AndroidHealthClinic

Whey en creatine mixen

Bezoekers in dit topic

sjoe

Novice
Waardering
1
Ik ben ontzettend slecht in ‘s ochtends ontbijten. Ik train nu een 20 weken en neem een eiwitshake als ontbijt. Ik train 3 ochtenden in de week en neem dus de shake voor ik ga sporten. 1 scoop met 150ml magere melk.

Ik lees in tal van onderzoeken waarbij het ene onderzoek aangeeft het niet uitmaakt of je de shake voor of na sporten neemt of dat het een uur na je training moet.

Enfin, omdat ik dus de shake pre workout neem, kan ik dan 3-5 gram creatine in de shake mee mixen of verpest dat de werking?

De meeste dagen zien er als volgt uit:

Ontbijt: shake
Rond 10: proteïne bar

Lunch: smart wrap met gebakken kalkoenfilet en wat groenten en kruiden

Rond 15: bak optimel kwark/magere yoghurt

Avondeten: wisselt

Timing creatine maakt niks uit, voor na tijdens workout allemaal goed. Kan met alles mengen en de werking word niet minder.

• Like
Waarderingen: chrash, BB_, Maximum Effort en 1 andere persoon
Ik ben ontzettend slecht in ‘s ochtends ontbijten. Ik train nu een 20 weken en neem een eiwitshake als ontbijt. Ik train 3 ochtenden in de week en neem dus de shake voor ik ga sporten. 1 scoop met 150ml magere melk.

Ik lees in tal van onderzoeken waarbij het ene onderzoek aangeeft het niet uitmaakt of je de shake voor of na sporten neemt of dat het een uur na je training moet.

Enfin, omdat ik dus de shake pre workout neem, kan ik dan 3-5 gram creatine in de shake mee mixen of verpest dat de werking?

Je moet zeker wel eiwitten binnen krijgen voor je gaat trainen als je 's morgens traint. Gedurende de dag is meal timing idd niet heel belangrijk voor de meesten.

Een eiwitshake is geen maaltijd, gooi er desnoods wat haver of rijstpoeder door. Banaantje ofzo nog voor het trainen, zou niet weten hoe je anders een ochtend training overleeft:o.

Was niet je vraag, maar het viel me wel op. Ontbijten is een kweste van wennen, bouw het op als het echt niet wil lukken.
Train zelf ook meestal in de ochtend. Mijn shake bestaat uit melkeiwit, rijstpoeder/haver, pindakaas, banaantje en de creatine gaat er gewoon doorheen. Daarmee haal ik het einde van de training niet, vandaar mijn reactie.

• Like
Waarderingen: Maximum Effort en sjoe
  • Topic Starter Topic Starter
Je moet zeker wel eiwitten binnen krijgen voor je gaat trainen als je 's morgens traint. Gedurende de dag is meal timing idd niet heel belangrijk voor de meesten.

Een eiwitshake is geen maaltijd, gooi er desnoods wat haver of rijstpoeder door. Banaantje ofzo nog voor het trainen, zou niet weten hoe je anders een ochtend training overleeft:o.

Was niet je vraag, maar het viel me wel op. Ontbijten is een kweste van wennen, bouw het op als het echt niet wil lukken.
Train zelf ook meestal in de ochtend. Mijn shake bestaat uit melkeiwit, rijstpoeder/haver, pindakaas, banaantje en de creatine gaat er gewoon doorheen. Daarmee haal ik het einde van de training niet, vandaar mijn reactie.
Bedankt voor je reactie! Mengen wat andere dingen kan ik zeker gaan proberen.

• Like
Waarderingen: Solway Firth

Als aanvulling hierop

Screenshot_20230624_130610_Instagram.jpg

• Like
Waarderingen: Reinn en Solway Firth
Klinkt als bro science, maar zou het niet weten tbh :o en ik verlies mijn eetlust niet als ik ziek ben. Ik zie er gewoon tegenop (bij misselijkheid) om daarna alles terug uit te kotsen. In alle andere gevallen is het enige wat ik doe tijdens ziekte, eten :roflol:

Een eiwitshake is geen vervanging voor een maaltijd, als je moeite hebt met eten, haal dan havermout (die per zakje worden gedoseerd) doe er wat melk bij, 2 minuten in de magnetron, schepje whey erbij en klaar, als je dat niet naar binnen krijgt is er iets goed mis met je.

Terug
Naar boven