AndroidHealthClinic

Wetenschappelijke benadering van sets en reps. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sterker nog, je hoeft niet eens te trainen om toch spiermassa te winnen.
Dat is ook niet juist. In het begin ga je zonder trainen ietwat bijkomen en dan blijft het zo. Het is niet zo dat je steeds gespierder gaat worden. Indien je niet traint ga je na een jaar anabolengebruik niet gespierder zijn dan na een maand anabolengebruik zonder trainen.
 
Dat is ook niet juist. In het begin ga je zonder trainen ietwat bijkomen en dan blijft het zo. Het is niet zo dat je steeds gespierder gaat worden. Indien je niet traint ga je na een jaar anabolengebruik niet gespierder zijn dan na een maand anabolengebruik zonder trainen.

dan moet je de dosis verhogen
 
Dat is het wel. Trainen tot failure betekent recruitment van de grootste motor units en daarmee dus stimulatie van het grootste aantal spiervezels.
Maar vervolgens is dan de vraag of dit dan ook tot maximale hypertrofie leidt. Alle sets tot failure trainen leidt namelijk tot een (veel) lager effectief volume.
Verder is Brad Schoenfeld het ook niet eens met jouw stelling.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Dat is ook niet juist. In het begin ga je zonder trainen ietwat bijkomen en dan blijft het zo. Het is niet zo dat je steeds gespierder gaat worden. Indien je niet traint ga je na een jaar anabolengebruik niet gespierder zijn dan na een maand anabolengebruik zonder trainen.
Natuurlijk was ik niet zo serieus, maar uit onderzoek is gebleken dat met enkel AAS- gebruik zonder te trainen mensen wel een paar kg spiermassa aanzetten. Overigens was de doelgroep denk ik niet helemaal de juiste (vrij ongetrainde mensen waarschijnijk). Het was een onderzoek waar Galen naar had gerefereerd. Het viel mij op dat de placebogroep met trainen minder massa won dan de AAS-groep zonder trainen. Ik denk dat, zoals jij stelt, er vrij snel wel een omslagpunt zal komen.
 
Check Jeff Nippard op YouTube. Hij legt verschillende onderzoeken naast elkaar, vergelijkt ze met elkaar en trekt een goede conclusie. Het is wel naturel. Maar als je het trainen leuk vind en je wilt het lang volhouden is dat natuurlijk wel de enige manier.
 
Heb niet gekeken maar ben benieuw waarom hij een goede conclusie trekt? En is het echt een conclusie of een mening?
 
Heb niet gekeken maar ben benieuw waarom hij een goede conclusie trekt? En is het echt een conclusie of een mening?

Als jij nou ff gaat kijken, ga ik mijn arms trainen, worden we allebei beters van
 
Als jij nou ff gaat kijken, ga ik mijn arms trainen, worden we allebei beters van

Net gekeken. Niet echt een conclusie maar een mening waar ik niet echt beter van ben geworden.

Hoe is jouw arms training gegaan. Veel gains gemaakt?
 
Je mag zelf weten hoe jij het wil labelen. Maar als het onderzoek valide is gedaan, dan is het een conclusie. Het is zelfs een conclusie getrokken uit meerdere, valide onderzoeken. De niet valide onderzoeken, die dus niet te herhalen zijn met dezelfde variabelen, die legt hij opzij. Dit is ook geen mening, maar een feit.
 
Back
Naar boven