XXL Nutrition

Whey en aminozuren

Bezoekers in dit topic

The Bulkman

Cool Novice
Lid geworden
26 jun 2012
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
BB'ers,

Eergister kwam ik aan de praat met een bodybuilder. Die vroeg welke supplementen ik gebruik voor en na de training.
Ik gaf aan dat ik uur tot anderhalf uur voor de training een goede maaltijd at met voldoende eiwitten en koolhydraten, en direct na de training 0,4g/kg koolhydraten nam, en 10 minuten daarna 0,4g/kg whey. Dan een uur daarna een flinke maaltijd met eiwitten/koolhydraten/vetten.
Hij gaf aan dat hij dat eerder ook altijd deed, maar dat dat helemaal niet het effectiefst is.
Dit was de juiste manier:
- anderhalf uur a uur voor de training een goede maaltijd
- half uur voor de training 0,4g/kg whey (dit voor de training omdat de opname van whey ongeveer uur tot anderhalf uur duurt voordat het echt is opgenomen, dus na de training wordt het ongeveer opgenomen in je anabole toestand)
- Training
- Direct na de training 5 gram BCAA voor spierherstel en 0,2g/kg whey
- uur erna een goede flinke maaltijd

Hier had ik sterk mijn twijfels bij. Daarom plaats ik het op dit forum
Er zijn zoveel topics maar iedereen zegt weer wat anders, ik ben wel benieuwd wat nou echt het effectiefst werkt en in welke hoeveelheden en op welke tijden?
Ik dacht dat je na de training ook snelle koolhydraten moest innemen zoals dextrose/banaan/rozijnen

Ik ben benieuwd naar de reacties
 
Gewoon doen wat voor jou het beste werkt / het lekkerst traint.
Het gaat er vooral om dat je genoeg binnenkrijgt, de verschillen die ontstaan door het 'wanneer' zijn extreem minuscuul.
Ik ben van mening dat snelle koolhydraten niet noodzakelijk zijn, aangezien je je glycogeen voorraad niet helemaal leeg traint.
Hier nog twee mooie links over Pre en Post workout voeding:
Pre:
http://www.victormooren.com/2012/12/het-timen-van-calorieen-deel-1-pre.html
Post:
http://www.victormooren.com/2012/12/het-timen-van-calorieen-deel-2-post.html
 
Maakt niets uit, je hebt geen Whey en BCAA nodig. Haal je eiwitten gewoon uit eieren, melk en vlees. Zoveel heb je toch niet nodig, hoeveelheden worden zwaar overdreven.

En die timing gaat geen verschil maken.
 
Maakt niets uit, je hebt geen Whey en BCAA nodig. Haal je eiwitten gewoon uit eieren, melk en vlees. Zoveel heb je toch niet nodig, hoeveelheden worden zwaar overdreven.

En die timing gaat geen verschil maken.

Zeker en vast wel.
 
Back
Naar boven