Fitness Seller

Whey Hydrolisaat - Body & Fit Sports Nutrition

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Whey Hydrolisaat na de training is de meest spieropbouwende keuze. Waarom? Dit komt door het specifieke productieproces. Whey Proteine wordt hierin gehydrolyseerd, enzymmatig behandeld, hierdoor ontstaan kortere aminozuurketens als bij Whey Concentraat of Whey Isolaat. Deze kortere aminozuurketens hebben nagenoeg geen vertering nodig en worden makkelijk en snel door het lichaam opgenomen. Al binnen 10 minuten na het drinken van Whey Hydrolisaat kunnen je spieren beschikken over een piek aan herstellende en spieropbouwende aminozuren!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Reeds 1,5 week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Heb de Vanille smaak geprobeerd. Mixt perfect en heb totaal geen last van klontjes oid. Smaak is net beetje anders vanwege het hydrolisaat. Het betreft hier een puurdere vorm van whey en dat proef je ook. Vanille was evengoed erg lekker om te drinken.
  • Welke dosis heb je gebruikt? Afhankelijk van de training 40-80gr PWO.
  • Waar heb je het supplement gekocht? Heb dit product op de dag van uitkomst meteen besteld op www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? De voordelen van deze topshop zijn bij iedereen wel bekend. Topservice, zelf cadeau(s) selecteren, snelle levering en voordelige prijzen!
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? De introductieprijs voor 2000gr bedroeg 39,90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Zeer zeker! Ben al reeds een jaar bezig met Hydrolisaat en je merkt het snellere herstel. De puurste proteine beschikbaar. Nu B&F een voordelig en hoogstaand product levert, is dit voor mij mijn vaste proteine geworden.

Mijn review:

Toelichting:

Zoals hierboven reeds aangegeven gebruik ik nu sinds een jaar Hydrolisaat als mijn proteine. De voordelen van Hydrolisaat zijn uiteraard het uiterst schone profiel van een pure isolaat en het hydrolisatieproces waardoor de proteine als ultra snelle aminozuren binnen 10minuten worden opgenomen.

Toen vorige week de Hydrolisaat uitkwam heb ik deze dan ook dezelfde dag besteld. Ik zelf gebruikte altijd ISO-100 of Hydrowhey van ON. De prijzen van deze merken liggen uiteraard stukje hoger.
De motivatie was dus simpelweg een top kwaliteit Hydrolisaat voor minder centjes ;)


Profiel:
(zie bijlage).
Het betreft hier een schoon profiel, echter in vergelijking met Hydrowhey en ISO-100 (waar geen khd en vetten inzitten) zitten er bij de B&F Hydrolisaat wel minimale khd en vetten in (1,57 en 2,24).


Smaak:
Heb gekozen voor de vanille. Altijd goed te doen, past overal bij.
Deze vanille is romig en licht zoetig, met een slightly bitterish taste. Dit is te verklaren door het hydrolisatieproces waardoor er een zo puur mogelijke proteine wordt gegarandeerd.
Ik mix mijn shakes altijd met 400ml water omdat ik simpelweg 50-80gr per shake neem. Mixt perfect, lost helemaal op en ook een pluspuntje, mijn beker gaat er niet van stinken! Top dus.


De levering:
Zoals ik gewend ben van BodyenFit. Snelle verzendbevestiging en volgende dag bezorgt.


De verpakking:
Ook de hydrolisaat past thuis binnen de productlijn van BodyenFit. Witte pot met glimmende details.
Nothing fancy, gewoon strak, netjes en duidelijk.


Conclusie:

+ Hoogwaardige proteine
+ Goede smaak ondanks hydrolisatieproces.
+ Goed oplosbaar
+ Voordelige prijs! 39,90 ivm 54,99 voor 1,6kg Hydrowhey ON en ISO-100 2,3kg voor 59,90
- Licht bitter
- Iets minder schoon dan Hydrowhey en Iso-100

hydrolisaat.jpg


samenstellingoptipep.JPG
 
nette review, nu zal zeker de verkoop stijgen;)
 
Zeker een goede toevoeging ik vind deze ook lekker zeker voor een hydrosolaat eiwit lekker van smaak.
 
Bedankt voor je mooie review! :) Whey Hydrolisaat
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik heb twee vragen:

1. Als het echt zo schoon en perfect gefilterd is, waarom valt het eiwitpercentage dan zo relatief laag uit per 100 gram?

2. Tot welke verhouding is dit sneller opneembaar dan Isolaat, en in hoeverre is dit relevant?
 
Ik heb twee vragen:

1. Als het echt zo schoon en perfect gefilterd is, waarom valt het eiwitpercentage dan zo relatief laag uit per 100 gram?

2. Tot welke verhouding is dit sneller opneembaar dan Isolaat, en in hoeverre is dit relevant?

Vraag 1 is te beantwoorden door B&F :p

Vraag 2 het is voornamelijk bedoeld voor in de ochtend om dus je eiwitten binnen te krijgen die snel opnemen om ze de katabole toestand in het lichaam tegen te gaan. Zelfde kan gezegd worden voor na de training. Isolaat is zuiverder dan Whey maar heeft geen super snelle opname daar waar deze dat dus wel heeft.
 
Eindelijk ook hydro-whey van B&F!
Deze ga ik ook zeker proberen.

Eigenlijk moeten ze op sportscholen ook alleen maar Hydro whey schenken.
Wat heb je er aan als je 30min moet wachten totdat je aminos in je lichaam hebt!

Moet gewoon direct opgenomen worden :D
 
Lekker voor mijn cutting
 
Eindelijk ook hydro-whey van B&F!
Deze ga ik ook zeker proberen.

Eigenlijk moeten ze op sportscholen ook alleen maar Hydro whey schenken.
Wat heb je er aan als je 30min moet wachten totdat je aminos in je lichaam hebt!

Moet gewoon direct opgenomen worden :D

30min? Naar mijn weten duurt het 60-90min voor het je bloed bereikt ;)

Hydrolisaat schijnt met 10min opgenomen te worden
 
En hoe verhoudt het product zich tot Muscle Protect? Deze kun je natuurlijk ook net voor je training drinken en na KT. Ben je ook voorzien neem ik aan?
 
Ik heb twee vragen:

1. Als het echt zo schoon en perfect gefilterd is, waarom valt het eiwitpercentage dan zo relatief laag uit per 100 gram?

2. Tot welke verhouding is dit sneller opneembaar dan Isolaat, en in hoeverre is dit relevant?

De snelheid in opname is alleen echt relevant na de training. Dat Whey Hydrolisaat ook makkelijker opneemt heeft te maken met het Hydroliseren hierdoor ontstaan kortere aminozuurketens. Dit kan ook de vertering vergemakkelijken (neemt als het ware letterlijk een stukje werk van je lichaam over), voor veel mensen zou daardoor de Hydrolisaat een te preferen Proteine kunnen zijn in zijn algemeenheid. bv ook voor de training genomen is dit een voordeel. Het Hydroliseren als productieproces staat los van het eiwitgehalte of filtratie. Het zijn toch wel 2 andere producten al is het beginpoduct gelijk.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 09:38 ----------

En hoe verhoudt het product zich tot Muscle Protect? Deze kun je natuurlijk ook net voor je training drinken en na KT. Ben je ook voorzien neem ik aan?

