XXL Nutrition

Whey of gewoon? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Menace

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 aug 2005
Berichten
46
Waardering
0
Lengte
1m83
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om in mn voedingsschema de eiwitten goed te verdelen en ik wil dit ook d.m.v. proteine shakes doen of whey..., ik weet niet welke ik moet hebben. Mijn doel is af te vallen en spiermassa te kweken, maar ik begreep dat ik beter geen whey kon nemen, maar ik kreeg een warrige uitleg, ik ben nog niet zo lang bezig, is whey voor mensen die al langer bezig zijn ofzo ???

Thanks en weten jullie nog goedkope proteine poeder of whey adressen(wat maar beter voor mij is)
 
Mijn doel is af te vallen en spiermassa te kweken

tis het een of het andere
whey => xxlnutrition of body&health
 
Is mij verteld dat het wel kon, maar mijn spieren moeten hersteld worden en daarvoor heb ik toch eiwitten nodig? Maar ik wil ook afvallen en heb daarom iets nodig wat low fat is, en daarom de vraag of ik whey nou wel of niet kan gebruiken. Het is mij namelijk afgeraden maar ik weet dan niet echt goed wat ik wel kan nemen. Ik doe spier-training 2 uur per dag en 1 uurtje cardio, wat kan ik nou het beste nemen waardoor ik niet aankom maar toch wel genoeg eiwitten krijg?
 
Maar ik wil ook afvallen en heb daarom iets nodig wat low fat is,
een van de grootste mythes

je zult je moeten verdiepen in de cut/bulk cyclus
 
ja daar ben ik mee bezig, ik ben met een cut voedingsschema bezig, maar ik wil niet alleen kip eten, zeg je dat je dus geen proteine shake of whey kan gebruiken als je aan het cutten bent? dit werd tegen gesproken door een ervaren bodybuilder die me zei dat afvallen wel kan en spiermassa kweken, afvallen zou langzamer gaan dan als je er volledig op concentreerd en spiermassa verliest, wat ik niet wou... ik heb al spiermassa gekweekt en 5kg vet afgevallen in 3 week, dat spreekt dus wat ik begrijp jouw mening tegen..., maar goed ik ben zelf ook een amateur, ik wil weten hoe nu verder te gaan :S
 
roxxe zei:
een van de grootste mythes

je zult je moeten verdiepen in de cut/bulk cyclus
Wat is de mythe? dat je in de cut geen whey of proteine kan gebruiken als eiwit ???

Wat duidelijkere uitleg zou op zn plaats zijn, ik heb al veel gezocht en gelezen, maar kan niet duidelijk krijgen waarom ik geen whey in de cut kan gebruiken of proteine shake in mn voedingsschema zolang ik aan mn calorieen kom en niet er boven en goede e/k/v/ verhouding, maar misschien ben ik gewoon dom :p
 
Iemand????
:help: :dunno: :grumble: :gosh: :scared: :eek!: :headbang: :yell: :shrug: :coffeepc:
 
Je kan whey gebruiken in zowel de cut als in de bulk. Het is gewoon een extra aanvulling qua eiwitten op je normale voeding.

Echter in de cut zorg je ervoor dat je meer calorien verbruikt dan dat je tot je neemt, en in de bulk zorg je ervoor dat je flink meer neemt dan dat je verbruikt. Eiwitten heb je in beide gevallen nodig, in de bulk om nieuwe spieren aan te maken, in de cut om te onderhouden wat je al hebt.
 
Menace zei:
Mijn doel is af te vallen en spiermassa te kweken, maar ik begreep dat ik beter geen whey kon nemen, maar ik kreeg een warrige uitleg, ik ben nog niet zo lang bezig, is whey voor mensen die al langer bezig zijn ofzo ???

Thanks en weten jullie nog goedkope proteine poeder of whey adressen(wat maar beter voor mij is)

Whey is gewoon normaal eiwit wat iets sneller wordt opgenomen in het lichaam dan ander eiwit (binnen 30 minuten op de lege maag).
Na de training heeft je lichaam zo snel mogelijk bouwstoffen nodig om in de anabole staat te komen en daarom neemt met dan "snel" whey eiwit.


Menace zei:
Maar ik wil ook afvallen en heb daarom iets nodig wat low fat is, en daarom de vraag of ik whey nou wel of niet kan gebruiken. Het is mij namelijk afgeraden maar ik weet dan niet echt goed wat ik wel kan nemen. Ik doe spier-training 2 uur per dag en 1 uurtje cardio, wat kan ik nou het beste nemen waardoor ik niet aankom maar toch wel genoeg eiwitten krijg?

