XXL Nutrition

Whey als pre-workout shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Even though it used to be considered very high quality, whey isolate takes more than two full hours to elevate blood amino acid levels so that they reach desired levels (Dangin et al., 2002). Having an absorption time one third longer than hydrolysate, whey isolate will give a smaller peak in amino acid levels and reduced protein synthesis stimulation as shown in Figure 2. In other words, we can have a peak twice as high or one that lasts twice as long for a given quantity of protein ingestion, but we can't have it both ways.

Bovenstaande is de reden dat ik pre-workout wei concentraat neem en post-workout hydrolisaat. (caseine hydrolisaat is trouwens ook "snel" maar kan door casomorfine voor somige problemen opleveren)
 
Laatst bewerkt:
3XL zei:
Even though it used to be considered very high quality, whey isolate takes more than two full hours to elevate blood amino acid levels so that they reach desired levels (Dangin et al., 2002). Having an absorption time one third longer than hydrolysate, whey isolate will give a smaller peak in amino acid levels and reduced protein synthesis stimulation as shown in Figure 2. In other words, we can have a peak twice as high or one that lasts twice as long for a given quantity of protein ingestion, but we can't have it both ways.

Bovenstaande is de reden dat ik pre-workout wei concentraat neem en post-workout hydrolisaat. (caseine hydrolisaat is trouwens ook "snel" maar kan door casomorfine voor somige problemen opleveren)

Dat is zoiets als chinees voor mij :o

Ik kan er alleen onder verstaan dat whey trager opgenomen wordt dan hydrolisaat. Maar wat is die hydrolisaat dan?

Dus whey voor de training omdat het trager opgenomen wordt en hydrolisaat na de training om dat het snel opgenomen wordt.

Maar over welke tijden spreken we dan als we dit moeten gaan nemen? Een anderhalfuurtje voor de KT die whey en een 30-tal minuutjes na de training dat hydrolisaat. Dit is maar een wilde gok dat ik hier doe. Misschien dat 3XL er even wat extra uitleg bij kan geven.

Er hangt een rondje karma aan vast ;)
 
ik doe een groot half uur voor training 2scheppen lean gainer en een banaan.
samen 411 kcal,34gr eiwit,64gr kolhy,4.0vet...

15min is vroeg voor de training,als ik da doe heb ik last van men maag...
 
Wat ik me alleen telkens weer afvraag,
Als jij gewoon netjes elke 3 uur een goede maaltijd neemt, dan is je lichaam toch constant voorzien van voldoende eiwitten?
Waarom dan die shakes?
Zal eerlijk bekennen dat ik wel PWO-shake neem :o
 
Santoz zei:
Ja dat geloof ik best en heb al vele verhalen gelezen die dat bevestigen, maar het probleem voor velen is dat het allemaal wat kostelijk kan worden voor een recreatieve bodybuilder.
In principe betekent dat whey 's ochtends, voor de training en nog eens na de training. Om nog maar te zwijgen van tijdens de training...

Valt allemaal best mee :dance:, s'morgens neem ik geen shake omdat ik rookvlees toevoeg en soms magere kwark, mijn whey inname concentreert zich dus op een uur voor de training en tijdens mijn training, 1,5 uur na mijn training stap ik dan over op een eiwitrijke maaltijd en voor het slapen gaan
een beetje magere kwark.

De gains zijn zeer goed en bevat dus maar 1 shake p.d. en op trainingsdagen een Whey Amino Drink, is goed betaalbaar allemaal :dance:
Gewoon creatief wezen met wat je voor handen hebt ;)
 
Justifire zei:
Wat ik me alleen telkens weer afvraag,
Als jij gewoon netjes elke 3 uur een goede maaltijd neemt, dan is je lichaam toch constant voorzien van voldoende eiwitten?
Waarom dan die shakes?
Zal eerlijk bekennen dat ik wel PWO-shake neem :o

Ja, dat vraag ik me ook af eigenlijk.
 
3XL zei:
Leg uit wat je onder "geen goed gevoel" verstaat?

Voel je je echt niet goed? wat heel goed mogenlijk is, ik ken meer mensen die het liefst op een lege maag trainen of heb je het idee dat het niet goed is?
Ja, ik eet al 6 keer per dag goed en als ik dan 30 minuten voor de training nog iets neem dan zit ik gewoon te vol en krijg ik last van mijn maag.
ik neem na de training ook geen shake momenteel.
 
Rebel_x zei:
ik neem na de training ook geen shake momenteel.
Is imo ook niet hoogstnoodzakelijk, belangrijker is dat je je glycogeenspiegels terug op pijl krijgt.
 
Santoz zei:
Is imo ook niet hoogstnoodzakelijk, belangrijker is dat je je glycogeenspiegels terug op pijl krijgt.

Yep, ik neem ook geen whey meer direct na de training. Enkel dextrose en momenteel bcaa poeder om eens te proberen.

Uurtje voor training neem ik wel whey met melk,brinta en een lepel olie.
 
Santoz zei:
Is imo ook niet hoogstnoodzakelijk, belangrijker is dat je je glycogeenspiegels terug op pijl krijgt.


Is dat zo?

Myth 1. Replenishing Glycogen Needs to be a Focus of PWO.

I’m not just suggesting that glycogen resynthesis is not important following exercise, I’m flat out saying that for strength training it’s not even a concern! This is because it’s just really easy to get our glycogen levels back up, and timing is generally not an issue.

Although one study showed that following endurance exercise, glycogen levels were replenished more rapidly when carbohydrates were consumed shortly after the exercise (Ivy, 1988), this is really of little concern to most of us. Unless we’re subscribers to Runners World, athletes in competition, or doing 2 a day workouts, why do we care so much about rapid glycogen restoration? After all, we’re mostly concerned with muscle growth, fat loss, and getting stronger.

The most common argument is that the subsequent cellular hydration and swelling will have an anticatabolic effect on muscle. I don’t believe that this is possible because cellular hydration to the extent that we get with creatine supplementation has little effect on muscle protein synthesis or breakdown in healthy men or women (Louis et al., 2003).

Then there’s the suggestion that if we don’t replenish post exercise glycogen right away, we’ll miss a window of opportunity to do so. This is largely hyperbole, exploded from bits and pieces of endurance training studies, and a perfect example of the telephone game effect.

Surprisingly, one study showed that consuming carbohydrates after strength training only increased muscle glycogen by 16% more than when water was consumed (Pascoe et al., 1993)! With this information and the huge amount of carbs that we consume on a daily basis, we should have little doubt that glycogen levels will be maximized within 24 hours of the workout.

Now these may be irrelevant points, because in the effort of keeping our focus where it ought to lie—on maximizing protein synthesis— we’re going to quickly stimulate our glycogen restoration anyway. This is because we consume rapidly absorbed carbohydrates along with our protein and amino acids, which has been shown to enhance muscle protein anabolism (Rasmussen et al., 2000).

In other words, muscle glycogen will be restored whether we make it a priority or not. This way, even those who can’t escape the dogma of having to rapidly restore glycogen get their fix, while at the same time, unknowingly assisting with muscle protein recovery.


http://t-nation.com/readTopic.do?id=659666
 
Dus als ik het goed begrijp is het niet levensnoodzakelijk maar anderzijds kan het absoluut geen kwaad?

Leef ik dan al 2 jaar met het waanbeeld dat dat het belangrijkste aspect ivm voeding was rond m'n training...
 
Ik neem aan dat de meeste hier 2 scheppen whey en dextrose na de training nemen, zal dus iets van 40-50 gram whey zijn. Is het dan een goede optie om dit te verdelen, dus iets van 20-25 gram voor de training en dan nogmaals 20-25 gram na de training. De postworkout shake zal in mijn geval dan wel dextrose bevatten.
 
steefdv zei:
Ik neem aan dat de meeste hier 2 scheppen whey en dextrose na de training nemen, zal dus iets van 40-50 gram whey zijn. Is het dan een goede optie om dit te verdelen, dus iets van 20-25 gram voor de training en dan nogmaals 20-25 gram na de training. De postworkout shake zal in mijn geval dan wel dextrose bevatten.

En dan met melk of met water voor of na de training ?
 
Los de whey normaal in melk op, voor de opname van de whey maakt het niet zoveel uit.
 
3XL zei:
Even though it used to be considered very high quality, whey isolate takes more than two full hours to elevate blood amino acid levels so that they reach desired levels (Dangin et al., 2002). Having an absorption time one third longer than hydrolysate, whey isolate will give a smaller peak in amino acid levels and reduced protein synthesis stimulation as shown in Figure 2. In other words, we can have a peak twice as high or one that lasts twice as long for a given quantity of protein ingestion, but we can't have it both ways.

Bovenstaande is de reden dat ik pre-workout wei concentraat neem en post-workout hydrolisaat. (caseine hydrolisaat is trouwens ook "snel" maar kan door casomorfine voor somige problemen opleveren)

Hoe doe je het dan? Je whey voor de training, en dextrose erna? Of alles ervoor?
 
ik ga nu het volgende proberen:
PREworkout-shake, 20 gram whey opgelost in water
POSTworkout-shake, 30gram whey + 50 gr dextrose opgelost in water

Is dat een goed idee? Of moet ik die 20 en 30 opmdraaien? Of andere hoeveelheden pakken?
 
willem9 zei:
Hoe doe je het dan? Je whey voor de training, en dextrose erna? Of alles ervoor?

Zoals het er staat, wei concentraat voor de training en wei hydrolisaat na de training (meestal met wat dextro, maar dat heeft meer met m'n bloedsuikerspiegel te maken die na de training wel eens erg laag is)
 
Santoz zei:
Dus als ik het goed begrijp is het niet levensnoodzakelijk maar anderzijds kan het absoluut geen kwaad?

Leef ik dan al 2 jaar met het waanbeeld dat dat het belangrijkste aspect ivm voeding was rond m'n training...

Het is al vaker opgemerkt, maar het grootste gedeelte van wat er al jaren beweerd word is gericht op duursport.
 
volgens mij maakt het niet zoveel uit...

Ik zag ( en daar komt ie weer :nana: :evil2: ) dat Dennis James zijn shakes s'morgens en s'avonds voor het slapen gaan nam... was een whey isolat....

verschil was dat het wel 2 x 90 gram pure isolat whey was ... :D
 
Wat ik me dan afvraag is dat het niet nadelig is om tijdens je training bezig te zijn met het verteren van je voeding?

Dat is toch ook de reden dat je niet heel kort voor je training moet eten...
 
Back
Naar boven