AndroidHealthClinic

whey, creatine en amino zuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

aiiao

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2007
Berichten
51
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Even een vraagje, ik zie door alle bomen het bos niet meer en ben nieuwsgierig naar jullie meningen.

Op het moment gebruik ik isolate whey en een creatine blend.
Heb een fles met vloeibare aminozuren recent gekocht maar deze nog niet aangebroken. :)

Op het moment neem ik m'n whey als ik wakker word en na het trainen. Daar kan weinig aan mis gaan lijkt me.

Volgens de fabrikant van de creatine blend moet deze zowel 's ochtends genomen worden en nog een 2e keer voor het sporten en op offdagen ergens in de namiddag. Dit lijkt mij een beetje onnodig.
Is 's ochtends op offdagen en op trainingsdagen voor het sporten niet zat?

De aminozuren zouden ook twee keer moeten, na het sporten en voor het slapen gaan. Op offdagen alleen voor het slapen gaan. Van mensen in de sportschool hoorde ik dat alleen na het sporten eigenlijk ook meer dan zat is.

Hoe kan ik dit alles het beste nemen in combinatie met elkaar? (De creatine wil ik eigenlijk met dextrose gaan nemen omdat dit de opname zou verbeteren)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Even een opsomming.

De creatine maakt niet uit.

De aminozuren is het beste voor en na de training te nemen. Over niet trainingsdagen word niet gesproken dus ga er vanuit dat dat ook niet nodig is.

Mijn plan is dan nu als volgt:

Creatine met dextrose voor de training en op offdagen 's ochtends met de whey.
De aminozuren direct na de training en 10 minuten daarop volgend nog een keer whey.

Dextrose met aminozuren word ook aangeraden. Moet ik het zowel bij de creatine nemen als bij de aminozuren achteraf of is enkel bij de creatine voldoende?
 
Aminozuren zijn totaal overbodig als je toch al genoeg eiwitten binnen krijgt op een dag. Als je nu echter geheel zonder voeding (nuchter / fasted) wilt gaat trainen... dan kunnen BCAA's handig zijn.

Creatine: ergens 2+ gram per dag is OK. timing is irrelevant.
 
Volgens dit artikel : http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/ is whey voor of na de training nemen niet nodig. Enkel eaa's. (tenzij in de cut)

Zowel whey, aminozuren als creatine hebben baat bij inname met een snelle suiker.
Ik kan echter niet 3 keer per dag dextrose gaan nemen, dan krijg ik simpelweg teveel suiker binnen.

Wat kan ik het beste doen met de dextrose in dit geval?:

Direcht na wakker worden
Whey (35g)

Voor training 45 min
Creatine blend (5g)

Na training direcht
EAA's (20ml)

Na training 20-30 min
Whey (35g)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven