XXL Nutrition

Whey als pre-workout shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Action Dan

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2004
Berichten
186
Waardering
1
Ik las laatst dat eiwitten vlak voor de training minstens net zo belangrijk zijn als vlak na de training. Nu overweeg ik om zo'n 15 min. voor de training 30 gram whey op te lossen in water en dit te gebruiken als pre-workout shake.

Zijn er meer mensen die dit daadwerkelijk doen? Gebruiken jullie een bron van koolhydraten erbij? Zo ja, welke?

Thanx


Daniel
 
Ik doe het al jaren (heb het ook al meerdere malen hier vermeld) Ik zou het trouwens wat eerder nemen als 15min

Gebruik zelf 30gr wei concentraat met water
 
Is dit echt noodzakelijk, ik neem enkel shake na de training, anders gaat die whey er veel te snel door.
 
Gebruik zoek fuctie, zoals mijn vriend 3XL al zegt ''Het is al meerdere keren verteld'' ;)
 
De laatste jaren heb ik de grootste gains gemaakt door iets heel simpels in mijn voedingsschema te veranderen :dance:, een uur voor de training neem ik een Whey shake, tijdens mijn training een Whey Amino Drink en 1,5 uur na mijn training een eiwitrijke maaltijd :eek:, werkt super voor mij :thumbs:
 
Dave Hawk zei:
De laatste jaren heb ik de grootste gains gemaakt door iets heel simpels in mijn voedingsschema te veranderen :dance:, een uur voor de training neem ik een Whey shake, tijdens mijn training een Whey Amino Drink en 1,5 uur na mijn training een eiwitrijke maaltijd :eek:, werkt super voor mij :thumbs:
Ja dat geloof ik best en heb al vele verhalen gelezen die dat bevestigen, maar het probleem voor velen is dat het allemaal wat kostelijk kan worden voor een recreatieve bodybuilder.
In principe betekent dat whey 's ochtends, voor de training en nog eens na de training. Om nog maar te zwijgen van tijdens de training...
 
Ikzelf neem op niet trainingsdagen 's ochtends whey en dextrose en op trainingsdagen na mijn training whey en dextrose. Ik heb het geld niet om het ook nog voor de training te doen...
 
Azrael zei:
Ikzelf neem op niet trainingsdagen 's ochtends whey en dextrose en op trainingsdagen na mijn training whey en dextrose. Ik heb het geld niet om het ook nog voor de training te doen...
Dat bedoelde ik dus... :)
 
Ja daniel gebruik toch eens de zoekfunctie joh ! ;) :D
 
Waarom s'ochtends dextrose? Voor de creatine?
 
Gorilla-Man zei:
Waarom s'ochtends dextrose? Voor de creatine?

Nee , gewoon voor kickboost die het mij geeft. 's Ochtends kan dat lekker zijn. Op het moment gebruik ik nog geen creatine dat komt pas over 2/3 weken weer. Vanaf dan ga ik het overgens permanent gebruiken zonder stops maar aangezien ik pas weer ben begonnen was het verstandig nog even te wachten ermee.
 
Ik eet altijd gewoon een goede maaltijd een uur voor de training. Dit is niet verstandig? een uur voor de training word dus niets gegeten.

Moet ik die maaltijd dichterbij schuiven!? 30 min voor ofso?
 
Ik begrijp dat het niet voor iedereen haalbaar en/of practisch is om en voor en na de training een shake te nemen.

Als je naar de laatste stand van zaken kijkt levert een pre-workoutshake beter resultaat als een post-workoutshake.

Maw, als je moet kiezen, is VOOR de training beter.

WAt dat aangaat raad ik iedereen aan dit eens door te lezen (mda BOS :D )
"The Top 10 Post Workout Nutrition Myths" http://t-nation.com/readTopic.do?id=659666
 
Laatst bewerkt:
AreZje zei:
Ik eet altijd gewoon een goede maaltijd een uur voor de training. Dit is niet verstandig? een uur voor de training word dus niets gegeten.

Moet ik die maaltijd dichterbij schuiven!? 30 min voor ofso?

Nee, zeker niet, een uur voor de training is beter
 
3XL zei:
Ik begrijp dat het niet voor iedereen haalbaar en/of practisch is om en voor en na de training een shake te nemen.

Als je naar de laatste stand van zaken kijkt levert een pre-workoutshake beter resultaat als een post-workoutshake.

Maw, als je moet kiezen, is VOOR de training beter.

]

Zal niet voor iedereen zo zijn dan,
ik heb er in ieder geval geen goed gevoel bij als ik 30 minuten voor de training een pre-workout shake nuttig.
Ik eet uur voor de training een maaltijd.
 
Ik rijd meestal om half 2 weg van school, dan heb ik net 2 roggebroden op of 4 boterhammen, dan ben ik om kwart voor 2 op de gym, dan drink ik me whey shake en dan ben ik om 2 uur begonnen met trainen.

Nu hoor ik hier dat je het eerder voor je training moet nemen, waarom? Ik train er zo ook hard genoeg op en na 30 minuten is de whey opgenomen, dus na een kwartier trainen zit het in me bloed. Is dat niet vroeggenoeg dan?
 
Je moet niets, als je goed gaat op wat je nu doet, PRIMA, maar waar haal je vandaan dat wei na 30 minuten al is opgenomen ? ?

Wei hydrolisaat (het snelste wat je wat wei betreft kan krijgen) piekt pas na 60-80 minuten. Meeste supplementen gebruiken voornaamlijk isolaat en concentraat wat een tragere opname als hydrolisaat bevat en dus zeker niet na 30 minuten al is opgenomen.
 
Rebel_x zei:
Zal niet voor iedereen zo zijn dan,

Bedoel je dat mensen fysiologisch gezien verschillen van elkaar of dat de meningen verschillen ?

Rebel_x zei:
ik heb er in ieder geval geen goed gevoel bij als ik 30 minuten voor de training een pre-workout shake nuttig.

Leg uit wat je onder "geen goed gevoel" verstaat?

Voel je je echt niet goed? wat heel goed mogenlijk is, ik ken meer mensen die het liefst op een lege maag trainen of heb je het idee dat het niet goed is?
 
3XL zei:
Je moet niets, als je goed gaat op wat je nu doet, PRIMA, maar waar haal je vandaan dat wei na 30 minuten al is opgenomen ? ?

Wei hydrolisaat (het snelste wat je wat wei betreft kan krijgen) piekt pas na 60-80 minuten. Meeste supplementen gebruiken voornaamlijk isolaat en concentraat wat een tragere opname als hydrolisaat bevat en dus zeker niet na 30 minuten al is opgenomen.

En daarom werkt voor je training dus beter, aangezien je dan na je training de piek hebt. Ik ging er eerst altijd vanuit dat je de PRE-WO nam om tijdens je training aanvoer van aminozuren te hebben, maar nu is het dus duidelijk dat je er pas na je training iets aan hebt.

(en die 10 mythes had Wazzup hier laatst nog gepost)
 
Ik neem nu een 30-tal minuutjes na de training een shake met 30gr whey proteïne en 30gr dextrose.

Het zou dus beter zijn om voor de KT een shake te pakken met 15gr whey en 15gr dextrose en na de KT nog eens hetzelfde?

En hoe zit het dan met de tijdsindeling. Whey wordt trager opgenomen dus die pre-shake dat je pakt gaat eigenlijk pieken na de training en die post-shake een goeie 2 uurs na de KT dan?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven