MuscleMeat

Whey en Casseine beter samen innemen?

Bezoekers in dit topic

News flash: Het maakt niet uit wanneer of wat voor een eiwitten je eet. Als je ze maar voldoende eet.
 
News flash: Het maakt niet uit wanneer of wat voor een eiwitten je eet. Als je ze maar voldoende eet.

Je reactie slaat nergens op, dat artikel gaat niet om het moment van opname maar om het verschil tussen whey en caseine en de stelling dat het beter is beide te combineren.

OT ben ik niet eens met de stelling, m.i. worden alle eiwitsupplementen overschat. Ik neem ook iedere ochtend een whey (meestal isolaat), maar puur om het gemak. Had ik wat meer tijd/zin had ik liever wat eieren gebakken/gekookt :). Bovendien wordt er onwijs veel gerommeld met supplementen (getuige het B&F verhaal), kost het bakken met geld. 90-95% wordt bepaald door je voeding. Supplementen kunnen je een (kleine) edge geven.
 
Koop altijd een pot whey perfection 4,5kg + een pot casseine 2kg ofzo, en die mieter ik doorelkaar..... geen zin om te splitsen nog meer potten in de keuken..
 
Koop altijd een pot whey perfection 4,5kg + een pot casseine 2kg ofzo, en die mieter ik doorelkaar..... geen zin om te splitsen nog meer potten in de keuken..

Dit :D

Hier ook begonnen met één enkele kleine pot Whey en ondertussen lijkt het wel op een kermis "pottenkraam". :o

Vrouwe heeft het reclameren ondertussen wel al opgegeven ;)
 
Koop altijd een pot whey perfection 4,5kg + een pot casseine 2kg ofzo, en die mieter ik doorelkaar..... geen zin om te splitsen nog meer potten in de keuken..

Goeie :D Doe de laatste tijd ook me whey isolaat perfection mixen met perfect protein :D
 
Waarom moeilijk doen?? Koop perfect proteïn of all day proteïn al zou ik nu voor de all day van xxl gaan
 
Is het niet zo dat als je langzame eiwitten met snelle eiwitten mengt, dat het dan sowieso langzaam opgenomen wordt? Net als dat je whey in kwark doet?
 
Waarom moeilijk doen?? Koop perfect proteïn of all day proteïn al zou ik nu voor de all day van xxl gaan


Ik kocht voorheen de voorloper volgensmij heten het toe protein perfectio ofzo, maar deze perfect proteïn is maximaal in potten van 2kg te koop, en niet in 4,5kg
 
Kwam onderstaande artikel tegen;

http://www.fitsociety.nl/supplementen/proteine/whey-of-caseine/

Hier geven ze aan dat je beter whey en casseine kan combineren?

Ligt eraan op welk tijdstip je het neemt, hoeveel en hoe lang je moet overbruggen naar je volgende maaltijd.

Whey is effectiever in het stimuleren van muscle protein synthesis, maar je zal korter amino zuren in je bloed hebben.

Combineren kan maar is niet altijd de beste oplossing.

Voor het slapen gaan is alleen caseïne een betere oplossing. Moet dan wel een flinke dosis zijn anders doet het weinig voor MPS.
 
Laatst bewerkt:
Als je om de 2 a 3 uur eet maakt het niet zoveel uit of je Whey of Caseine neemt, mits je voldoende eiwitten eet. Zit je langere tijd zonder voeding dan heb je meer aan een mix of caseine alleen, bv. voor het slapengaan. I.p.v een whey kun je inderdaad de Perfect protein of all day protein een keer proberen.
 
In het onderzoek zijn volgens mij proefpersonen gebruikt met een lege maaginhoud. In de praktijk zal dat bijna nooit voorkomen. Zeer waarschijnlijk eet je bijna elke 4 uur wel iets van eiwitten waardoor je over de dag verspreid een toevoer hebt van aminozuren. Om zo diep om de materie in te gaan over wanneer je welk soort eiwitten het beste kan nemen voor de meeste spiergroei/spierbehoud is dus als een druppel op een gloeiende plaat.
 
Back
Naar boven