MuscleMeat

Whey i.c.m. melk of water?

Bezoekers in dit topic

DaanD

Cool Novice
Lid geworden
17 jan 2016
Berichten
176
Waardering
63
Lengte
1m82
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Hallo dbbers,

Ik ben de laatste tijd mijzelf aan het verdiepen in hoe het menselijk lichaam omgaat met bijvoorbeeld eiwit, koolhydraten, vet, alchol etc. Ik stuiten op een stukje over hoe whey reageert i.c.m water of melk en heb hier zo mijn mening over of dat het een groot effect heeft. Graag zou ik jullie mening ook willen horen :)

Eiwitten hebben een bepaalde aminozuuropbouw die vergeleken kan worden met de manier waarop het menselijk lichaam is opgebouwd. Hoe dichter dit overeenkomt met de menselijke aminozuuropbouw, hoe effectiever het product is. Een hoogwaardig eiwit, zoals een whey, moet dan ook zo goed mogelijk in tact blijven bij inname in het menselijk lichaam. Het is dan ook niet gewenst een eiwit poeder of aminozuren in te nemen met een andere, minderwaardigere bron van aminozuren. Een goed voorbeeld hiervan is melk. Melk heeft een veel lagere biologische waarde dan een whey preparaat. Als je een whey eiwit inneemt met melk, gaan de aminozuren uit beide producten competitie met elkaar aan. Hierdoor ontstaat een mix van deze aminozuren, waardoor er uiteindelijk een minderwaardiger product in het lichaam wordt opgenomen in tegenstelling tot als het bijvoorbeeld met water wordt ingenomen. Het feit dat het met melk wordt ingenomen is eigenlijk ontstaan in de sportscholen omdat de smaak gewoonweg beter is. Echter, is Nederland een van de weinige landen waar dit nog gebeurd. Water of vruchtensap is dan ook een veel betere methode voor inname. Vruchtensap is eigenlijk nog beter, omdat dit ook het insuline niveau in het lichaam verhoogt, waardoor de aminozuren beter de cellen in wordt getransporteerd.

De vraag is dus, denken jullie dat dit een groot effect heeft?
 
Dit is echt klinkklare onzin :roflol:
 
Whey=melkeiwit.... zelfde aminoprofiel dus? Ben geen deskundige maar dit klinkt als lukrake onzin...
En al zou het waar zijn.... je zal dan ook nooitt het verschil merken...
Zuivel is niet ideaal in deze sport, maar dat is een ander verhaal
 
Geschreven door Ralph?
 
Melk bestaat voor 80% uit caseine en 20% whey. Bovendien is het voor bodybuilding juist wel ideaal.
 
Het is dan ook niet gewenst een eiwit poeder of aminozuren in te nemen met een andere, minderwaardigere bron van aminozuren
Oke, waarom?
Als je een whey eiwit inneemt met melk, gaan de aminozuren uit beide producten competitie met elkaar aan.
Wat de actual fuck is dit voor BS :roflol: Aminozuren die met elkaar competitie aan gaan. Want je lichaam kan natuurlijk niet zonder problemen bergen met aminozuren opnemen.
Vruchtensap is eigenlijk nog beter, omdat dit ook het insuline niveau in het lichaam verhoogt, waardoor de aminozuren beter de cellen in wordt getransporteerd.
Ja want insuline spiken is super belangrijk, en whey doet dit zelf ook nog niet. :roflol:

Ik weet niet waar je dit gevonden hebt maar ik raad je aan daar geen informatie meer vandaan te halen.
 
Het leek mij ook al sterk, vandaar dat ik de mening van jullie ook wou horen

Bedankt voor de reacties!
 
Kan prima met melk genomen worden. Voordeel is dat je dan extra kcal binnenkrijg (voor in de bulk) en de smaak beter is.
Tijdens een cut zou ik kiezen voor een shake met water, zodat je het aantal kcal lager houdt...
 
