AndroidHealthClinic

Whey Hydro (concentraat of caseïne of isolaat) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zari

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 feb 2010
Berichten
140
Waardering
8
Lengte
1m83
Massa
140kg
Ik heb opgemerkt dat er verschillende soorten whey Hydro zijn, namelijk van: caseïne, isolaat en concentraat.

Wat zijn de verschillen hier? Miniem?

Hydrolized whey isolate
Hydrolized whey concentrate
Hydrolized Caseine
 
Hydro whey en Hydro caseine.
isolaat en concentraat zijn andere vormen van whey.(qua bewerking) hydro is puurste vorm, maar eigenlijk vrij nutteloos tov isolaat. Alleen als je geen lactose kunt verdragen
 
Wat is het verschil dan tussen Hydro whey en Hydro caseïne?
 
Ja dat weet ik. Maar wat is dan het verschil in opname en werking van de verschillende vormen van Hydro?
 
Ja dat weet ik. Maar wat is dan het verschil in opname en werking van de verschillende vormen van Hydro?
Hydro is puurste vorm, snelst opneembaar.
Er zijn geen verschillende vormen hydro.
Aardbeienvla is ook geen aardbeienyoghurt
 
Er zijn geen verschillende vormen Hydro?

Er is Hydro van caseïne en Hydro van whey concentraat/isolaat.
 
Nee, klinkt na mijn mening meer naar marketing.
Je hebt hydrolisaat (snelst opneembare eiwit) isolaat( iets minder snel maar nog vrij puur) en dan concentraat ( zit meer vet en lactose in dus iets trager) en dan heb je caseïne( trage eiwitten) persoonlijk zou ik voor concentraat gaan als je geen problemen met lactose hebt of iets van een wedstrijd wilt gaan doen, eventueel kun je ook caseïne nemen voor het slapen gaan. Hydro en isolaat is voor een gemiddelde hobbybuilder vrij overbodig mits je geen problemen hebt met lactose.
 
Melkeiwit bestaat uit wei en caseïne (20-80%). Je krijgt ze alle drie als poeder met hun eigen kenmerken.
Hydro, iso of concentraat slaat op de filteringswijze.
 
Er zijn geen verschillende vormen Hydro?

Er is Hydro van caseïne en Hydro van whey concentraat/isolaat.
Je haalt van alles door elkaar zoals ik je ook in andere topic zei. Hydrolisaat is geen product, dat is een vorm van Whey of Caseïne !
Zoals ik je ook al eerder vertelde dat het mengen van Hydro-Whey en caseine zonde is. Hydro whey neem je omdat je wilt dat het snel opgenomen wordt, en geen tot amper vet en lactose bevat. anders is het compleet nutteloos
 
Hydroliseren is het splitsen van een chemische verbinding. Hydrolisaat zegt dus iets over de bewerking van de whey. De aminozuurketens zijn al opgeknipt in kortere stukjes.
Je kunt alle soorten eiwit hydroliseren. Je lichaam hydroliseert zelf ook alle eiwitten d.m.v. enzymen (proteasen).
Hydrolisaat is dus in feite voorverteert, waardoor je lichaam het makkelijker en sneller opneemt.

Hydrolisaat klinkt spannend, maar voor de gemiddelde gymrat een veel te dure bron van eiwitten.
 
Zolang je concentraat gewoon goed kunt verdragen (ivm lactose) is er inderdaad geen enkele reden een duurdere variant te nemen als isolaat of hydrolisaat.
Dit stukje moest er nog bij idd anders zou ik idd isolaat nemen.
 
Dit stukje moest er nog bij idd anders zou ik idd isolaat nemen.
Het hele jaar door? Switchen jullie niet tijdelijk na isolaat of hydrolisaat dan als je een wedstrijd prep ingaat? Ik was van mening dat lactose je een vettere look "kan" geven? Dacht dat dan de melkproducten ook beter vermeden konden worden?
 
Het hele jaar door? Switchen jullie niet tijdelijk na isolaat of hydrolisaat dan als je een wedstrijd prep ingaat? Ik was van mening dat lactose je een vettere look "kan" geven? Dacht dat dan de melkproducten ook beter vermeden konden worden?
Ik heb gewoon whey concentraat gebruikt tot 5 dagen voor de show
 
Word Hydro van Caseïne dan ook binnen een uur opgenomen?
 
Word Hydro van Caseïne dan ook binnen een uur opgenomen?
Nee, Caseïne is langzaam opneembaar. Het wordt niet ineens Whey omdat het de Hydrolisaat versie is. Whey wordt snel opgenomen, en bezit meer % eiwit. Hydrolisaat bezit meer eiwit per 100gram, omdat er amper vet en lactose in zit
 
Back
Naar boven