AndroidHealthClinic

Whey Perfection

Bezoekers in dit topic

Ronnie Coleman

Cool Novice
Lid geworden
10 feb 2014
Berichten
188
Waardering
2
Hallo bb's,

Ik ben sinds kort een eet schema aan het maken, hij is nu zo ong. bijna af, maar ik zou graag nog whey er bij willen doen.
Nu heb ik paar vraagjes.
Aller eerst gaat het om deze Whey Perfection: http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...y-fit-sportsnutrition/whey-perfection/#labels
Is het een goede whey om in spiermassa aan te komen?
Wanneer is het beste om in te nemen.
Aangezien ik 16 jaar ben en ik dit van mijn eigen geld betaal zou ik niet elke dag zo'n 3 shakes willen maken.
Alleen op het trainingsdagen als dat goed is?, en dan sochtends of na het trainen?
 
Prima whey wat mij betreft. Ik heb het in bananensmaak.
Tip: Misschien eerst een keer zo'n variatiezak kopen, daar zitten er 15 in, kun je zelf een beetje uitzoeken welke smaak je wilt hebben.

Als je de rest van je voeding sluitend kunt krijgen hoef je inderdaad overdag geen whey te nemen. Ikzelf neem altijd sochtends bij ontbijt whey (elke dag, ook niet trainingsdagen) en na de training.
 
Prima whey wat mij betreft. Ik heb het in bananensmaak.
Tip: Misschien eerst een keer zo'n variatiezak kopen, daar zitten er 15 in, kun je zelf een beetje uitzoeken welke smaak je wilt hebben.

Als je de rest van je voeding sluitend kunt krijgen hoef je inderdaad overdag geen whey te nemen. Ikzelf neem altijd sochtends bij ontbijt whey (elke dag, ook niet trainingsdagen) en na de training.

Is het goed als ik dan elke trainingsdag na het trainen een schep whey pak?
 
Ja ik neem na de training ook 28 gram whey en nog wat KH. En dan neem ik ong 45/60 minuten later mijn volgende maaltijd.

Ik neem sochtends altijd whey vanwege snelle opname, krijgen mijn spieren het snelst weer de voeding die ze nodig hebben om te groeien.
 
Ja ik neem na de training ook 28 gram whey en nog wat KH. En dan neem ik ong 45/60 minuten later mijn volgende maaltijd.

Ik neem sochtends altijd whey vanwege snelle opname, krijgen mijn spieren het snelst weer de voeding die ze nodig hebben om te groeien.

Is het goed als ik alleen op trainingsdagen na het trainen doe? Kan ik wat langer met mijn whey doen :$
 
Misschien moet jij eens de stickies lezen om te weten wat whey doet. Het is geen wondersupplement waardoor je opeens een hulk wordt. Het zijn gewoon eiwitten, geëxtraheerd uit melk. Dus leunt eigenlijk meer aan bij voeding dan bij supplementen.
En ja kan het nemen wanneer je maar wil, gaat niet zo veel uitmaken. Meesten nemen gewoon rond de trainingsperiode in.
 
Misschien moet jij eens de stickies lezen om te weten wat whey doet. Het is geen wondersupplement waardoor je opeens een hulk wordt. Het zijn gewoon eiwitten, geëxtraheerd uit melk. Dus leunt eigenlijk meer aan bij voeding dan bij supplementen.
En ja kan het nemen wanneer je maar wil, gaat niet zo veel uitmaken. Meesten nemen gewoon rond de trainingsperiode in.

Ja ik weet ook wat het doet, en dat je er geen hulk van word.
Wilde alleen even vragen of het goede whey was en wanneer ik het het beste kon innemen.
 
Nee, voor je training 45 gram met 45 gram dextrose (20-30 minuten)

Waarom voor de training en niet na de training?

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

Wat ik begrepen heb..

Je bloedsuikerspiegel is laag na het sporten.
Je eiwitten (van je shake) wil je allemaal naar je spieren toe, echter door je lage suikerspiegel gaat een deel van de eiwitten dan daar naar toe.

Gevolg; minder goed herstel en groei


Dextrose kan je doen, maar fruit is naar mijn idee veel beter (en lekkerder)
Eerst een banaantje na het trainen en daarna een shake?
 
Je moet gewoon zorgen dat je eiwitinname rondom je training goed is. Dus ervoor eiwitten (whey) daarna ook eiwitten +kh
 
Oke bedankt, jullie raden mij dus aan om whey voor de training te nemen, en na de training een banaan en daarna whey?
 
