AndroidHealthClinic

Wetenschappers ontrafelen genetische code Mexicaanse griep (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yin Yang

HELLBOY FROM HEAVEN
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
5.612
Waardering
551
donderdag 7 mei 2009 10:17
Canadese onderzoekers hebben een grote stap voorwaarts gemaakt in de zoektocht naar de werking van de Mexicaanse griep. De wetenschappers ontrafelden de volledige genetische code van het virus.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] Volgens de Canadese wetenschappers is de ontwikkeling van een vaccin tegen de griep een stap dichterbij dankzij de genetische code.
‘Een wereldprimeur’ volgens Leona Aglukkaq, de Canadese minister van Volksgezondheid.
Het onderzoek is gedaan door het National Microbiology Laboratory in Winnipeg. De wetenschappers vergeleken twee bloedmonsters van Canadese patiënten met een buisje bloed van een Mexicaanse patiënt. Daaruit werd geconcludeerd dat de drie onderzochte monsters vrijwel identiek zijn.
Vaccin
De genetische code geeft inzicht in de herkomst en hoe het virus zich verspreidt. Ook draagt de code bij aan de ontwikkeling van een vaccin tegen de Mexicaanse griep.
Na de Verenigde Staten en Mexico is [Link niet meer beschikbaar] met 165 besmettingen het land met het hoogste aantal bevestigde grieppatiënten.
Uit het onderzoek is niet gebleken waarom het virus in Mexico agressiever is dan in Canada. In Mexico zijn al 42 mensen overleden na besmetting met de griep.
Symptomen
Symptomen van de Mexicaanse griep zijn koorts, vermoeidheid, spierpijn, een gebrek aan eetlust, hoesten en een zere keel.
Vrijwel alle Canadese patiënten met de griep kampten met lichte symptomen. Een 16-jarig meisje is als enige in een ziekenhuis opgenomen. Zij ligt nog steeds op de afdeling intensive care.
Wereldwijd is het aantal besmettingen met de Mexicaanse griep opgelopen tot boven de 1500.
Door Eva van der Steen
 
Lekker bezig :thumb:
 
ooeps ik voel me ook vermoeid en heb spierpijn :angstig:
 
Heb ik net die shit voor Yzord kunnen regelen krijgen we dit weer... :(
 
Flink doorgewerkt
 
Back
Naar boven