Zorg altijd dat je minimaal 15% van je energie uit vet haalt! Anders maakt je lichaam significant minder testosteron aan en krijg je een slechtere cholesterolspiegel (klinkt tegenstrijdig, weet ik). Je wordt niet dik van vet eten, maar dik van verzadigd vet en snelle suikers.

Je bent jezelf compleet aan het overtrainen!!!!! 2 uur krachttraining per dag :eek: Maak daar maar 3 x per week 1 uur van.
Wanneer je je lichaam overtraint kun je nooit meer herstellen.
Ik raad je aan om 1/2 uur voor de training en direct na de training/cardio ongeveer 20 g whey eiwit te nemen. Dit zorgt ervoor dat je lichaam je spieren niet gaat opvreten tijdens de training.


Menace zei:
ja daar ben ik mee bezig, ik ben met een cut voedingsschema bezig, maar ik wil niet alleen kip eten, zeg je dat je dus geen proteine shake of whey kan gebruiken als je aan het cutten bent?

Juist wel veel eiwitten nemen tijdens het cutten. Dit voorkomt voor een groot deel dat je lichaam je spieren verliest.
 
Big'r zei:
Wanneer je je lichaam overtraint kun je nooit meer herstellen.

uuuhh.. ik hoop dat dat niet waar is!! :eek:
 
Oke dus whey is sneller, maar is whey vetter dan "gewone" proteine? ik zie namelijk dat whey ook erg goedkoop verkrijgbaar is, hoe kan dat als het beter is? Daarnaast train ik 4x per week 'sochtends de spiergroepen ongeveer 2 uur en elke avond 1 uurtje cardio, daar zit toch wel genoeg tijd tussen of niet?
 
Menace zei:
Oke dus whey is sneller, maar is whey vetter dan "gewone" proteine? ik zie namelijk dat whey ook erg goedkoop verkrijgbaar is, hoe kan dat als het beter is? Daarnaast train ik 4x per week 'sochtends de spiergroepen ongeveer 2 uur en elke avond 1 uurtje cardio, daar zit toch wel genoeg tijd tussen of niet?

waarom niet 1 uur trainen en dan knallen?! dat doet haast iedereen hier..
en whey is niet vetter volgens mij nee..En al zou dat? Je neemt toch geen kilos whey per dag dus die paar gram vet maakt toch niet uit lijkt mij..
 
Menace zei:
Oke dus whey is sneller, maar is whey vetter dan "gewone" proteine? ik zie namelijk dat whey ook erg goedkoop verkrijgbaar is, hoe kan dat als het beter is? Daarnaast train ik 4x per week 'sochtends de spiergroepen ongeveer 2 uur en elke avond 1 uurtje cardio, daar zit toch wel genoeg tijd tussen of niet?

Simpel gezegd: eiwit = eiwit. vet = vet.

Whey eiwit is niet beter. Het is alleen "beter" --> meer functioneel om te nemen voor en na de training dan ander eiwit.

Kerel. Wanneer je aan het cutten bent herstel je minder snel dan normaal. Dit betekent dat je niet meer krachttraining moet doen dan nodig. Je groeit door rust na de training en niet door veel te trainen.
3 x per week 1 uur krachttraining is genoeg.
Wanneer je langer dan 1-1,5 uur gaat trainen, gaat je lichaam meer cortisol (=afbraakhormoon) aanmaken. En raadt eens wat dat met je spieren doet...
De rust tusssen de ochtend en avondtraining is lang genoeg ja.
 
Balboa18 zei:
waarom niet 1 uur trainen en dan knallen?! dat doet haast iedereen hier..
en whey is niet vetter volgens mij nee..En al zou dat? Je neemt toch geen kilos whey per dag dus die paar gram vet maakt toch niet uit lijkt mij..
Als je bedoelt 'sochtends cardio en 'savonds krachttraining kan ik het heel simpel stellen; 'sochtends kan ik overal bij en heb ik veel energie, 'savonds kan ik rustig aan de cardio, want die zijn dan vrij ;)
 
Big'r zei:
Simpel gezegd: eiwit = eiwit. vet = vet.

Whey eiwit is niet beter. Het is alleen "beter" --> meer functioneel om te nemen voor en na de training dan ander eiwit.

