Fitness Seller

whey alleen goed bij mensen boven 35 jr? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Op mijn sportsgool traing ik samen met een vriend die ook begeleid daarzo. Zijn oudere begeleider doet nu onderzoeken naar allemaal dingetjes wat met bodybuilding en voedsel etc te maken heeft. Maar ik wou een potje Whey kopen maar nu zei hij ineens van "nee, niet doen"


Volgens hem heeft whey alleen maar baat bij mensen boven de 30 a 35 jaar.

Als je jonger bent dan kan je het beste soja eiwitten nemen of ander.

Komt iemand die bekend voor?

Op Ergonics zag ik ook een artikel staan:
http://www.angelfire.com/ab/ergo/eiwit11.html
 
Laatst bewerkt:
Heb je hem gevraagt waarom dat zo is? In zijn antwoord zal waarschijnlijk weinig logica zitten.
Wel is het zo dat je whey alleen moet gebruiken wanneer je echt snel eiwitten nodig hebt en wanneer je lichaam hierna vraagt. Dit vanwege de snelle opname. Je lever zal veel whey verbranden wanneer je whey neemt en je spieren niet veel amizuren nodig hebben(de opname verloopt te snel voor de lever om de aminozuren langzaam vrij te geven). Na de training nemen je spieren meer aminozuren op en zal je lever ook meer kunnen vrijgeven.
En beter soja eiwitten nemen? Wat heeft soja met whey te maken? Ik zou niet eens meer naar hem luisteren.
 
Was idd onderzoek dat casseine of andere trage eiwitten bij jonge mensen meer resultaat had, ergens logisch want de afgifte van trage eiwitten is beter doordat ze traag verteren. Logisch dat dit tijdens de dag beter is.
Oudere mensen zullen meer voordelen hebben aan whey omdat ze simpelweg meer genieten van de extra voordelen zoals verbetering van het immuumsysteem en gemakkelijkere vertering.
Wil niet zeggen dat whey niet goed is voor jonge mensen na de training, je moet of hoeft het alleen niet gedurende de andere maaltijden gebruiken.
 
Originally posted by admin
Was idd onderzoek dat casseine of andere trage eiwitten bij jonge mensen meer resultaat had, ergens logisch want de afgifte van trage eiwitten is beter doordat ze traag verteren. Logisch dat dit tijdens de dag beter is.
Oudere mensen zullen meer voordelen hebben aan whey omdat ze simpelweg meer genieten van de extra voordelen zoals verbetering van het immuumsysteem en gemakkelijkere vertering.
Wil niet zeggen dat whey niet goed is voor jonge mensen na de training, je moet of hoeft het alleen niet gedurende de andere maaltijden gebruiken.


Oftewel: ik kan gewoon doorgaan met whey met glucose na mijn training! ?
 
Ja hoor... tenzij je klein wil blijven :D
 
Originally posted by Robin
Ja hoor... tenzij je klein wil blijven :D

Voordat ik proteineshakes pakte groeide ik ook, gewoon dmv genoeg eiwitten uit je voeding. Vind het sowieso een beetje overdreven hoe mensen het helemaal willen uitkauwen hoe of wat en op welke tijdstippen.
Veel profi's eten gewoon over een heel week een bepaald aantal calorieen, bepaald aantal grammen eiwitten, koolhydraten, vetten per week en kijken niet exact per dag. Natuurlijk wel tijdens hun wedstrijd voorbereiding, maar in het offseason niet.
Alles wat je eet wordt toch pas later verteert en niet direct.
NBijvoorbeeld net voor je training koolhydraten eten. Net alsof de energie van die koolhydraten 10 minuten later tijdens je traing vrijkomen. Bullshit. Tuurlijk heb je bepaalde richtlijnen, maar om alles volgens het zogenaamde goede boekje te eten is overdreven.
 
Originally posted by RichardV


Voordat ik proteineshakes pakte groeide ik ook, gewoon dmv genoeg eiwitten uit je voeding. Vind het sowieso een beetje overdreven hoe mensen het helemaal willen uitkauwen hoe of wat en op welke tijdstippen.
Veel profi's eten gewoon over een heel week een bepaald aantal calorieen, bepaald aantal grammen eiwitten, koolhydraten, vetten per week en kijken niet exact per dag. Natuurlijk wel tijdens hun wedstrijd voorbereiding, maar in het offseason niet.
Alles wat je eet wordt toch pas later verteert en niet direct.
NBijvoorbeeld net voor je training koolhydraten eten. Net alsof de energie van die koolhydraten 10 minuten later tijdens je traing vrijkomen. Bullshit. Tuurlijk heb je bepaalde richtlijnen, maar om alles volgens het zogenaamde goede boekje te eten is overdreven.

hmm... idd je zal wel gelijk hebben alleen ik probeer om de 3 uur te eten en heb een schema maar puur om stimulans. Mij houd het me fanatieker bezig. En is makkelijk. Maar tja die proteineshakes zal wel ergens goed voor zijn denk ik.
 
Originally posted by RichardV


Voordat ik proteineshakes pakte groeide ik ook, gewoon dmv genoeg eiwitten uit je voeding. Vind het sowieso een beetje overdreven hoe mensen het helemaal willen uitkauwen hoe of wat en op welke tijdstippen.
Veel profi's eten gewoon over een heel week een bepaald aantal calorieen, bepaald aantal grammen eiwitten, koolhydraten, vetten per week en kijken niet exact per dag. Natuurlijk wel tijdens hun wedstrijd voorbereiding, maar in het offseason niet.
Alles wat je eet wordt toch pas later verteert en niet direct.
NBijvoorbeeld net voor je training koolhydraten eten. Net alsof de energie van die koolhydraten 10 minuten later tijdens je traing vrijkomen. Bullshit. Tuurlijk heb je bepaalde richtlijnen, maar om alles volgens het zogenaamde goede boekje te eten is overdreven.

En? Die gasten hebben een bepaalde routine, het zijn ervaren bodybuilders. En geloof me...ze gebruiken zeer zeker whey.

Eten voor je trainen onzin? Denk het niet...het gaat niet om de energie op dat momen...maar als je een uur bezig bent dat het langzaamaan weer terug aangevult wordt.
 
Ik zeg ook niet dat je niet moet eten, maar om op bepaalde tijdstippen eten, in bepaalde hoeveelheden voedingsstoffen is een beetje vaag.
Je moet gewoon kijken wat je op een dag eet, en dan gewoon een beetje voedingsstoffen verdelen over deze maaltijden.
Zijn mensen op dit board die meer bezig zijn met het afwegen van hun eten en hoeveel ml en mg dit en dat. Niet zo veel neuzelen. Gewoon eten en trainen. Je leert gaandeweg steeds meer, en dan komt het vanzelf wel. Niet na een maand trainen al op dokterandes nivo je voeding proberen uit te dokteren. In het begin groei je toch wel.
Mensen beginnen langzaam te denken dat wanneer ze 50 gr meer eiwit eten dat ze 5 kg spiermassa bijkomen. (voorbeeldje)
Train en eet verdomme!!!!:D
 
Zit wat in Richard :D
 
Idd ik weeg nooit af hoeveel eiwitten af carbs ik binnen krijg per maaltijd. Ik zorg gewoon voor voldoende aanvoer. Ongeveer om de 2 uur probeer ik er voldoende van binnen te krijgen via normaal voedsel en als extra aanvulling slik ik weightgainers en eiwittenshakes. Wel altijd na een training meteen weightgainer en eiwittenshakes en zorgen dat ik daarna snel zat nog wat eet. Maar alles op het grammetje afrekenen doe ik niet. Ik moet aankomen dus een overschot is niet zo erg als te weinig binnen krijgen. Ik geef er ook niet om om vet te eten als ik maar voor mijn gevoel voldoende bouwstoffen binnen krijg.
 
ey vraagje: weightgainers zijn toch pure koolhydraten en suikers?
 
Nope, niet per definitie...
 
hmm ok :rolleyes:
 
Back
Naar boven