XXL Nutrition

Wetenschappelijke Video's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
39.673
Waardering
37.788
Lengte
1m82
Massa
92kg
Soms ga ik in een rustige nachtdienst op youtube opzoek naar leuke lastig te begrijpen (semi-)wetenschappelijke filmpjes en ik kwam deze tegen, ik kreeg er gewoon hoofdpijn van

 
Haha, je verveelt je echt je:p. Wel interessant dit soort dingen.
 
;)

Interessant is het wel, vooral omdat het voor ons als leek een beetje spelen met wetenschap is, maar vaak zijn er heel wat zinvolle toepassingen waar je je niets bij voor kunt stellen.
 
Tuurlijk. Zou het iedereen met obstipatie aanraden.
 
giphy.gif
 
  • Like
Waarderingen: mat
Deed me denken aan de poepende mechanische eend en toen kwam ik dit tegen.

 
 
  • Like
Waarderingen: mat
Euh... Onze Hubble sphere wordt net kleiner door de versnelde uitdeining van het heelal :$
 
Nee dat Is niet waar omdat alles het centrum van het heelal is.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Hij maakt gewoon de fout om de Hubble sphere gelijk te stellen met de observeerbare ruimte. Wat een n00b :p

edit:
Is allemaal theorie, maar binnen onze huidige aanname van een expansief heelal, gaan objecten alsmaar sneller van ons weg bewegen. Als die rand van de hubble sphere gelijk staat aan de lichtsnelheid, gaan die objecten op gegeven moment sneller gaan en vallen ze dus buiten onze hubble sphere. Dat heeft niets met 'zichtbaar' te maken. Hij doet het gewoon lijken alsof we plots objecten kunnen zien die we voordien niet konden zien omdat hij de twee door elkaar haalt. Onze hubble sphere wordt relatief gezien gewoon kleiner.

In theorie zijn objecten die 'later' toch zichtbaar zijn volgens zijn filmpje, altijd zichtbaar geweest omdat ze altijd bestaan hebben. Hun lichtfrequentie verandert wel omdat ze zich alsmaar verder bevinden. Dat gaat over de observeerbare ruimte, niet de hubble sphere, en die observeerbare ruimte wordt theoretisch niet groter. Tenzij het gaat om onze technologie die bepaalde zaken nog niet kan registreren.
 
Laatst bewerkt:
Morgen (nuchter) nog maar een lezen. :D
 
  • Like
Waarderingen: mat
Wou het ook zo kort mogelijk uitleggen waardoor het vrij warrig klinkt, nu ik het zelf lees. Ga het eens rustiger uittypen in spoiler.
 
Geen filmpje, maar toch interesting;
Kunstmatige intelligentie ontdekt dat de aarde om de zon draait
Ruim vijfhonderd jaar na Nicolaas Copernicus, heeft nu ook een computer ontdekt dat de aarde om de zon draait. De kunstmatige intelligentie die dat voor elkaar kreeg, moet op termijn vraagstukken oplossen waarop menselijke natuurkundigen de tanden stukbijten.
 

We zijn allemaal broeders van elkaar.
 
 
Back
Naar boven