Melk bestaat voor 80% uit caseine en 20% whey. Bovendien is het voor bodybuilding juist wel ideaal.
Zuivel ideaal voor bb.... man man man
 
Whey=melkeiwit.... zelfde aminoprofiel dus? Ben geen deskundige maar dit klinkt als lukrake onzin...
En al zou het waar zijn.... je zal dan ook nooitt het verschil merken...
Zuivel is niet ideaal in deze sport, maar dat is een ander verhaal
Nee, whey is serum. Melk eiwit is + caseine.
Serum bij melk goeien verhoogd dus het aantal aminozuren. Je hebt een compleet profiel nodig, je zal in theorie dus extra aminozuren over hebben.
 
Lol welke idioot heeft dat geschreven. Melk is gewoon perfect aminozuur profiel
 
Whey=melkeiwit.... zelfde aminoprofiel dus? Ben geen deskundige maar dit klinkt als lukrake onzin...
En al zou het waar zijn.... je zal dan ook nooitt het verschil merken...
Zuivel is niet ideaal in deze sport, maar dat is een ander verhaal

Heiligschennis =(
 
Heiligschennis =(
Zuivel zorgt voor een dikke huid... vocht... onnodig suiker..
Bodybuilding staat voor groeien en droog blijven. Geen zuivel dus.
Vind een fatsoenlijke bodybuilder die er year round goed uitziet en op dagelijkse basis zuivel naar binnen werkt
 
Zuivel zorgt voor een dikke huid... vocht... onnodig suiker..
Bodybuilding staat voor groeien en droog blijven. Geen zuivel dus.
Vind een fatsoenlijke bodybuilder die er year round goed uitziet en op dagelijkse basis zuivel naar binnen werkt
Lol dikke huid plsss :roflol: hoe de fuck moet zuivel je huid dikker maken, kan vanuit biologisch standpunt echt absoluut geen 1 logische verklaring daarvoor bedenken. Met suiker is echt 0,0 mis, en ik vreet makkelijk een paar kg zuivel per dag, veins lopen overal en huid is nog nooit zo dun geweest
 
Nu weet ik dus weer waarom ik nooit in deze sectie van het forum reageer
 
Lol dikke huid plsss :roflol: hoe de fuck moet zuivel je huid dikker maken, kan vanuit biologisch standpunt echt absoluut geen 1 logische verklaring daarvoor bedenken. Met suiker is echt 0,0 mis, en ik vreet makkelijk een paar kg zuivel per dag, veins lopen overal en huid is nog nooit zo dun geweest
Lol succes ermee, als jij dat vindt dan blijf je dat lekker doen :p als je ooit 'echt" lean wil worden, probeer het dan eens zonder zuivel
 
Results:

On average, participants gained weight and WC during follow-up. Dairy intake increased across exams. After adjusting for demographic and lifestyle factors (including diet quality), participants who consumed
glyph.gif
3 servings per day of total dairy had 0.10kg (±0.04) smaller annualized increment of weight (Ptrend=0.04) than those consuming <1 serving per day. Higher total dairy intake was also marginally associated with less WC gain (Ptrend=0.05). Similarly, participants who consumed
glyph.gif
3 servings per week of yogurt had a 0.10kg (±0.04) and 0.13cm (±0.05) smaller annualized increment of weight (Ptrend=0.03) and WC (Ptrend=0.008) than those consuming <1 serving per week, respectively. Skim/low-fat milk, cheese, total high-fat or total low-fat dairy intake were not associated with long-term change in weight or WC.

Conclusion:

Further longitudinal and interventional studies are warranted to confirm the beneficial role of increasing total dairy and yogurt intake, as part of a healthy and calorie-balanced dietary pattern, in the long-term prevention of gain in weight and WC.
http://www.nature.com/ijo/journal/v38/n2/abs/ijo201378a.html

Als er al een effect is dan eerder positief
 
Allemaal super fijn... kijk ff naar je bron.. is dit geschikt voor mensen die gewoon sporten om er iets beter uit te zien. Ja zeer geschikt.
Voor een bodybuilder op niveau. Nee totaal niet..
 
Back
Naar boven