Waarom voor de training en niet na de training?

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

Wat ik begrepen heb..

Je bloedsuikerspiegel is laag na het sporten.
Je eiwitten (van je shake) wil je allemaal naar je spieren toe, echter door je lage suikerspiegel gaat een deel van de eiwitten dan daar naar toe.

Gevolg; minder goed herstel en groei


Dextrose kan je doen, maar fruit is naar mijn idee veel beter (en lekkerder)
Eerst een banaantje na het trainen en daarna een shake?

Volgens een aantal onderzoeken die ik heb gelezen heeft dat meer effect.

http://www.ergogenics.org/pre-workout-shake-efficienter-dan-post-workout-shake.html

Je darmen werken het eerste uur na je krachttraining niet optimaal.
&
http://www.ergogenics.org/voordat-je-gaat-trainen-is-whey-effectiever-dan-daarna.html
 
Oke bedankt, jullie raden mij dus aan om whey voor de training te nemen, en na de training een banaan en daarna whey?

Ik neem een half uur voor het eind van me training Magnifcent, na me training whey en dan na een uur een maaltijd met kip en rijst.
 
Ik neem een half uur voor het eind van me training Magnifcent, na me training whey en dan na een uur een maaltijd met kip en rijst.

Ik heb zoveel forums en topics gelezen en iedereen doet het eigenlijk op zijn eigen manier zoals ik het elke keer lees.
Ik denk dat ik het gewoon zo doe:
17.00 avondeten
18.00 trainen
Na de training meteen banaan en 10 minuutjes later de whey.

Lijkt jou dit slim?
 
Ik heb zoveel forums en topics gelezen en iedereen doet het eigenlijk op zijn eigen manier zoals ik het elke keer lees.
Ik denk dat ik het gewoon zo doe:
17.00 avondeten
18.00 trainen
Na de training meteen banaan en 10 minuutjes later de whey.

Lijkt jou dit slim?

Nee
 
Ik heb zoveel forums en topics gelezen en iedereen doet het eigenlijk op zijn eigen manier zoals ik het elke keer lees.
Ik denk dat ik het gewoon zo doe:
17.00 avondeten
18.00 trainen
Na de training meteen banaan en 10 minuutjes later de whey.

Lijkt jou dit slim?

heb je ook een voedingsschema? anders is whey in mijn ogen echt een waste of money
 
Ja zie mijn topic in; Trainingsschema's en Programma's
 
Ik heb zoveel forums en topics gelezen en iedereen doet het eigenlijk op zijn eigen manier zoals ik het elke keer lees.
Ik denk dat ik het gewoon zo doe:
17.00 avondeten
18.00 trainen
Na de training meteen banaan en 10 minuutjes later de whey.

Lijkt jou dit slim?

Nee, je vraagt iets aan mij en komt met iets totaal anders... :o

Neem dan whey voor het trainen -> trainen -> avondeten met veel eiwitten en kh.

En niet avondeten -> trainen
 
Nee, je vraagt iets aan mij en komt met iets totaal anders... :o

Neem dan whey voor het trainen -> trainen -> avondeten met veel eiwitten en kh.

En niet avondeten -> trainen

Sorry maar ik train meestal pas na het avond eten.
Hoe zou ik het dan kunnen doen?

20-30 min. voor de training
0,4 g/kg whey

Direct voor de training
0,4 g/kg snelle suikers

Direct na de training
0,2 g/kg whey
0,4 g/kg snelle suikers

Misschien zo?
 
Sorry maar ik train meestal pas na het avond eten.
Hoe zou ik het dan kunnen doen?

20-30 min. voor de training
0,4 g/kg whey

Direct voor de training
0,4 g/kg snelle suikers

Direct na de training
0,2 g/kg whey
0,4 g/kg snelle suikers

Misschien zo?

Of zo:
20 - 30 minuten voor de training:
22 gram Whey
22 gram snelle suikers (Dextrose of Waxy Maize)
Universal Animal Pak (multivitaminen)
5 gram Creatine

Direct voor de training/Tijdens de training
BCAA's

Na de training:
10 gram Glutamine
Avondeten

Als je voor je training Whey hebt ingenomen, heb je na je training eigenlijk geen Whey meer nodig, alleen als je op nuchtere maag traint.
http://www.victormooren.com/pre-en-post-workout-voeding-voor-krachtsporters/

Om dat herstelperiode van de meeste spieren toch 48-72 uur is.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven