Fitness Seller

whey eiwit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Als ik nu whey eiwit in neem

dan zeggen sommige dat ik dat beter niet kan doen omdat ik nog maar 1 jaartje trainen voor spiermassa 1 maandje

maar waarom kan je beter beginnen met de slechtste eiwit

wat zijn de nadelen als je nu al met whey eiwit begint
 
-probeer in eerste instantie je eiwitten uit normale voeding te halen: vis, magere kwark, eieren etc. Heb je dan nog tekort; een shake

-eiwitten-consumptie langsaam opbouwen

-nadelen zijn er op zich niet (neem het bovenstaande in acht)
 
Maar wanneer heb je dan een tekort aan die eiwitten?
 
reken even uit hoeveel je perdag aan eiwitten binnenkrijgt (maak een voedingsschema als je serieus wil trainen)


je hebt per kg lichaamsgewicht zo'n 3gram nodig, dit verspreid je over de dag
 
ohja (vergeten als je dus zwaarder word :P)

ik weeg 68 kilo ben 1.80

dus 68 keer 3= 204 gram zeg 200 gram

daar zit ik hartstikke ver onder

ik eet nu denk 30 gram per dag
 
er waren ook veel lijsten met al die etenswaren met alles wat erin zit (ook de eiwitten,)

weet iemand die?
 
Originally posted by TrainingFreak
ohja (vergeten als je dus zwaarder word :P)

ik weeg 68 kilo ben 1.80

dus 68 keer 3= 204 gram zeg 200 gram

daar zit ik hartstikke ver onder

ik eet nu denk 30 gram per dag

dat is veel te weinig (had ik ook)

lees eens voedingsschema's van andere leden om ideeën op te doen.

Tonijn bevat per blikje ongeveer 38g eiwit, een ei met dooier 9g, magere kwark 12g per 100ml etc
 
ik eet meestal intotaal 8 broodjes op een dag met intotaal 60 plakjes kaas erop en dan als de bananen in de aanbieding zijn 5 op een dag, melk soms een pak limoen zit 30 gram eiwitten in.

en dan avond eten

soms een heel pak onbijtkoek (met boter)
 
Originally posted by TrainingFreak
er waren ook veel lijsten met al die etenswaren met alles wat erin zit (ook de eiwitten,)

weet iemand die?

deze?

[Link niet meer beschikbaar]
 
ik ga zo slapen (even bj tanken)

wat je nu eet is niet echt goed (boter, die hoeveelheid kaas etc.)

lees eens voedingsschema's van anderen jongens door, daar kan je veel van leren
 
bijv:
Ik heb een nieuw schemaatje samengesteld. Doel: massa

Wat vinden jullie ervan??

7.15 20 gram whey

7.30
100 gram havermout
250 gram magere kwark
250 ml melk
1 eetlepel lijnzaadolie
1 vit C tablet 1000 mg
500 ml water

10.00
100 gram zilvervliesrijst
100 gram kippenborstfilet
500 ml water

12.00
5 sneedjes volkorenbrood
30 gram kipfilet
1 tomaat
30 gram proteinepoeder
500 ml water

14.00
100 gram volkorenpasta
100 gram kippenborstfilet
1 eetlepel lijnzaadolie
500 ml water

16.00 (op trainingsdagen)
80 gram dextrose
40 gram whey
500 ml water

16.30
100 gram havermout
250 gram magere kwark
500 mg vit C
500 ml water

18.00 avondeten
? (als het eten me nie bevalt , eet ik havermout/kwark of rijst/kip etc…)

20.00
400 gram aardappels
100 gram kippenborstfilet
1 eetlepel lijnzaadolie
500 ml water

22.15
25 gram zink
400 gram magnesium
22.30
50 gram brinta
500 ml melk
30 gram proteinepoeder

Verder drink ik tijdens de training 1-2 liter water

comments:

neem ipv vet, visvet
 
hee mijn schema :D, en je vergeet de turbo mass gainer :tong:
 
Neem gewoon altijd je whey netjes na je training. Dat is onvervangbaar...door welke voeding dan ook.
 
neem je die 25 gram zink in om scheuren tegen te gaan?of iets anders?
 
