MuscleMeat

Whey/Brinta tegenover Tonijn.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VinceSmit

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 okt 2007
Berichten
89
Waardering
0
Hey mensen,

Ik heb verschillende schema's bekeken en van hieruit had ik besloten om langzame koolhydraten te eten voor de nachtrust(kwark/tonijn).

Nu heb ik het op de sportschool nagevraagd aan een oud deelnemer van de mister Olympia en die raad me aan om juist snelle eiwitten te gebruiken voor de nachtrust in de samenstelling: 25gr brinta, water, 30g whey eiwit.
Dit omdat het snel opgenomen, en geen langzame omzetting heeft.

Nu lees ik op het forum posts dat het nemen van wheys voor het slapen gaan een waste is.

Confused :rolleyes:

Barst los zou ik zeggen
 
Whey eiwit is gemiddeld na 2,5 uur opgenomen door je lichaam. Omdat je langer slaapt dan 2,5 uur (hoop ik voor je:p) kun je beter een langzame eiwitbron nemen voor het slapen.

Veel mensen kiezen voor een eiwitshake van melkeiwitten maar ook tonijn is een langzame eiwitbron. Een blikje Tonijn levert je ongeveer 50g eiwitten en daar heb je snachts wel genoeg aan denk ik.

Ik zou persoonlijk voor de tonijn gaan.
 
Waar train je..?Ving gister toevallig hetzelfde gesprek bij mijn sportschool op namelijk.
Ik doe zelf beide, 1 shake met whey, kwark, magere melk en brinta, met de whey
eigenlijk voornamelijk om het geheel een beetje smaak te geven.
 
Ja, dat is ook de reden voor mij om voor tonijn te gaan. Maar goed, had zoiets van: Kan altijd een topic beginnen, en zien welke interessante info mensen hebben over de reden om voor whey brinta te kiezen ;)

Ik train bij Kin's Gym in Almelo
 
ik heb me laten vertellen dat whey trager wordt opgenomen door de langzame koolhydraten.
Desondanks kun je beter kwark ofzo nemen want whey is toch duurder denk ik.
 
Prijs maakt niks uit. Een blikje tonijn/kwark kost 50/60 cent. Één maatschep
revolutions whey eiwit kost 46 cent+ et btje brinta. :D
 
Ja, dat is ook de reden voor mij om voor tonijn te gaan. Maar goed, had zoiets van: Kan altijd een topic beginnen, en zien welke interessante info mensen hebben over de reden om voor whey brinta te kiezen ;)

Ik train bij Kin's Gym in Almelo


hehehe,dan heb ik jou gister horen praten met Kin. Grappig.
Kin heb niet op de olympia gestaan hoor trouwens. Ik ben die
gozer die gister stond te wachten totdat hij klaar was om
mn sleutels op te bergen.
 
Haha, idd grappig!

Wilde gewoon eens kijken hoe erop werd gereageerd. Maar goed, heb besloten dat ik bij m'n blikje tonijn blijf voor het slapen gaan. Brinta voor het slapen gaan is wel een dikmaker, en wil met m'n 16% BF niet meer kweken :D
 
op zich doet een beetje brinta niet zoveel kwaad hoor. Maar wat Kin gister zei
klopte niet helemaal. Ik zag dat hij een lijstje maakte, wat staat r nog meer op?
neem je de tonijn op waterbasis of oliebasis, en eet je er nog wat bij of zo uit blik?

gr
 
Haha, heb ook een klein poosje bij Kin getrained.

Wat je in plaats van tonijn kan nemen is ook een bak magere kwark, tevens langzame eiwitten.
 
ja,ik prefereer ook kwark boven tonijn voor t slapen.
Tonijn eet ik 2 uur daarvoor, na de kip met rijst-)

beetje off topic btw, maar weet iemand wat Kin Mitchell
gedaan heeft op bb gebied? ik kan maar weinig vinden
als ik zijn naam google. Iemand?
 
Doe net als iedereen kwark een uurtje voor je gaat slapen.
 
Mja, voedingsschema dat Kin op schreef zag er zo uit:

1) 25gr brinta + melk + 30gr whey
2) 4 boterhammen met kipfilet/rosbief + stuk fruit
3) 100gr rijst + 250gr kip
4) 4 boterhammen met kipfilet/rosbief + 500ml magere kwark
5) 75gr rijst + 250gr kip + 50gr groente
6) 25gr brinta + water + 30gr whey
 
mja,stikt op zich niet van de fouten maar s nog niet optimaal.
mis tonijn, zou 1 keer pasta nemen ipv 2x rijst. 25 gram brinta
s wel weinig s'ochtends, eet altijd 4 eieren op 2 volkoren boterhammen
en daarna nog een shake met wat whey en havermout. Brinta
in mn pwo shake.
 
Ik kan zelf op dit moment melkeiwit niet goed verdragen door wat geouwehoer met de gezondheid. Dan zou ik principe tonijn een goede vervanging voor mij zijn toch? En kan ik dan het beste op olie basis of op waterbasis nemen. Wat is het lekkerst en waar zitten de meeste eiwitten in?
 
Tonijn is zeker een goeie vervanger van zuivelproducten. Tonijn moet je altijd op waterbasis eten, omdat tonijn op olie vet bevat. Per blikje haal je ongeveer 27gr eiwitten. Uit 500 ml haal je 40 a 50, maar het is zeker een goeie vervanger.


tonijn in olie 100g Kcal228, E 21 KH 0, V 16
tonijn, eigen nat 100g Kcal113, E 27 KH 0, V 0,5

Succes
 
25g Brinta ochtends is wel heel weinig!
Ik neem 75g met 500ml water en 30g whey.

Ben even lang en 8 kg lichter als jou.
 
25g Brinta ochtends is wel heel weinig!
Ik neem 75g met 500ml water en 30g whey.

Ben even lang en 8 kg lichter als jou.


het komt natuurlijk niet alleen op de brinta aan s'ochtends:p
 
voor de kwark of tonijn gaan.

Verder is het voedingsschema niet optimaal, 4 bammen met kipfilet en 500 gram kwark is teveel eiwit in 1 keer. Dat moet je wat verdelen. S'ochtends te weinig kh nu. 50 gram groente haha even normaal man. Weet je wat er gemiddeld in groente zit? Ongeveer 15-20 kcals per 100 gram. Neem maar gerust 200-300 gram groente.
 
Back
Naar boven