AndroidHealthClinic

What is de perfecte Whey? Waaraan moet deze voldoen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

willair

Novice
Lid geworden
8 jan 2013
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
80kg
Hoi Allemaal,


aller eerst iedereen gegroet, ik kan me vergissen omdat ik nieuw ben maar heb geen topic gezien voor een voorstel rondje? Anders dit ik dit alsnog even in het topic.

Ik heb gelijk even een vraag. Ik ben nieuw maar doe zelf ook al meer dan 10 jaar aan kickbox en fitness en heb altijd regelmatig whey gebruikt. Nu kan ik zeggen dat ik er al best wel wat van af weet, maar hoor graag van jullie waaraan de perfect whey nu aan moet voldoen? En dus waar ik op moet letten als ik whey ga aankopen.


Is dit de biologische waarde, soorten eiwit zoals snel opneembaar of traag opneembaar of juist beide (isolaat, concentraat, casseine, soja eiwit, etc), bcaa's, of.......? Of is er nog iets anders wat ik over het hoofd zie.


Het hangt natuurlijk een beetje samen met je doel maar laten we zeggen dat ik wil afvallen en natuurlijk als ik heb gesport m'n spieren behouden, herstellen zoals de meeste denk ik die whey gebruiken.

hoor graag van jullie wat volgens jullie de perfecte whey moet bevatten?

alvast bedakt gr Will
 
Belangrijke dingen zijn de bron van de eiwitten. Uit soja/plantaardige bronnen wordt vaak gezien als slechter/minder goed. Heb hier nog geen wetenschappelijke onderzoeken over gelezen.

Daarnaast is het percentage eiwitten heel belangrijk.. het liefst 80%+. isolaat, concentraat, casseine etc. zal naar mijn mening weinig verschil uit maken. Als er verschillen zullen zijn aan het eind van het jaar zullen ze minimiem zijn. Whey zal maar een klein deel van de eiwitten zijn die je per dag in neemt.

Goeie samenstelling BCAA is belangrijk, De kwaliteit van de eiwitten die gebruikt wordt en hoe het gemaakt/verwerkt wordt.


Je kan ook gewoon bij bodylab, XXLnutrition of why perfection van bodyenfitshop halen.. allemaal zeer goed.
 
jep de huismerken van die zaken zeer goed. zelf ga ik voor isolaat van bodylab maar de isolaat van andere shops ook even goed! gewone whey ook heel goed. zorg er voor dat een whey die je koopt minimaal 80 gram eiwit op 100 gram poeder heeft, naar mijn mening is iedere whey lager dan 80 gram eiwit per 100 gram beetje bullshit. btw er zijn heel veel topics met jou vraag ;)
 
Belangrijke dingen zijn de bron van de eiwitten. Uit soja/plantaardige bronnen wordt vaak gezien als slechter/minder goed. Heb hier nog geen wetenschappelijke onderzoeken over gelezen.dat komt omdat deze eiwitten niet veel lijken op onze lichaams eiwitten tevens hebben deze eiwitten niet een grote NEB(netto eiwit benutting) zijn vaak maar laag worden dus niet voor de volle 100% benuttigd door het lichaam. vlees en eieren hebben een NEB van ongeveer 80-100 en whey en isolaat 100+. dit ligt ongeveer gelijk met de Biologische Waarde. ook zijn de plantaardige eiwitten niet compleet, je moet ze mixen met meerdere voedingsstoffen om complete aminoketens te vormen.

Daarnaast is het percentage eiwitten heel belangrijk.. het liefst 80%+. isolaat, concentraat, casseine etc. zal naar mijn mening weinig verschil uit maken. Als er verschillen zullen zijn aan het eind van het jaar zullen ze minimiem zijn. Whey zal maar een klein deel van de eiwitten zijn die je per dag in neemt.

Goeie samenstelling BCAA is belangrijk, De kwaliteit van de eiwitten die gebruikt wordt en hoe het gemaakt/verwerkt wordt.


Je kan ook gewoon bij bodylab, XXLnutrition of why perfection van bodyenfitshop halen.. allemaal zeer goed.


voor meer info , come at me brah. kben eerste jaars voeding en dietetiek student ;)
 
hey jongens alvast bedankt,

Jeraszi; hoe kan ik zien op een label of de samenstelling BCAA goed is, wanneer hebben ze een goede samenstelling van BCAA.
En wat is de juist manier van verwerking? waar moet ik naar vragen of kan ik op letten?

