AndroidHealthClinic

whey nuttig voor mij? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GKK

Novice
Lid geworden
25 mrt 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Een paar maanden geleden ben ik begonnen met fitness/krachttraining.
Het doel is om vetpercentage te verlagen(begonnen met 17,8% en zit nu net in de 14%), en spiermassa op te bouwen.

Via de sportschool heb ik trainingsschema's gevolgd voor een spieropbouw en cardio, en ben nu op het punt gekomen dat ik een full body workout ga doen.
Nu heb ik een vraag, ik werk in de horeca en eet ik heel onregelmatig. wel probeer ik voldoende te eten, maar nou vraag ik mij af of het uberhaupt zin heeft om whey te gaan gebruiken om de eiwitinname aan te vullen.

Verder ben ik echt een leek op het vlak van sportvoeding/eetschema's.:)

Alvast bedankt!
 
Is je eiwitinname dan niet voldoende?
 
Als je denkt eiwitten tekort te komen is een wheyshake makkelijk om dat op te vangen. Ook wanneer je door drukte geen zin/tijd hebt om je kip/vis/eieren of wat dan ook klaar te maken is het makkelijk. Als je omrekent wat je betaald per gram eiwit uit een wheyshake is het vaak nog goedkoper ook. Ik zou wel voor een huismerk/blend gaan en niet extra gaan betalen voor isolaat/hydroisolaat/hydroultraisolaat of wat dan ook want dat voegt niks extras toe. En het lijkt me een goed idee toch is serieuzer met je voeding aan de slag te gaan daar zul je meer progressie mee maken dan met het simpel toevoegen van een wheyshake. Het is ook zonde als je meerdere dagen hard traint maar er niet het maximale uithaalt omdat je voeding niet in orde is.
 
bedankt voor de snelle reacties!

precies de inname van eiwitten/koolhydraten e.d. is lastig berekenen voor mij.
aangezien het "vaak even snel wat naar binnen werken" is.
maar ik merk gewoon dat het niet voldoende is, dus ben ik zelf al begonnen om voor zuivel(yoghurt, kwark en melk) te gaan eten.
 
bedankt voor de snelle reacties!

precies de inname van eiwitten/koolhydraten e.d. is lastig berekenen voor mij.
aangezien het "vaak even snel wat naar binnen werken" is.
maar ik merk gewoon dat het niet voldoende is, dus ben ik zelf al begonnen om voor zuivel(yoghurt, kwark en melk) te gaan eten.

Tja snel naar binnen werken.
je zou toch, zeker in het begin, je voeding moeten wegen en in myfitnespall od ingeven.
 
zou s'morgens en direct na je training whey nemen, mits je onregelmatig eet.

Dat zijn toch de momenten dat je lichaam ze zeker wel kan gebruiken.

yoghurt kwark en melk, zijn ook al een goede aanvulling, je kan ook hard gekookte eitjes meenemen of blikjes tonijn...
 
Tja snel naar binnen werken.
je zou toch, zeker in het begin, je voeding moeten wegen en in myfitnespall od ingeven.

In dat geval, nee. Whey shakes gaan jou niets extra's leveren.
Een goed voedingsschema (waar je al dan niet whey in opneemt) daarentegen wel.
 
Back
Naar boven