Fitness Seller

Whey dosering: maatschep van 50.0 cc... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

joep7

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2007
Berichten
1.625
Waardering
24
He medeforummers!

Heb net mijn (eerste) Wheypoeder binnen: Ultra Whey 100 % Isolate zonder smaak.

Nu heb ik de volgende vraag: hoe meet ik het aantal gram per portie Whey af? Ik heb geen keukenweegschaal, een maatbeker of iets dergelijks.
Ik zou gebruik willen maken van de maatschep die in de pot zit, maar weet niet hoeveel gram aan Whey zo'n volle (afgestreken) maatschep nu bevat.
Het is een maatschep van Measurex, inhoud: 50.0 cc. Dit is geloof ik zo'n 50 mililiter. Zou dan ongeveer 3 1/3 eetlepel moeten zijn. Op de webside van Measurex ben ik niet wijzer geworden. Net zo min ik wijzer wordt van de info die op de pot staat.


Iemand die me kan helpen? Bij voorbaat dank!

Gegroet

(reeds gepost op bodyfitness, daar kreeg ik echter geen eenduidig antwoord)
 
Iet wat zelf respecterende bodybuilder schaft zich een electronische weegschaal aan als hij die nog niet heeft.

Antwoord op je vraag: ik heb schepje van 70cc, dat komt overeen met +- 25gram whey. Dus dan is 50cc gelijk aan +- 18gram whey.
 
Is zo'n schepje niet altijd het aantal gr dat je per porsie moet gebruiken?
 
Is zo'n schepje niet altijd het aantal gr dat je per porsie moet gebruiken?

Jawel, tenzij je een ander schepje gebruikt als hetgene je er bij krijgt.
 
Weet jij toevallig hoeveel gr creatine er in een schepje van 5ml kan?

Is dat niet hetzelfde?
 
Weet jij toevallig hoeveel gr creatine er in een schepje van 5ml kan?

Is dat niet hetzelfde?

Nee dat is niet het zelfde, ml is een inhoudsmaat en gr een gewichtsmaat.

Even een voorbeeld: je vult een emmer van 10 liter met 10 liter water. Je vult een tweede emmer van 10 liter met 10 liter lood. Die emmer lood gaat VEEL zwaarder zijn als die emmer water, toch is de inhoud van de 2 hetzelfde namelijk 10l.

Ik weet niet hoeveel gram creatine je hebt met een schepje van 5ml. Weeg het even zou ik zeggen.

Als ik 5 gram creatine moet hebben neem ik een opgehoopte koffielepel dat is ongeveer 5 gram.
 
Idd, gebruik voor gewicht geen inhoudsmaten.

Als je al een tijdje hetzelfde product gebruikt leer je vanzelf hoe de verhouding is met wat je gebruikt om op te scheppen, maar voor nieuwesuppl of een ander merk zal je om zeker te zijn moeten wegen.

Moet wel zeggen dat bij veel supplementen de schep die erbij zit aardig overeen komt met de op de verpakking aanbevolen dosering, en dat daar meestal wel een gewicht bij staat. Alleen moet je wel in de gaten houden dat een pot eiwit die al een tijdje staat een grotere verdichting heeft dan eentje die al een paar keer is gebruikt, waardoor er toch weer verschil op kan treden.


Maw, om zeker te zijn moet je een weegschaal kopen
 
Back
Naar boven