Bipolar: wat bedoel je met gewone whey. Whey isolaat en Whey concentraat toch allbei Whey? En thnx voor je advies
daar ben ik het met je eens minimaal 80 op 100 gr cker. En heb inderdaad veel relevante topics voorbij zien komen maar exact deze vraag moest ik gewoon stelle :)
 
whey wordt onder verstaan: 80% vaak goedkoper.
concentraat is 80-85% en iets duurder
en isolaat is vele malen duurder omdat deze 90% eiwit heeft

je kan er 100% vanuit gaan dat de whey van de webshops gewoon goed is ;)
 
whey isolaat en whey concentraat verschilt echt niet vele malen, hooguit 6/7 euro... maar goed je moet het zo zien, hoe lager de eiwit gehalte, hoe meer andere dingen je binnen rkijgt. dit kunnen suikers zijn of wat dan ook maar je koopt een eiwitten product voor de eiwitten... en ja webshops whey (de sponsors hier) verkopen goeie producten en ik zou zeker bij de huismerken blijven. stuk goedkoper en vaak veel beter.
 
voor meer info , come at me brah. kben eerste jaars voeding en dietetiek student ;)
dan leer je in je komende jaren hopelijk nog wel dat het niet zoveel uitmaakt als je gevarieerd eet ;)
 
hey jongens alvast bedankt,

Jeraszi; hoe kan ik zien op een label of de samenstelling BCAA goed is, wanneer hebben ze een goede samenstelling van BCAA.
En wat is de juist manier van verwerking? waar moet ik naar vragen of kan ik op letten?


de verhouding L-Valine, L-Leucine en L-Isoleucine moet ongeveer 2:1:1 zijn. Verder heb ik hier niet echt verstand van :D Zou ff googlen op de verwerkings methodes.


Als kosten niet uitmaken zou ik voor isolaat kiezen. Voor de goedkoopste eiwitten moet je concentraat kopen. Op www.goedkoopgroeien.nl staat een goeie lijst als je niet bij de sponsors wilt bestellen. Je kan gewoon ff zoeken of er al een topic over gemaakt is hier en anders zelf plaatsen en vragen of de samenstelling/ingrediënten goed zijn.
 
dan leer je in je komende jaren hopelijk nog wel dat het niet zoveel uitmaakt als je gevarieerd eet ;)
dat zei ik toch ook ;) als je meerdere voedingsmiddelen binnen krijgt kun je wel een goed aminozuur profiel samenstellen. bijvoorbeeld melk en brood en pindakaas enz ;)
 
dat zei ik toch ook ;) als je meerdere voedingsmiddelen binnen krijgt kun je wel een goed aminozuur profiel samenstellen. bijvoorbeeld melk en brood en pindakaas enz ;)
o, missch leer ik in de komende jaren nog wel lezen dan :o
 
voor meer info , come at me brah. kben eerste jaars voeding en dietetiek student ;)

whey wordt onder verstaan: 80% vaak goedkoper.
concentraat is 80-85% en iets duurder
en isolaat is vele malen duurder omdat deze 90% eiwit heeft

je kan er 100% vanuit gaan dat de whey van de webshops gewoon goed is ;)

Verzin jij dit allemaal ter plekken? ???

Whey is gewoon een verzamelnaam voor poedervormig geconcentreerd eiwit dat je kan onderverdelen in 3 soorten:
- Concentrates (29% - 89% eiwit)
- Isolates (>90% eiwit)
- Hydrolysates

Daarnaast zijn er genoeg webwinkels die troep verkopen, dus je moet altijd kijken naar wat je koopt.

"Uit soja/plantaardige bronnen wordt vaak gezien als slechter/minder goed. Heb hier nog geen wetenschappelijke onderzoeken over gelezen. Dat komt omdat deze eiwitten niet veel lijken op onze lichaams eiwitten tevens hebben deze eiwitten niet een grote NEB(netto eiwit benutting) zijn vaak maar laag worden dus niet voor de volle 100% benuttigd door het lichaam. Vlees en eieren hebben een NEB van ongeveer 80-100 en whey en isolaat 100+. Dit ligt ongeveer gelijk met de Biologische Waarde. Ook zijn de plantaardige eiwitten niet compleet, je moet ze mixen met meerdere voedingsstoffen om complete aminoketens te vormen."