Originally posted by f*cking ecto
hee mijn schema :D, en je vergeet de turbo mass gainer :tong:

klopt, leek me wel een goed voorbeeld. die Gainers leken mij een beetje te, als je net begint, je moet wel rustig opbouwen.

Zo eet hij in ieder geval beter dan eerst ;)
 
F*ucking ecto:


Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! :coolnana: :beerbang: :hedbang: :banana:


met je verjaardag :D
 
zink, is toch voor de bloedzuivering?

waarvoor is het nog meer?

scheurtjes? hoe kan je die dan krijgen
 
bij massa opbouwen: spieren groeien sneller dan de huid. huid kan het niet bijhouden en gaat schereren

bij afvallen, je verliest sneller vet/massa, je huid kan het niet bijgouden en gaat lubberen. dit geeft ook littekens (heb ik gezien bij een hardloper/fitnesse die in een jaar tijd van 88 naar 68 kg ging door stress e.d.

enkele voorbeelden op ander forum:

Ik zit met het volgende probleempje, ik train nu zo n 5 jaar waar van 2,5 ongeveer echt hard met dieet en de hele reutemeteut, train echter wel nog steeds naturel.
Nu heb ik sinds een paar weken last van striae of hoe je het ook schrijft. Bij mijn oksels en het komt richting bicep's. Het zit precies in de vouwen dus t valt nog niet echt op. Ik ben dus te snel gaan groeien zegt mn arts. Morgen moet ik naar de sport-arts (van defensie want ik ben militair). Maar ik ben nieuwschierig of jullie hier ook ervaring mee hebben? En denken jullie dat het zou kunne komen door met de dumbbell-fly oefening te ver zak met mn armen Ik zat daar aan te denken......
Maar goed..... ff afwachten tot morgen.....
Ik hou jullie op de hoogte....

Huidscheuren (striae) de 1 heeft er meer last van dan de ander. Oorzaak meestal 'te' snel groeien van de spier onder de betreffende huid en door huidspanning op bepaalde punten.

Zoals jij al noemt overgang van borst naar schouder/biceps is een veel voorkomende plek bij BBers.

Valt weinig aan te doen beetje genetisch bepaald, ter voorkoming zou je zink gluconaat @ 60 mg ED kunnen nemen.
Ook over vit E gaan verhalen dat het zou helpen (ook olie).

Als ze er eenmaal zijn is er weinig meer aan te doen ze trekken nog wel wat bij en zonnebanken wil ook de boel wel een beetje verdoezelen.
 
Laatst bewerkt:
di is een xtreem geval bij iemand met overgewicht (geen lekker gezicht)
[Link niet meer beschikbaar]
 
Al eerder geplaatst.

"Striae heeft niets met je groei of groeisnelheid te maken, maar met een gebrek in je voeding

"""
Onderzoeken zijn van Michael Murray. Heeft titels in trainingsfysiologie en voedingsleer
Heeft van z'n 16 totaan halverwege de jaren 80 aan BB gedaan en is va d jaren 80 bezig geweest met onderzoeken.

Uit de onderzoeken kwam naar voren dat ondervoede mensen (en ik kan niet zeggen dat die snel groeien) ook striae vertoonde en dat een tekort aan bepaalde voedingsstoffen invloed heeft op de collagen/keratinestructuur van de huid.

Na verdere onderzoeken kwam naar voren dat voornaamlijk een tekort aan zink de boosdoener was

Een van de zaken die ook naar voren kwam is dat smeersels zoals vit E niet werken!!

Vrij vertaald:
"Van de oude middeltjes zoals cacaoboter of vit. E is gebleken dat ze nutteloos zijn. Want 1 van de belangrijkste functies van de huid is evoor te zorgen dat niets ons lichaam binnenkomt.
De huid is een beschermende laag die maar weinig doorlaat/opneemt ondanks dat cremefabrikanten ons andere dingen willen laten geloven. Als je toch iets op je huid wilt smeren neem dan gewoon pure olijfolie. Dat is het enige product dat in staat is om door meerder huidlagen heen te dringen. Op die wijze kun je striae enigzins maskeren"

"""""""
 
Back
Naar boven