MuscleMeat

Whey en casseïne vs soja

Bezoekers in dit topic

Jay93

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
1.199
Waardering
32
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

ik heb volgens mij last van een lactose intolerantie. Heb namelijk een tijdje nachtelijk moeten plassen, waarschijnlijk door de lactose in whey, kwark en melk. De melk heb ik opgelost door soja melk te nemen alleen heb ik nu soja proteïne van de tuinen hier (heb die trouwens voor €10 per kg gekocht) en het probleem is dat dit volgens mij geen snel opneembare eiwitten zijn dus ik weet niet of ik dan beter whey kan nemen. Ook is de soja erg klonterig als je het met havermout mengt, dan wordt het net cement en moet ik vlak erna naar de wc. Dus dan eet je het en komt het er gelijk weer uit :mad:

Dusja mijn vraag is eigenlijk. Moet ik door blijven gaan met de soja proteïne of kan ik beter terugvallen op whey of casseïne (voor de nacht). Weet niet hoeveel lactose er in whey en casseïne zit namelijk. Ik neem bij ontbijt dan soja proteïne (of dan dus whey), na het trainen soja proteïne (of dan dus whey) en voor slapen nu pinda's.
 
Er bestaat lactose vrije caseïne. Dit is een goed alternatief voor kwark voor het slapen(trage opname). Voor dagelijkse aanvulling van eiwitten bestaat er lactose vrije whey. Google het maar.
 
Je kan ook pure ei albumine eiwit kopen. Egg protein van ON of Elite bijvoorbeeld.
 
Is dit een goed alternatief:

isolaat perfection bevat vrijwel geen lactose en is ook nauwelijks duurder dan whey perfection.

En micellar caseine voor slapen gaan. Bevat wel wat lactose maar iig een stuk minder dan kwark. Bovendien heb ik die al thuis staan ;)
 
Die isolate is een goed alternatief de casseine is uitproberen aangezien je die al thuis hebt liggen.
 
Je hebt ook lactose vrij whey (ISO-100) bijvoorbeeld. Maar misschien is het handig om even naar een dokter te gaan om zeker te weten of je een lactose intollerantie hebt, kan ook iets anders zijn natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben lactose intolerant. Isolaat perfection is prima en geen last van. Dymatize iso100 heb ik nu en bevalt erg goed.
je hebt varianten die geheel melk vrij zijn. Syntrax nectar. Erg goed maar wel erg prijzig.

Je zou voor de avond eens geitenkwark kunnen proberen. gaat vaak wel goed. Is alleen erg duur.
 
Als het aan de lactose ligt heb je weinig probleem en kun je gwn iso van b&f bv pakken (of syntrax/dymatize). Kunt ook wel soja isolaat toevoegen een keertje hoor, heb een keer artikel gelezen (weet link niet meer) die zelf zei dat het optimaal is om soja iso te combineren met whey iso.

Betreft de geitenkwark: erg duur volgens mij, en heeeel erg vies vind ik persoonlijk.
 
de isolaat versie zou het beste moeten zijn als je lactose intolerant bent.

Ik zou voor deze van BSN gaan.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Pffff als jij betaald ja :o
 
Vind 7 gram carbs en 1,5gram vet wel veel voor een isolate product. En idd duur :p Ik pak meer dan één serving meestal.
 
Hallo,

ik heb volgens mij last van een lactose intolerantie. Heb namelijk een tijdje nachtelijk moeten plassen, waarschijnlijk door de lactose in whey, kwark en melk. De melk heb ik opgelost door soja melk te nemen alleen heb ik nu soja proteïne van de tuinen hier (heb die trouwens voor €10 per kg gekocht) en het probleem is dat dit volgens mij geen snel opneembare eiwitten zijn dus ik weet niet of ik dan beter whey kan nemen. Ook is de soja erg klonterig als je het met havermout mengt, dan wordt het net cement en moet ik vlak erna naar de wc. Dus dan eet je het en komt het er gelijk weer uit :mad:

Dusja mijn vraag is eigenlijk. Moet ik door blijven gaan met de soja proteïne of kan ik beter terugvallen op whey of casseïne (voor de nacht). Weet niet hoeveel lactose er in whey en casseïne zit namelijk. Ik neem bij ontbijt dan soja proteïne (of dan dus whey), na het trainen soja proteïne (of dan dus whey) en voor slapen nu pinda's.


1: weet je uberhaupt wel wat de klachten zijn bij lactose intolerantie? Namelijk niet nachtelijk plassen :roflol:

2: denk je echt dat je zo snel iets uit kunt schijten?

Als ik jou was zou ik eerst maar eens naar een doc gaan voordat je allemaal maatregelen treft die niet nodig zijn. Zelf heb je schijnbaar alleen een goede verbeelding wat betreft lichamelijk functioneren. :D
 
de isolaat versie zou het beste moeten zijn als je lactose intolerant bent.

Ik zou voor deze van BSN gaan.

[Link niet meer beschikbaar]

31,50 voor 600 gram proteine :roflol:
 
Back
Naar boven