NEB heeft een schaal van 0 t/m 100. Hoe kan iets dan 100+ zijn?
Overigens scoort geen enkel eiwit 100% omdat zoals jezelf al zei de eiwitten niet overeenkomen met onze lichaamseigen eiwitten.
De enige manier waarop men echt in de buurt van die 100% NEB zou kunnen komen is moedermelk drinken. :eek:
 
Laatst bewerkt:
niet moeilijk doen, gewoon een whey concetraat kopen van de volgende webwinkels: XXL/Body&Fit/Bodylab. Heb eergisteren een pot whey isolaat van Bodylab besteld. dit doe ik al een tijdje en zal ik blijven doen want het is gewoon goed spul. huis merken van die webshops zijn gewoon goed en je kan er over discuseren met meer van de ene stof dan de andere, gewoon als je voeding 100% zou ik daarnaast een eiwitten shake nemen.
 
Verzin jij dit allemaal ter plekken? ???

Whey is gewoon een verzamelnaam voor poedervormig geconcentreerd eiwit dat je kan onderverdelen in 3 soorten:
- Concentrates (29% - 89% eiwit)
- Isolates (>90% eiwit)
- Hydrolysates

Daarnaast zijn er genoeg webwinkels die troep verkopen, dus je moet altijd kijken naar wat je koopt.

"Uit soja/plantaardige bronnen wordt vaak gezien als slechter/minder goed. Heb hier nog geen wetenschappelijke onderzoeken over gelezen. Dat komt omdat deze eiwitten niet veel lijken op onze lichaams eiwitten tevens hebben deze eiwitten niet een grote NEB(netto eiwit benutting) zijn vaak maar laag worden dus niet voor de volle 100% benuttigd door het lichaam. Vlees en eieren hebben een NEB van ongeveer 80-100 en whey en isolaat 100+. Dit ligt ongeveer gelijk met de Biologische Waarde. Ook zijn de plantaardige eiwitten niet compleet, je moet ze mixen met meerdere voedingsstoffen om complete aminoketens te vormen."

NEB heeft een schaal van 0 t/m 100. Hoe kan iets dan 100+ zijn?
Overigens scoort geen enkel eiwit 100% omdat zoals jezelf al zei de eiwitten niet overeenkomen met onze lichaamseigen eiwitten.
De enige manier waarop men echt in de buurt van die 100% NEB zou kunnen komen is moedermelk drinken. :eek:
de biologische waarde van whey ligt hoger dan die van eieren ;) .
en er worden zoveel namen gegeven voor de whey die er verkocht wordt, whey voor mij is gwn +- 80% isolaat is +-90% daar tussen in ook goed. ik ga verder geen discussie erover voeren. en idd moedermelk is 100 op 100 van BW en NEB
 
Perfecte whey is dat ik er geen puisten van krijg.
 
de biologische waarde van whey ligt hoger dan die van eieren ;) .
en er worden zoveel namen gegeven voor de whey die er verkocht wordt, whey voor mij is gwn +- 80% isolaat is +-90% daar tussen in ook goed. ik ga verder geen discussie erover voeren. en idd moedermelk is 100 op 100 van BW en NEB

Lekker makkelijk.. Dan moet je geen dingen zeggen die niet waar zijn. ;)
 
voor meer info , come at me brah. kben eerste jaars voeding en dietetiek student ;)

maar dan wel:

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 12:53 ----------

de biologische waarde van whey ligt hoger dan die van eieren ;) .
en er worden zoveel namen gegeven voor de whey die er verkocht wordt, whey voor mij is gwn +- 80% isolaat is +-90% daar tussen in ook goed. ik ga verder geen discussie erover voeren. en idd moedermelk is 100 op 100 van BW en NEB

Niet echt sterk...

Ik gebruik isolaat van Sportfood (http://www.sportfood.nl/raw-iron-whey-isolaat/) en ben er enorm tevreden van! Probeer eens wat samples en dan zie je vanzelf, het is veelal de smaak waar je op moet letten. (en de prijs ofc)
 
Back
Naar boven