- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik ben bezig met het samenstellen van een (nieuw) voedingsschema. Een ontbijt dat ik aan het samenstellen ben bevat (nu nog):
-1 appel
-150ml melk
-100g roggebrood
-2 eieren
Dit komt neer op 488kcal waarvan 25g eiwitten, 62g koolhydraten en 15g vetten.
De verhoudingen zijn 21% eiwitten, 51% koolhydraten en 28% vetten.
Ik wil ervoor zorgen dat de verhouding vetten wat lager ligt en het percentage eiwitten op zo'n 25%. Ik ben niet van plan ipv halvolle melk, magere melk te gaan nemen of ipv hele eieren, alleen het ei-eiwit te gaan nemen. Magere melk drink ik niet omdat m'n moeder dat niet in huis zal halen en ei-eiwit eet ik niet omdat het zonde is om voedsel weg te gooien.
Een mogelijke oplossing is om whey te gebruiken. Een bijkomend probleem is dat m'n ouders zowel whey als andere supplementen verboden hebben. Na lang proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het nooit zal mogen. Dat is geen groot probleem omdat ik de supplementen nog altijd stiekem kan gebruiken, dit doe ik ook al langere tijd met maltodextrine. Ipv whey poeder kan ik whey tabs nemen. Ik heb een wat goedkoper, maar toch goed betrouwbaar merk gevonden.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mijn vragen:
Alle nuttige reacties worden beloond met karma. Alvast bedankt!!
-1 appel
-150ml melk
-100g roggebrood
-2 eieren
Dit komt neer op 488kcal waarvan 25g eiwitten, 62g koolhydraten en 15g vetten.
De verhoudingen zijn 21% eiwitten, 51% koolhydraten en 28% vetten.
Ik wil ervoor zorgen dat de verhouding vetten wat lager ligt en het percentage eiwitten op zo'n 25%. Ik ben niet van plan ipv halvolle melk, magere melk te gaan nemen of ipv hele eieren, alleen het ei-eiwit te gaan nemen. Magere melk drink ik niet omdat m'n moeder dat niet in huis zal halen en ei-eiwit eet ik niet omdat het zonde is om voedsel weg te gooien.
Een mogelijke oplossing is om whey te gebruiken. Een bijkomend probleem is dat m'n ouders zowel whey als andere supplementen verboden hebben. Na lang proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het nooit zal mogen. Dat is geen groot probleem omdat ik de supplementen nog altijd stiekem kan gebruiken, dit doe ik ook al langere tijd met maltodextrine. Ipv whey poeder kan ik whey tabs nemen. Ik heb een wat goedkoper, maar toch goed betrouwbaar merk gevonden.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Als aanvulling op de dagelijkse voeding, neem meerdere tabletten in met water, tussen de maaltijden in. Let op! Niet in combinatie met eiwitrijke voeding innemen.
Voor een goede verteerbaarheid en opneembaarheid bevat Super Whey Amino 2000 alle wei-proteine elementen zoals : Bèta lactoglobuline, Alpha lactalbumine, Glycomacroeiwit, Immunoglobuline, Protease peptone, Serum albumin, Lactoferrin en Lactoperoxidase.
Super Whey Amino 2000 bevat alleen natuurlijke aminozuren
Voor een snel herstel, goede spieropbouw/ Eiwitconcentraat voor een snelle opname.
Amino's zijn belangrijke bouwstenen voor de spieren. Elke tablet bevat 2000 mg aminozuren met een hoge biologische waarde. De complete samenstelling is een waardevolle toevoeging aan het dieet van iedere serieuze atleet. Deze amino's stimuleren een optimale spiermassa en bevorderen een snel herstel en gaan afbraak van spierweefsel tegen.
Mijn vragen:
- Waarom kan ik deze tabletten niet nemen in combinatie met eiwitrijke voeding?
- Kan ik 5 tabletten nemen ipv 3 tabletten zoals ze voorschrijven om een verhouding te krijgen van 25% eiwitten, 48% koolhydraten en 27% vetten?
- Waarom wordt aangeraden de tabletten tussen de maaltijden in te nemen en niet bij de maaltijden?
Alle nuttige reacties worden beloond met karma. Alvast bedankt!!