Kerel. Wanneer je aan het cutten bent herstel je minder snel dan normaal. Dit betekent dat je niet meer krachttraining moet doen dan nodig. Je groeit door rust na de training en niet door veel te trainen.
3 x per week 1 uur krachttraining is genoeg.
Wanneer je langer dan 1-1,5 uur gaat trainen, gaat je lichaam meer cortisol (=afbraakhormoon) aanmaken. En raadt eens wat dat met je spieren doet...
De rust tusssen de ochtend en avondtraining is lang genoeg ja.
Ik train niet alleen, ik denk dat het daarom wat langer duurt, misschien kan ik het beperken tot 1,5 uur, maar wel 4x per week, ik train maandag, dinsdag (woensdag rust), donderdag, vrijdag (zaterdag, zondag rust) is dit onvoldoende rust ??
 
We hebben hier te maken met een persoon die:

- wil afvallen
- eiwitten nodig vindt/heeft

Ik behandel eerst het afval verhaal:

Ik zie veel mensen op de sportschool die dik zijn, en die lekker stoer gaan zitten doen met superzware gewichten.

Ze kweken wel spieren, MAAR WAT HEB JE DAARAAN ALS JE DAT BLUBBER NIET EERST WEGWERKT! ZO ZIE JE DIE SPIEREN TOCH NIET.

Trainingsdoel afvallen? Lichtere gewichten pakken waarbij je 15-20 herhalingen doet. Want je moet droog worden om je spieren zichtbaar te maken aan die meiden. Ga ook rennen, roeien, fietsen etc...

Dus je moet vetvrije massa zien te krijgen. Dat is je trainingsdoel en daar hoort een andere manier van trainen bij.

En nu het eiwit verhaal:

Kijk daarmee uit als je een beetje dik bent.
Heel veel shakes die bevatten superveel koolhydraten. En je weet wat met koolhydraten gebeurt als je ze niet verbrandt. Dan wordt je een ballon, oftwel nog dikker. Die koolhydraten zijn snel hoor. Ze geven wel energie natuurlijk.

Ga op zoek naar een shake met weinig koolhydraten en veel eiwitten. Meestal zijn dat de Whey shakes. Ze zijn ook duurder dacht ik. Je spieren hebben sowieso eiwitten nodig voor herstel. Je moet ervoor zorgen dat je samen met je gewone voeding genoeg binnen krijgt. 2 gram per kilo lichaamsgewicht.

groet,
 
oussamaatje zei:
We hebben hier te maken met een persoon die:

- wil afvallen
- eiwitten nodig vindt/heeft

Ik behandel eerst het afval verhaal:

Ik zie veel mensen op de sportschool die dik zijn, en die lekker stoer gaan zitten doen met superzware gewichten.

Ze kweken wel spieren, MAAR WAT HEB JE DAARAAN ALS JE DAT BLUBBER NIET EERST WEGWERKT! ZO ZIE JE DIE SPIEREN TOCH NIET.

Trainingsdoel afvallen? Lichtere gewichten pakken waarbij je 15-20 herhalingen doet. Want je moet droog worden om je spieren zichtbaar te maken aan die meiden. Ga ook rennen, roeien, fietsen etc...

Dus je moet vetvrije massa zien te krijgen. Dat is je trainingsdoel en daar hoort een andere manier van trainen bij.

En nu het eiwit verhaal:

Kijk daarmee uit als je een beetje dik bent.
Heel veel shakes die bevatten superveel koolhydraten. En je weet wat met koolhydraten gebeurt als je ze niet verbrandt. Dan wordt je een ballon, oftwel nog dikker. Die koolhydraten zijn snel hoor. Ze geven wel energie natuurlijk.

Ga op zoek naar een shake met weinig koolhydraten en veel eiwitten. Meestal zijn dat de Whey shakes. Ze zijn ook duurder dacht ik. Je spieren hebben sowieso eiwitten nodig voor herstel. Je moet ervoor zorgen dat je samen met je gewone voeding genoeg binnen krijgt. 2 gram per kilo lichaamsgewicht.

groet,
Thanks, wat betreft waar je het over hebt 15/20 reps heb ik eerder gedaan, maar dat werkte slechter dan hoe ik het nu doe, ik val af en kweek meer spieren, doordat ik 50% eiwitten in mn voedingsschema hou en langzame cardio doe is de spieren die ik afbreek te verwaarlozen, ik denk dat het voor sommige beter zou werken meer reps te doen, maar ik heb het een aantal maanden gedaan en daarin heb ik minder resultaat geboekt dan zoals nu binnen een maand...
 
Back
Naar boven