Fitness Seller

Whey protein VS Total Protein (dierlijk&soja) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kosso

Cool Novice
Lid geworden
18 nov 2013
Berichten
229
Waardering
7
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
hey,


ik heb even een vraag waar ik graag wat meer meningen over zou willen horen.

ik zit even te twijfelen op het moment met welke eiwit supplement ik ga halen omdat ik de total protein zag van B&F, deze is veel goedkoper dan de Whey (B&F) dus vandaar.

zelf gebruik ik nu gewoon whey en protein 6 en ben hier tevreden mee.
maar nu ik dus mijn nieuwe eitwitten wil gaan bestellen zie ik de Total protein die kwa prijs veel goedkoper uitkomt alleen vraag ik mij dus af wat het grote verschil is tussen deze en de Whey Protein.

ik ben bij B&F geweest en kreeg te horen dat de Total protein met name goedkoper is omdat dit Soja-eiwitten (plantaardige) zijn en Whey vooral dierlijke eiwitten.
volgens de verkoper heb je als man die spiermassa wil bouwen weinig tot niks aan plantaardige eiwitten en rade mij dit dus ook niet aan om te gebruiken.

ik zelf geloof niet altijd alles direct wat een verkoper zegt omdat, tja.. het is een verkopen en op de duurdere producten pakken ze meer marge natuurlijk.

ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden?

alvast bedankt!
 
zit wel een aardige lijn in wat de verkoper zegt op gebied van prijs, soja/plantaardige proteine zijn vaak veel goedkoper dan whey echter kan je op soja ook gewoon massa aanzetten... echter is het aminozuurprofiel van soja/plantaardige eiwitten niet zo compleet als dat van whey en zal je dat dus ook uit andere producten moeten halen
 
zit wel een aardige lijn in wat de verkoper zegt op gebied van prijs, soja/plantaardige proteine zijn vaak veel goedkoper dan whey echter kan je op soja ook gewoon massa aanzetten... echter is het aminozuurprofiel van soja/plantaardige eiwitten niet zo compleet als dat van whey en zal je dat dus ook uit andere producten moeten halen

En welk bewijs heb je daar voor dan? De broscience argumenten over soja heb ik vaak genoeg gezien, maar nooit de onderzoeken.


Ooit gehoord van PDCAAS?

Soja proteine is goed opneembaar door het lichaam en heeft een goed aminozuur profiel: http://en.wikipedia.org/wiki/Protein_Digestibility_Corrected_Amino_Acid_Score
 
bedankt, iemand nog?
 
wei eiwit wordt toch voornamelijk gewonnen bij kaasproductie???

oh en TS post je avatar eens in het groot :p
 
wei eiwit wordt toch voornamelijk gewonnen bij kaasproductie???

oh en TS post je avatar eens in het groot :p

volgens mij word Whey inderdaad gewonnen uit kaas...

en mijn avatar in het groot posten?
 
ja. nice fysiek no homo
 
ja. nice fysiek no homo

haha, ziek fysiek..

helaas ben ik het niet :(

ik zal de pic uploaden en dan kijken wie als eerste weet wie het is!

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------
29vnmeu.jpg

wie ohh wie
 
Soja slecht opneembaar heb ik nog nooit gehoord, alleen het oestrogeenverhaal. Maar volgens mij is dat verwaarloosbaar
haha, ziek fysiek..

helaas ben ik het niet :(

ik zal de pic uploaden en dan kijken wie als eerste weet wie het is!

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------
Jeff Seid :)

Edit:
phoca_thumb_m_jeff-seid%203.jpg
 
haha, in een keer.

dat oestrogeen verhaal idd ook, ik las dat er mannen waren met klachten van vormende borsten etc. na gebruik van veel soja producten?

lijkt mij een beetje overdreven, iemand nog ervaring ?
 
Heb altijd whey perfection gehad. Gebruik nu sinds een maand total protein en merk qua resultaat weinig verschil met whey perfection.
Het smaakt alleen minder lekker en het klontert.

Verder prima shake.
 
verschilt wat van smaak indd , wist trouwens niet dat die op soja basis was
 
En welk bewijs heb je daar voor dan? De broscience argumenten over soja heb ik vaak genoeg gezien, maar nooit de onderzoeken.


Ooit gehoord van PDCAAS?

Soja proteine is goed opneembaar door het lichaam en heeft een goed aminozuur profiel: http://en.wikipedia.org/wiki/Protein_Digestibility_Corrected_Amino_Acid_Score

gevraagd aan B&F die hadden zo verhaal dacht ik maar dat ging meer over alle andere plantaardige eiwitten behalve soja bedenk ik mij nu :headbang: soja wordt wel langzamer opgenomen dan whey dus dat moet wel in je schema passen..
 
Heb altijd whey perfection gehad. Gebruik nu sinds een maand total protein en merk qua resultaat weinig verschil met whey perfection.
Het smaakt alleen minder lekker en het klontert.

Verder prima shake.

Heb hem zelf ook onlangs besteld. klontert inderdaad wel flink, maar ik drink me shake altijd gewoon thuis dus dat is niet echt een probleem.


Soja wordt vaak over 1 kam geschoren met andere plantaardige eiwitten die inderdaad minderwaardig zijn, hoewel als je de missende aminozuren uit ander voedsel haalt dan zijn die proteïne ook gewoon 100% goed. Er is volgensmij niemand die eiwitten maar uit 1 bron voedsel haalt lijkt mij ;)

Jason Blaha heeft er wel wat filmpjes over. Dat over oestrogeen komt heel grofweg en in grote lijnen er op neer dat er een hele zwakke soort oestrogeen in zit dat 1000 keer zwakker is dan normaal oestrogeen (fyto-oestrogenen) en daardoor verwaarloosbaar is. Het is zelfs mogelijk dat het je oestrogeen heel licht verlagerd doordat ze het normale oestrogeen kunnen blokkeren van de receptoren (ze vechten erom, zoiets kwam het op neer).


Whey perfection is in mijn ogen wel een betere shake met een betere smaak en het klontert niet. Qua resultaat ga je er denk ik niks aan merken. Overigens is het best grappig dat whey-eiwitten als een soort super hoogwaardig kwalitatief product worden afgeschilderd terwijl het gewoon een rest-product van kaasproductie is die vroeger werd weggegooid.
 
nog iemand?
 
denk dta t moraal van t verhaal gewoon is dat whey sneller wordt opgenomen dan de ander, indien dat neit ter sprake is gewoon de goedkope nemen(smaak is wellicht ook slechter)
 
Ik wist niet dat deze shakes zóveel in prijs scheelde.. Toch maar een keer uitproberen denk ik. Thanks!
 
Back
Naar boven