Fitness Seller

Whey Concentrate vs isolate: The Facts (Brink)

Bezoekers in dit topic

Interessant blijkbaar ben je het met hem eens.
Zo ja waarom?
 
Niks nieuws, althans niet voor mij.
 
Klopt




Omdat voor zover ik zelf kan nagaan hij gelijk heeft. Ben jij andere mening toegedaan en zo ja waarom?


Ik heb geen mening. Want ik heb geen onderzoeken hierover gelezen.

---------- Post toegevoegd Fri 16 Dec 2011 om 20:30 ----------

Zou je iets meer informatie kunnen geven waarom je het met hem eens bent 3XL.
 
Laatst bewerkt:
Van lactose ga ik uit mijn kont pissen, dus hou het maar bij de isolaat. :D
 
Zou je iets meer informatie kunnen geven waarom je het met hem eens bent 3XL.


Omdat ik ook tot de conclusie ben gekomen dat het verschil tussen concentraat en isolaat zo klein is dat isolaat het prijsverschil niet waart is
 
Gefilterde whey concentraat en gefilterde whey isolaat bevatten exact hetzelfde eiwit. Als de lactose en het melkvet geen probleem zijn, kan je prima een concentraat gebruiken.

Er wordt wel eens gesuggereerd dat een isolaat sneller opneemt dan een concentraat. Als het beide gefilterde producten zijn, dan is de opname even snel.
Een ion exchange isolaat is iets sneller. Maar als je echt snelle opname wilt dan ben je aangewezen op een hydrolisaat.

Het prijsverschil tussen concentraten (of blends van 90% concentraat en 10% isolaat) met 100% isolaten was tot en met 2005 erg hoog. De grondstofkosten rechtvaardigden dit prijsverschil niet.
Wij zijn daarom eind 2005 gestart met een volledige (filter)isolaat aan te bieden voor dezelfde prijs als een normale 80% concentraat. Die 'onversneden' gefilterde isolaten waren volgens mij op dat moment in NL niet beschikbaar.

Die aanpak van 'isolaat voor de prijs van een concentraat' is enorm aangeslagen.

Nu eind 2011 is de vraag op de 'markt' zodanig veranderd dat steeds meer concentraatproductie wordt omgebouwd tot isolaatproductie. Ik wil overigens niet suggereren dat wij dat getriggerd hebben. We hebben er in ieder geval wel wat aan bijgedragen. ;)

Kris
 
Van lactose ga ik uit mijn kont pissen, dus hou het maar bij de isolaat. :D
uit je kont pissen ? schijt je langs je lul dan :p
ot; isolaat is beter vind ik, minder last van acné.
 
Back
Naar boven