laag is.. bouw het af in stapjes..
 
Okeej!! hier komt mijn input ;-)

Ten eerste vind ik 2 kilo in 5 weken een mooi resultaat!! zeker een indicatie dat je op de goede weg bent.. nu lijkt 2 kilo je niet veel.. maar hoe sneller je afvalt des te sneller heb je het ook weer terug.. ik vind een kilo of 2 per maand het beste!! Vergeet niet als deze tendens aanhoudt je in 10 maanden bijna 20 kilo kwijt bent !! Ik denk dat je er langer over gedaan hebt om het er aan te krijgen ;-)

Nog een paar tips;

- weeg maar 1x per week telkens onder dezelfde condities.
- zolang je afvalt niet aan je calorie inname sleutelen maar zou houden, zodra het afvallen stagneerd dan er weer 100cal. van je dieet afhalen.
- Probeer je verbranding draaiende te houden. Dit door elke 2 - 2,5 uur wat te eten.
- Je lichaam went aan de belasting (Cardio, training) probeer je intensiteit telkens op te voeren.
- Groenten kun je onbeperkt eten!! doe dit en honger je niet uit. KH enkel voor een na je trainingen.
- De ochtend, voor je ontbijt is een ultiem moment om vet te verbranden. Ga dan ff voor je gaat douchen en ontbijten ff rondje hardlopen oid.
- Caffeine en groene thee stimuleren ook vet afbraak en geeft je beetje energie.

Als laatste kun je als je na verloop van tijd niet echt opschiet als extra stimulator wat efedra of efedrine nemen.

Succes ! en lees eens goed rond op deze site.. erg veel nuttige info over voeding etc.
 
Je eet dus amper wat, maar je wilt wel afvallen? Dit is overduidelijk een crash dieet, volgens mij kom je niet eens de 1000 Kcal. Als je dat al haalt dan zit je ruim onder je onderhoudsniveau - 500 Kcal, vooral omdat je er ook nog eens cardio bij doet.

Dit is een enkele reis metabolisme vertragen, met als effect dat als je weer normaal gaat eten je gelijk weer gewicht aanzet.

Dat je het niet trekt is ook vrij logisch, je krijgt amper voeding binnen met energieke waarde. Ga eerst eens drastisch je dieet herzien, in ieder geval je ontbijt uitbreiden.

Er zijn ook voor dames genoeg voorbeeldschema's te vinden, kijk bijvoorbeeld eens naar deze thread :

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=37725

Is dan niet direct een schema dat volledig gericht is op afvallen, maar met wat aanpassingen kan je een heel eind komen.
 
Het tempo waarmee je afvalt is goed.

Maar dat is ook het enige :D

Ieder standaard "dieet" dat maar drie maaltijden per dag bevat is gedoemd om te mislukken.

(Dit is ook de reden dat de Libelle en de Margriet er vol mee staan:
stel je voor dat iedereen slank zou worden en blijven, dan dalen de verkoopcijfers van de dieetnummers.)

Bepaal eerst je energiebehoefte:
http://www.lijfsportenmiddelen.nl/basicnutrition/voedingsschema/persoonlijkvoedingsschema

Als je wilt afvallen ga je daar 500 kcal per dag onder zitten. Dit verdeel je over 6 maaltijden per dag. Waarom 6 ?

1. Als er te veel tijd tussen maaltijden in zit, vertraagt je metabolisme: je lichaam "denkt" dat er een soort hongersnood is en gaat energie besparen.
Het zal ook vetten proberen te sparen door spierweefsel te verbranden !
(spierweefsel is minder van overlevingsbelang dan vet.)

2. Bij 6x per dag eten krijg je nooit echt honger en houd je het veel langer (altijd) vol.

Dit wordt uitstekend beschreven in het e-book "Burn the Fat, Feed the Muscle" van Tom Venuto.
Hierin wordt als voorbeeld beschreven hoe iemand met een standaard dieet 10 kg afvalt. Hij wilde eigenlijk 20 kg afvallen.
Maar omdat hij altijd honger heeft trekt hij het niet.
Verder heeft hij ca 4 kg kostbaar spierweefsel verloren en zijn metabolisme is vertraagd.
Zijn trage metabolisme zorgt ervoor dat als hij het dieet niet meer uithoudt en weer gewoon gaat eten, dat hij veel sneller aankomt dan vroeger.

Uiteindelijk is hij even zwaar als eerst, maar heeft nu 4 kg minder spier en 4 kg meer vet en zijn metabolisme is zo traag dat de verdere kilo's erop vliegen.
Kortom: hij is er alleen maar op achteruitgegaan.

Suc6 !
 
Laatst bewerkt:
Je bent al 2 jaar lid hier.
Jammer dat je niet hebt meegelezen in die 2 jaar.
 
Waarom zo'n haast. Je was toch ook niet van de ene op de andere dag te zwaar?
Niet bij de eerste de beste tegenslag opgeven, daarmee maak je van jezelf een geweldige jo-jo en eindig je zwaarder dan je begon:

Nu crashen om er 5 kg af te krijgen, metabolisme vertraagd, stop met dieten en er zit ineens 7 kilo bij. Nog een keer crashes, nu 6 kilo eraf. Maand of twee later zit alles er weer bij + een kilo extra. You do the math!

Gewoon niet te drastisch dieten/sporten, rustig aan veranderingen in je gewoonten aanbrengen.

Begin eens met 3-5x per week sporten en daarnaast de auto zoveel mogelijk laten staan. 6x per dag eten waarbij je suikerhoudende en geraffineerde producten laat staan. Geldt ook voor verzadigde vetten. Veel volkorenproducten, veel groente en fruit, rustig aan met vlees en kiezen voor de magere varianten of kip/kalkoen, 2-3 x per week vette vis. Probeer op een dagtotaal van rond de 1600-2000 uit te komen. (Afhankelijk van hoe goed of slecht je voorheen gegeten hebt. Heb je altijd erg laag in kcal gezeten mik dan eerst maar op 1600 om je lijf de tijd te geven zich aan te passen. Na een paar weken weer verhogen)

5 kilo per week afvallen is overigens niet zo moeilijk. Ga eens een paar dagen op alleen proteine en vet. Moet je zien wat er gebeurt. Alleen jammer dat het dan alleen water is wat je kwijtraakt. Je kunt dan zeggen dat je 5 kg lichter bent, dat wel. Je bent alleen nog net zo dik als je was want aan vet ben je niets kwijt.

Laat de cijfers los, gooi je weegschaal weg en hou op met dit zgn dieten. Maak maar wat verstandige wijzigingen in je leefpatroon, kom je een heel end verder mee.

Mijn € 0,02

D.
 
Is toch zelfs zo dat als je zo weinig eet dat je lichaam in een spaarstand terechtkomt?
 
Aimee zei:
Is toch zelfs zo dat als je zo weinig eet dat je lichaam in een spaarstand terechtkomt?
Je metabolisme vertraagt, inderdaad een soort spaarstand. In principe een overlevingstaktiek van het lichaam, anders zou je zeer snel omkomen van de honger.
 
ja heb ik ook gehoord maar ik eet best goed hor als ik trek heb eet ik gewoon bij en dan vooral groenten en fruit... :s
 
trouwens het lijkt dat ik heel weinig eet maar echt ik vul aan met groenten en fruit en 1 x per week eet ik savonds junk (niet meteen extreem veel hoor)
maar heb erg veel aan jullie tips ik heb weer wat geleerd ;)
 
Je eet misschien wel gezonde kost, maar goed is anders. Lees de aanbevelingen eens goed door, je moet niet op eens een dieet gaan volgen dat zo laag in de calorieen zit.
 
duidelijk ! bedankt allemaal ga maar eens een hoop aanpassen
alleen dat sporten van mij...dat is nu echt een soort obsessie geworden (geestelijk) als ik nu een dag niet beweeg voel ik megewoon een mislukkeling gefaald etc etc. ook las ik zonet een paar recepten die koolhydraat arm zijn nou het idee dat ik slagroom moet eten of gebakken ontbijspek ga ik al bijna van huilen is niet echt normaal zit echt helemaal in mijn hoofd. ik heb erg veel moeite met structuur, drie maaltijden op vaste tijden enzo vind ik al erg lastig laat staan 6 maar ik ga het echt proberen.
 
Laat de slagroom en het spek alsjeblieft achterwege, nergens voor nodig. Verdeel je maaltijden gewoon wat meer over de dag das alles. En obsessief bezig zijn werkt contraproductief want je brandt op.

Ga niet direct heel veel aanpassen, gewoon kleine stapjes tegelijk. Maakt je kans op succes alleen maar groter.
 
Je komt op dit moment enigzins verslagen over.

Ik zou zeggen: verlies je eigen onderschrift niet uit het oog !

Courage, sacrifice, determination, commitment, toughness, heart, talent, guts. That's what little girls are made of; the hell with sugar and spice...

Een mooi lijf krijg je niet voor niks, dat is voor iedereen hard werken.
Kom op, schouders eronder en werk eraan !
Je krijgt steun genoeg van dit forum !
 
kellogs special k, vitalinea delight straciatella ? maak daar eens kwark of jogurt van en brinta. Eet tussendoor wat fruit of neem een glas melk. 2 uur na het avondeten nog een bak jogurt. 1 junkdag kan best :)
 
Back
Naar boven