Muscle Protect bevat vrije BCAA/glutamine/EAA aminozuren. Ideaal om te nemen tijdens de training.:)
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie reactie!
Ik zie al wel dat dit product niet voor mij is, ik houd het wel bij jullie isolaat :)
 
Hartelijk dank voor jullie reactie!
Ik zie al wel dat dit product niet voor mij is, ik houd het wel bij jullie isolaat :)

Ok, dank je:)
 
Recente studie 'Show me the whey' uit 2012 over hydrolisaat:

Then there is also hydrolyzed whey protein (also called hydrolyzed whey peptides). When a protein is hydrolyzed is means that it, by technological processes, has been split to smaller chains of amino acids, called peptides 16, 30-33. The hydrolytic process mimics our own digestive actions; thus it can be said that hydrolyzed protein is a predigested protein. Hydrolyzed proteins contain mostly di-peptides and tri-peptides, and are absorbed more rapidly than free-form amino acids and much more rapidly than intact (non-hydrolyzed) proteins 34-46.

Consumption of whey protein hydrolysate in post-exercise (and before strength training workouts) drinks is preferred because it results in a faster increase in blood amino acid concentrations and a higher insulin response during a 2-3 h period than does intact protein 47-49. The simultaneous increase in blood amino acids and insulin levels in turn significantly promotes muscle protein synthesis and inhibits muscle protein breakdown 50-58.

It is especially interesting that consumption of protein hydrolysate solutions (that also contain 15 g glucose) result in peak blood insulin concentrations that are two and four times higher than after the ingestion of milk and glucose solutions (15 g glucose in water), respectively 49. This despite the fact the milk dose in that study contained nearly three times more carbohydrate 49.

Thus, when one consumes protein hydrolysates in post-exercise drinks (and pre resistance exercise) one can create a powerful response in blood amino acids and insulin levels without having to ingest large amounts of carbohydrates and unnecessary calories. Another practical advantage is that one can ingest a protein hydrolysate-containing supplement immediately after exercise without becoming bloated and not excessively suppressing appetite, so one can eat another meal sooner, possibly optimizing the post-exercise “anabolic window”. Have you been frustrated over protein powders that clog your shaker? Then you have an additional reason to get a whey protein powder with hydrolysates because the hydrolysates increase the solubility of the product.
 
Eindelijk ook hydro-whey van B&F!
Deze ga ik ook zeker proberen.

Eigenlijk moeten ze op sportscholen ook alleen maar Hydro whey schenken.
Wat heb je er aan als je 30min moet wachten totdat je aminos in je lichaam hebt!

Moet gewoon direct opgenomen worden :D

Is een keuze die men maakt. Anders zou pepto pro er niet zijn. Iedereen zn voorkeu. Ik ben fan van pepto pro maar ga nu deze ook proberen...ben heel benieuwd. Wordt steeds breder qua keuzes en wel op hoog niveau sups.
 
Mijn nieuwe ochtend shake voor de snelle eiwitten
 
Zit nog te twijfelen of ik dit neem als mijn peptopro op is :D
Denk het stiekem wel haha
 
Is een keuze die men maakt. Anders zou pepto pro er niet zijn. Iedereen zn voorkeu. Ik ben fan van pepto pro maar ga nu deze ook proberen...ben heel benieuwd. Wordt steeds breder qua keuzes en wel op hoog niveau sups.
We blijven druk bezig om telkens nieuwe en betere producten toe te voegen. We zijn blij om te horen dat dat heel goed gelukt is met ook de Whey Hydrolisaat. :cool:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zit nog te twijfelen of ik dit neem als mijn peptopro op is :D
Denk het stiekem wel haha
Zou het zeker aanraden om te proberen. Lekkere smaak en in verhouding ook goedkoper, zeker aan te raden om als alternatief te nemen.

Ralf
 
Zit nog te twijfelen of ik dit neem als mijn peptopro op is :D
Denk het stiekem wel haha

Doen kerel! Ik ben na het lezen van wetenschappelijke studies al een flinke tijd bezig met hydrolisaat.
Ben ZO tevreden dat ik niet meer terug ga naar gewone whey!!

Nu B&F een hydrolisaat heeft voor minder centjes, is dit voor mij een WIN WIN! <3
 
Back
Naar boven