XXL Nutrition

Whey eiwit vlak voor m'n hockey training of er na en dan ook alcohol

Bezoekers in dit topic

Yke

Novice
Lid geworden
11 feb 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
78kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik ben nieuw met whey eiwitten en ook op dit forum.
Ik heb whey gekocht omdat ik altijd spierpijn heb na hockey. Dit komt omdat we laat trainen, we zijn rond 11 klaar. Daarna drinken we altijd bier. Dit is natuurlijk slecht voor spierherstel.

M'n vraag is of ik beter vlak voor de training alvast de whey kan drinken zodat ik deze tijdens de training al opneem of toch er na? Wanneer ik het erna doe drink ik vrij snel daarna ook een aantal tot veel biertjes. Ligt aan de sfeer.

Ik wil zoveel mogelijk m'n spieren van voeding voorzien. Ik dacht dat ik misschien meer had aan de opname tijdens de training omdat er anders ook alcohol bij zit. L

Hoop dat jullie hier iets meer over weten!

Yke
 
Voor herstel kan je beter helemaal geen bier drinken na de training.
 
Hoi Jason,

Zoals ik zei is dat me duidelijk. Toch drinken we, uiteraard, bier met het team.
We zijn geen prestatie team dus we kennen ook een derde helft.

Ik hoop dat iemand hier toch iets nuttigs over te zeggen heeft!
 
Maakt niet uit. Gewoon voor je training en neem dan een whey mix zoals All Day Proteine van XXL

En doe nadien gewoon wat BCAA's, EAS door je wodka ipv dat biertje ;)
 
Ik zou s'morgens vroeg een langzaam werkende whey nemen.
Zit er genoeg tijd tussen de alcohol consumptie.
En heeft het alle tijd om je spieren van voeding te voor zien!
 
Als het enige is wat je wilt gaan veranderen aan je lifestyle/voeding het toevoegen van whey is: 1 ervoor en 1 erna.
 
Als je lekker wilt bulken (lees; vet aanzetten), vooral je bier met whey gaan combineren. Massive gainzzz
 
Ik wil zoveel mogelijk m'n spieren van voeding voorzien.

Why?

Je cared verder ook niet, en wilt vooral je biertjes kunnen drinken na de tijd. Denk je dan echt dat die ene shake het verschil gaat maken voor je spieren?
 
Why?

Je cared verder ook niet, en wilt vooral je biertjes kunnen drinken na de tijd. Denk je dan echt dat die ene shake het verschil gaat maken voor je spieren?

dit dus ja.
Sowieso hoef je je niet heel druk te maken om spiermassa aan je stats te zien:D 18% en dan dat gewicht bij die lengte...
Spiermassa die je nu hebt heeft je lichaam nodig om je botten te kunnen bewegen, dat ga je echt niet afbreken.

Laat die whey lekker zitten en geef elke avond een extra rondje voor de boys.
 
Why?

Je cared verder ook niet, en wilt vooral je biertjes kunnen drinken na de tijd. Denk je dan echt dat die ene shake het verschil gaat maken voor je spieren?


Dit. Punt.
 
Hmm spierpijn bij hockey... Had dit alleen in het begin van het seizoen en net na de wintersport bij een prestatieteam, bij vriendenteam nog nooit last van gehad.
Zorg gewoon dat de rest voeding in orde is. Die ene wheyshake zal echt geen verschil maken.
 
Hoi Jason,

Zoals ik zei is dat me duidelijk. Toch drinken we, uiteraard, bier met het team.
We zijn geen prestatie team dus we kennen ook een derde helft.

Ik hoop dat iemand hier toch iets nuttigs over te zeggen heeft!

Dat wil je niet horen, namelijk:
Voor herstel kan je beter helemaal geen bier drinken na de training.
 
Ga je eerst druk maken om je alcohol(misbruik/gebruik) daarna over je spierherstel en het nemen van een shake, of goede voeding.
 
Body&fit generatie; "Ja man, een eiwit shake is genoeg"

Maar srs, stop met het bier na trainen als je geen spierpijn wilt hebben.
Drink je het wel, prima jou leven maar stop met janken over spierpijn.
 
Een whey-shake is helaas geen wondermiddel om spierpijn weg te toveren. Draagt wel bij met herstellen natuurlijk.
De oorzaak ligt bij de alcohol, een shake voegt dus niet echt wat toe als je daarna alcohol drinkt.

Wat ik kan adviseren is een goede maaltijd na je training!
 
Flinke bump maar wel een leuk en wellicht nuttig artikel in de link.
 
Spierpijn is het gevolg van lactaat. Lactaat is een afvalproduct die ontstaat bij een onvolledige verbranding. Dit proces wordt ook wel verzuring genoemd. Lactaat wordt afgebroken door de lever , echter wanneer er alcohol genuttigd wordt dan komt de afbraak van lactaat op de tweede plek. Dit verklaard de lang aanhoudende spierpijn. Eiwitten voor of na het trainen nuttigen heeft hier geen invloed op.
 
Back
Naar boven