• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

Whey Amino's

Bezoekers in dit topic

Bzar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
8
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Ik ben bezig met het samenstellen van een (nieuw) voedingsschema. Een ontbijt dat ik aan het samenstellen ben bevat (nu nog):
-1 appel
-150ml melk
-100g roggebrood
-2 eieren

Dit komt neer op 488kcal waarvan 25g eiwitten, 62g koolhydraten en 15g vetten.
De verhoudingen zijn 21% eiwitten, 51% koolhydraten en 28% vetten.

Ik wil ervoor zorgen dat de verhouding vetten wat lager ligt en het percentage eiwitten op zo'n 25%. Ik ben niet van plan ipv halvolle melk, magere melk te gaan nemen of ipv hele eieren, alleen het ei-eiwit te gaan nemen. Magere melk drink ik niet omdat m'n moeder dat niet in huis zal halen en ei-eiwit eet ik niet omdat het zonde is om voedsel weg te gooien.

Een mogelijke oplossing is om whey te gebruiken. Een bijkomend probleem is dat m'n ouders zowel whey als andere supplementen verboden hebben. Na lang proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het nooit zal mogen. Dat is geen groot probleem omdat ik de supplementen nog altijd stiekem kan gebruiken, dit doe ik ook al langere tijd met maltodextrine. Ipv whey poeder kan ik whey tabs nemen. Ik heb een wat goedkoper, maar toch goed betrouwbaar merk gevonden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als aanvulling op de dagelijkse voeding, neem meerdere tabletten in met water, tussen de maaltijden in. Let op! Niet in combinatie met eiwitrijke voeding innemen.
Voor een goede verteerbaarheid en opneembaarheid bevat Super Whey Amino 2000 alle wei-proteine elementen zoals : Bèta lactoglobuline, Alpha lactalbumine, Glycomacroeiwit, Immunoglobuline, Protease peptone, Serum albumin, Lactoferrin en Lactoperoxidase.

Super Whey Amino 2000 bevat alleen natuurlijke aminozuren
Voor een snel herstel, goede spieropbouw/ Eiwitconcentraat voor een snelle opname.

Amino's zijn belangrijke bouwstenen voor de spieren. Elke tablet bevat 2000 mg aminozuren met een hoge biologische waarde. De complete samenstelling is een waardevolle toevoeging aan het dieet van iedere serieuze atleet. Deze amino's stimuleren een optimale spiermassa en bevorderen een snel herstel en gaan afbraak van spierweefsel tegen.

Mijn vragen:
  • Waarom kan ik deze tabletten niet nemen in combinatie met eiwitrijke voeding?
  • Kan ik 5 tabletten nemen ipv 3 tabletten zoals ze voorschrijven om een verhouding te krijgen van 25% eiwitten, 48% koolhydraten en 27% vetten?
  • Waarom wordt aangeraden de tabletten tussen de maaltijden in te nemen en niet bij de maaltijden?

Alle nuttige reacties worden beloond met karma. Alvast bedankt!!;)

[edit] ik heb weer half gelezen.. ff deze verwijderd :P

• Topic Starter Topic Starter
Heeft iemand anders misschien een antwoord voor me?

Waarom kan ik deze tabletten niet nemen in combinatie met eiwitrijke voeding?

Veel mensen nemen aminozuren vanwege de opname snelheid. Als je aminozuren met andere eiwitten neemt dan wordt de opnamesnelheid vertraagt

In jouw geval maakt dit niet uit omdat jij de aminozuren neemt om je eiwitinname op te schroeven. Je kan ze in jouw geval dus gewoon met eiwit nemen.

Kan ik 5 tabletten nemen ipv 3 tabletten?

Ja, dat kan. )ik weet ook niet waarom ze 3 aanraden'

Waarom wordt aangeraden de tabletten tussen de maaltijden in te nemen en niet bij de maaltijden?

Ik denk dat ze uitgaan van een gelijkmatige verdeling van eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
Echt ontzettend bedankt weer, 3XL!! Ik weet nu de dingen die ik wilde weten!

zover ik weet zijn whey de bouwstoffen van aminos
met andere woorden whey wordt in je lichaam omgezet in amino's
dat is een process in je lichaam dat tijd vraagt

als je gewoon amino's neemt is het whey die al omgezet is voor je
waardoor je lichaam dat verteer/omzet process niet hoeft te doen

daarom is het aanteraden amino's tussen de maaltijden te neme omdat je lichaam er meteen gebruik van maakt

de meeste zijn al van 3xl beantwoord

waarom die aminos tussen de maaltijden ? = om de spiereiwitsynthese op te voeren.
er komt in 1 keer een groote hoeveelheid aminos in het bloed.

Denk dat waneer je over de hele dag verdeeld al eiwit neemt tussen deze tijden aminozuren nemen geen extra effect geeft.

Deze aminozuren komen namenlijk gewoon in de voedingbrei die in je maag zit terecht wat het "snelle" effect van aminozuren weg haalt.

Als je aminozuren neemt vanwege de snelheid dan moet je dat op een lege maag doen. Als je bedenkt dat het 3-4 uur duurt eer je maag volledig leeg is dan moet je toch al snel denken aan minstens twee uur na je laatste maaltijd aminozuren nemen wil het wat snelheid aangaat effect hebben.

Maw aminozuren nemen tussen maaltijden heeft nut als je maar een beperkt aantal maaltijden per dag neemt. Eet je zoals de meesten hier om de 2-3 uur dan heeft het geen nut.

Denk dat waneer je over de hele dag verdeeld al eiwit neemt tussen deze tijden aminozuren nemen geen extra effect geeft.

Deze aminozuren komen namenlijk gewoon in de voedingbrei die in je maag zit terecht wat het "snelle" effect van aminozuren weg haalt.

Als je aminozuren neemt vanwege de snelheid dan moet je dat op een lege maag doen. Als je bedenkt dat het 3-4 uur duurt eer je maag volledig leeg is dan moet je toch al snel denken aan minstens twee uur na je laatste maaltijd aminozuren nemen wil het wat snelheid aangaat effect hebben.

Maw aminozuren nemen tussen maaltijden heeft nut als je maar een beperkt aantal maaltijden per dag neemt. Eet je zoals de meesten hier om de 2-3 uur dan heeft het geen nut.

het word dan ook aanbevolen die aminos (evtl met insuline optimerung) tussen 2 maaltijden maar kort voor de volgende maaltijd te nemen.
De maag heeft dan 2.5 uur de tijd het grootste deel van die brei te verwerken.

En als men niet bang is om vet te worden kunnen die (snelle)aminos gepushed worden dmv. dextro/malto in kombinatie met ergonetics die het insuline flink in de hoogte brengt, allerdings is dit op lange termijn natuurlijk niet gezond m.b.t het krijgen van suikerziekte.

heb met deze methode wel vaker krachtplateus mee overwonnen zonder meteen naar roids te grijpen.

Terug
Naar boven