MuscleMeat

whey als eerst na slapen?

Bezoekers in dit topic

nico

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
je ziet dat iederen die een cut schema volgt in de ochtend als eerst een whey shake nemen.

mijn vraag is omdat ik 2xper dag slaap!,beetje vreemd maar dit komt door mijn werk ik begin om 02.30 en als ik thuis kom om een uur of 14.00 ben ik redelijk afgemat en ga dan meestal ff 2 uurtjes slapen en eet dan 150 gr kip lepel lzo en 50 gr havermout
en ga daarna trainen.

is dit dan de juiste maaltijd of moet ik net als de ochtend een snelle eiwit nemen(whey)

ik word om 5 uur waker en train om half zeven

Iedereen neemt die wei omdat je normaal gespoken een lange periode niets gegeten heb en je lichaam hierdoor in een katabole staat verkeert, en aangezien wei sneller de maag passeert als andere eiwitten, kan het dan eerder opgenomen worden..

Je geeft zelf aan dat die middagslaap zo'n 2 uur duurt..
Er van uit gaand dat je voordat je gaat slapen nog wat eet, is het dus niet echt nodig om na die 2 uur direct wei te nemen, omdat je dan nog niet in zo'n zelfde staat verkeert als waneer je s'morgens opstaat.

Het mag natuurlijk wel. Maar nodig is het niet

Niets meer aan toe te voegen. 2 uur slapen is in principe niets om je druk over te maken als je nagaat dat men hier richtlijnen van 2 a 3 uur aanhoudt tot een volgebnde maaltijd. Voor de ochtend en whey is dat een ideale keuze maar ik heb hier ook nog enige info voor je waar je financieel gezien wel wat uit kan halen

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5853

Inderdaad zorgen voor een goeie (eiwitrijke) maaltijd voor je dutje, en na het opstaan weer normaal gaan eten. Je hoeft dan geen whey te nemen. Enkel bij het opstaan, hoewel ik dan ook een combi whey/caseinaat prefereer.

ik neem alleen na mn training whey...

's ochtends een 3-combi van eiwit... (whey/casseine/ei)

voel me hier wel het beste bij...

Originally posted by WildBill Cody
Hoeveel whey doen jullie eigenlijk ongeveer in 1 shake?

in mn ochtendshake doe ik 26 gram en na mn training de volle dosis van 40 gram. Dit omdat ik financieel niet echt goed bij kas zit. en dan doe ik dus sochtedn 2 maatlepels ipv 3.

Originally posted by dandyman

en hoe ziet dat er bij jou dan precies uit?

het ziet eruit als geelkleurige, fijne zand... en is een proteine-poeder met 85 gram eiwit per 100 gram. :cool:

Had ik je volgens mij al een keer verteld toch? Met een smaak 'witte chocolade'.... :D

Ik neem daar 50 gram van en meng het door water.... daarna pak ik een eetlepel, doe er lijnzaadolie/levertraan in, giet het in mn mond en drink gelijk de shake er achterna! Als ik dat niet doe ---> :eek:

Originally posted by kingnbajam

het ziet eruit als geelkleurige, fijne zand... en is een proteine-poeder met 85 gram eiwit per 100 gram. :cool:

Had ik je volgens mij al een keer verteld toch? Met een smaak 'witte chocolade'.... :D

Ik neem daar 50 gram van en meng het door water.... daarna pak ik een eetlepel, doe er lijnzaadolie/levertraan in, giet het in mn mond en drink gelijk de shake er achterna! Als ik dat niet doe ---> :eek:

ahja die. dat ik die ben vergeten...:headbang:

Is dat niet pokkeduur? Die dr Vogel produkten zijn wel goed denk ik voor kwaaltjes als verkoudheden enzo maar om nou proteines te gaan kopen van dr Vogel.. ???

Terug
Naar boven